ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rozeznania Cenowe

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej wraz z dostępem do Internetu w budynkach Starostwa Powiatowego w Żaganiu ul. Dworcowa 39, ul. Rybacka 38, ul. Jana Pawła II 9 ZP.271.8.2016Drukuj informację Zamówienie publiczne: Świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej wraz z dostępem do Internetu w budynkach Starostwa Powiatowego w Żaganiu ul. Dworcowa 39, ul. Rybacka 38, ul. Jana Pawła II 9 ZP.271.8.2016

Szczegóły informacji

Świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej wraz z dostępem do Internetu w budynkach Starostwa Powiatowego w Żaganiu ul. Dworcowa 39, ul. Rybacka 38, ul. Jana Pawła II 9 ZP.271.8.2016

Status: archiwalne

Rodzaj zamówienia: USŁUGI

Zamawiający: POWIAT ŻAGAŃSKI

Termin składania ofert / wniosków: 2016-04-26 23:59:00

Treść:

ZP.271.8.2016                                                                            Żagań, dnia 14 kwietnia 2016 r.
 
Powiat Żagański zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej wraz z dostępem do Internetu w budynkach Starostwa Powiatowego w Żaganiu ul. Dworcowa 39, ul. Rybacka 38, ul. Jana Pawła II 9
 
Nazwa i adres Zamawiającego: Powiat Żagański, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań
 
  1. Przedmiotem zamówienia jest:
  1. Zapewnieniu stałego dostępu do publicznej sieci telefonicznej drogą kablową w postaci 47 linii analogowych oraz 5 linii ISDN BRA działających w systemie CENTREX lub równoważnym tj. działającym na zasadzie systemu CENTREX:
    • ul. Dworcowej 39 za pomocą 29 linii analogowych i 3 cyfrowej  ISDN BRA,
    • ul. Jana Pawła II 9, za pomocą 10 linii analogowych i 1 cyfrowej  ISDN BRA,
    • ul. Rybacka 38, za pomocą 8 linii analogowych i 1 cyfrowej  ISDN BRA.
  1. Świadczeniu usług telefonicznych w zakresie połączeń wychodzących: lokalnych i strefowych, połączeń międzystrefowych (międzmiastowych), i do sieci komórkowych, połączeń międzynarodowych, a także   inny ruch do sieci publicznej taki jak: serwisy informacyjne, linie informacyjne, połączenia z biurami numerów itd. w naliczaniu sekundowym, generowanych z siedziby Zamawiającego.
  2. Świadczeniu usług faksowych.
  3. Ograniczenie ruchu wyjściowego polegające na blokowaniu wybranych przez Zamawiającego połączeń wychodzących, np. połączeń międzynarodowych, do sieci telefonii komórkowej, zaczynających się na 0-700, itd.
  4. Realizacja połączeń wewnętrznych w budynkach Zamawiającego i pomiędzy nimi w oparciu o bezpłatną usługę.
  5. Średni miesięczny ruch wychodzący z systemu telekomunikacyjnego Starostwa Powiatowego w wymienionych trzech budynkach wynosi obecnie około 12 000 minut. 
      Ruch wychodzący z systemu telekomunikacyjnego Urzędu ma następującą strukturę: 
 
Typ połączeń
Udział w ruchu
połączenia lokalne 
88 % łącznego czasu połączeń 
połączenia międzystrefowe 
04 % łącznego czasu połączeń 
połączenia do sieci komórkowych 
7,5 % łącznego czasu połączeń 
połączenia międzynarodowe
0,5 % łącznego czasu połączeń 
wszystkie połączenia razem 
100 % 
 
Cena za połączenia liczona będzie wg wzoru:
Typ połączeń
 
połączenia lokalne (Cl)
12 000 / 88%  x Cl
połączenia międzystrefowe (Cs)
12 000 / 4%  x Cs
połączenia do sieci komórkowych (Ck)
12 000 / 7,5%  x Ck
       Połączenia       
międzynarodowe (Cm)
12 000 / 0,5%  x Cm
 
12 000 średni miesięczny ruch połączeń wychodzących ze Starostwa Powiatowego w Żaganiu
Cl  - cena netto za połączenia lokalne za 1 minutę połączenia
Cs – cena netto  za połączenia międzystrefowe za 1 minutę połączenia
Ck- cena netto za połączenia komórkowe za 1 minutę połączenia
Cm – cena netto (uśredniona) za połączenia międzynarodowe za 1 minutę połączenia
  1. Wymagania: 
a. Usługa telekomunikacyjna musi mieć charakter powszechny i być świadczona w zgodzie z obowiązującymi przepisami.
b. Usługa nie może być świadczona z użyciem technologii alternatywnych np. VoIP, numery dostępowe, bramki GSM. 
c. Zamawiający zachowuje dotychczasowe numery telefoniczne. Wykonawca zapewni przeniesienie do własnej sieci dotychczasowych numerów przydzielonych i wykorzystywanych przez Zamawiającego (bez przerw w pracy), zgodnie z art. 71 z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2014.243 z dnia 2014.02.26) w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych – warunek nie dotyczy dotychczasowego operatora.  
d. Wykonawca będzie naliczał koszty połączeń wg stawek z formularza ofertowego. 
e. Wykonawca zapewni sekundowe naliczanie opłat za usługi telekomunikacyjne. 
f. Zamawiający nie dopuszcza żadnych opłat za inicjację połączeń. 
g. Zamawiający wymaga by Wykonawca dostarczał w cyklach miesięcznych pełne zestawienia billingowe. Dopuszczalne jest udostępnianie tych informacji za pomocą strony www Wykonawcy, dostarczanie pocztą elektroniczną lub na nośniku (CD, DVD) w terminie do 21 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego.
h. Wykonawca zapewni ciągły 24 godzinny dostęp do serwisu.
i. Zamawiający ma możliwość uzyskania dostępu do innych usług dodatkowych określonych w zaproponowanej taryfie telekomunikacyjnej Wykonawcy.
j. Opłata abonamentowa za poszczególne linie analogowe i cyfrowe niezależna od czasu połączenia i ilości przesłanych danych. Bezawaryjna praca na poziomie 99,5% w roku,            24 godzinny czas usunięcia awarii.
 
  1. Zapewnieniu usługi bezpiecznego dostępu do internetu w oparciu o port symetryczny o minimalnej gwarantowanej prędkości 100Mbit/s posiadającego minimum 2 stałe adresy IP z puli adresowej Wykonawcy. Usługa ma mieć charakter stały o gwarantowanej równej prędkości pobierania jak i wysyłania danych, brak ograniczeń w ilości i rodzaju przesyłanych danych, urządzenie CPE instalowane i zarządzane przez Wykonawcę, nieodpłatna całodobowa pomoc techniczna. Opłata abonamentowa niezależna od czasu połączenia i ilości przesłanych danych. Bezawaryjna praca na poziomie 99,5% w roku, 24 godzinny czas usunięcia awarii.
 
  1. Zapewnieniu usługi pozwalającej połączyć lokalizacje Zamawiającego w jedną sieć prywatną VPN poprzez transmisję danych pomiędzy urządzeniami sieci LAN w budynkach Starostwa Powiatowego w Żaganiu w oparciu o 1x port 100Mbit/s w budynku przy ul. Dworcowej 39 w Żaganiu, 1x port 50Mbit/s w budynku przy ul. Jana Pawła II 9 w Żaganiu oraz 1x port 50Mbit/s w budynku przy ulicy Rybackiej 38 w Żaganiu. Podane dla portów prędkości 100Mbit/s i 50Mbit/s mają być minimalnymi gwarantowanymi prędkościami.
Usługa transmisji danych powinna pozwolić na bezpieczne, w pełni odseparowane i niezależne od sieci publicznych szybkie przesyłanie różnorodnych danych w obrębie sieci, umożliwić klasyfikowanie i priorytetyzowanie wg określonych przez Zamawiającego reguł w celu optymalnego wykorzystania dostępnej przepustowości.
Usługa powinna być w pełni zarządzana przez Wykonawcę, rola Zamawiającego ogranicza się do decyzji jakiej funkcjonalności oczekuje od usługi. Wykonawca ma świadczyć nieodpłatną całodobowa pomoc techniczną. Opłata abonamentowa niezależna od czasu połączenia i ilości przesłanych danych. Bezawaryjna praca na poziomie 99,5% w roku, 24 godzinny czas usunięcia awarii.
.
Termin realizacji zadania: od 01.05.2016 do 30.04.2018 r.  rozpoczęcie świadczenia usług do 30 dni od dnia podpisania umowy do dnia 30.04.2018 r.
 
Ofertę prosimy dostarczyć w zamkniętej kopercie/opakowaniu z napisem: 
„Usługi telekomunikacyjne wraz z dostępem do Internetu” do dnia 22 26 kwietnia 2016r. w pokoju nr 18 Starostwa Powiatowego w Żaganiu ul. Dworcowa 39
 
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w formie:
- elektronicznej na adres: zamowienia.publiczne@powiatzaganski.pl  lub
- faxem na nr:  68 477-79-20
 
Osoba do kontaktu:
-Tomasz Makowski – Informatyk w dni robocze  w godzinach od 8.00 do 15.00 tel. (068) 477-79-51
 
W załączeniu przesyłamy :
-  załącznik nr 1 – formularz ofertowy
 
Żagań, dnia 18 kwietnia 2016 r.
Zamawiający zamieszcza w formie załącznika wykaz numerów telefonów Starostwa Powiatowego w Żaganiu
 
Żagań, dnia 21 kwietnia 2016 r.
ZP.271.8.2016
 
Do uczestników ROZEZNANIA CENOWEGO  na zadanie pn. Świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej wraz z dostępem do Internetu w budynkach Starostwa Powiatowego w Żaganiu ul. Dworcowa 39, ul. Rybacka 38, ul. Jana Pawła II 9”.
 
Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o n/w treści, na które Zamawiający udziela poniższych odpowiedzi:
 
Pytanie 1
Jaki Operator obecnie świadczy usługi telefonii stacjonarnej dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu?
ODPOWIEDŹ 1
Obecnie usługi telefonii stacjonarnej dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu świadczy Telefonia DIALOG Sp. z o. o. ul. Strzegomska 142 A 54-429 Wrocław oraz Orange Polska S.A. Al. Jerozolimskie 160, 02-326 Warszawa.
 
 
Pytanie 2
Czy w lokalizacji ul. Dworcowa 39 jest centrala telefoniczna? Jeżeli tak to proszę o podanie nazwy centralki oraz doprecyzowanie czy wszystkie linie tj.
29 linii analogowych
3 linie ISDN BRA
są wpięte do centrali.
ODPOWIEDŹ 2
W lokalizacji ul. Dworcowa 39 nie ma centrali telefonicznej wobec tego linie telefoniczne w tej lokalizacji nie są wpięte do centrali telefonicznej.
 
 
Pytanie 3
Czy w lokalizacji ul. Jana Pawła II 9 jest centrala telefoniczna? Jeżeli tak to proszę o podanie nazwy centralki oraz doprecyzowanie czy wszystkie linie tj.
10 linii analogowych
1 linia ISDN BRA
są wpięte do centrali.
ODPOWIEDŹ 3
W lokalizacji ul. Jana Pawła II 9 nie ma centrali telefonicznej wobec tego linie telefoniczne w tej lokalizacji nie są wpięte do centrali telefonicznej.
 
Pytanie 4
Czy w lokalizacji ul. Jana Pawła II 9 jest centrala telefoniczna? Jeżeli tak to proszę o podanie nazwy centralki oraz doprecyzowanie czy wszystkie linie tj.
8  linii analogowych
1 linia ISDN BRA
są wpięte do centrali.
ODPOWIEDŹ 4
Dane w zapytaniu dotyczą ul. Rybackiej 38, a nie Jana Pawła II 9, dlatego zamawiający udziela odpowiedzi na lokalizacje przy ul. Rybackiej 38.
W lokalizacji ul. Rybacka 38 nie ma centrali telefonicznej wobec tego linie telefoniczne w tej lokalizacji nie są wpięte do centrali telefonicznej.
 
 
Pytanie 5
W związku z ogłoszonym postępowaniem i wyznaczonym terminem składania ofert na 22.04.2016r. wnioskujemy o wydłużenie terminu składania ofert do dnia 28.04.2016r. Obecny termin składania ofert jest terminem krótkim biorąc pod uwagę specyfikę przedmiotu zamówienia oraz okres świateczny. Przedmiot zamówienia, który Zamawiający zamierza uzyskać w wyniku prowadzonego postępowania jest specyficzny albowiem jest dedykowany dla Zamawiającego. Powyższe powoduje, iż Wykonawcy muszą przeprowadzić czasochłonną procedurę sprawdzenia warunków technicznych (w tym zapewnienie odpowiedniego sprzętu) umożliwiających świadczenie usług zgodnie z wymaganiami SIWZ. W celu sprawdzenia, czy Wykonawca będzie miał możliwość realizacji zamówienia koniecznym jest dokonanie szeregu czasochłonnych czynności sprawdzających. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi się w celu uzyskania przedmiotu zamówienia w jak najszerszym zakresie odpowiadającego potrzebom Zamawiającego, a przy tym najkorzystniejszego pod względem cenowym. Wyznaczając krótki terminu składania ofert udziału w postępowaniu Zamawiający pozbawił się realnej konkurencji, a zatem możliwości uzyskania przedmiotu zamówienia za najbardziej korzystną cenę. Wielce prawdopodobnym jest bowiem, iż część Wykonawców zainteresowanych wzięciem udziału w postępowaniu, zrezygnuje z powodu braku możliwości opracowania oferty we wskazanym przez Zamawiającego terminie. W związku z powyższym wnosimy jak na wstępie
ODPOWIEDŹ 5
Zamawiający wydłuża termin składania ofert do dnia 26.04.2016r.
 
 
 
Pytanie 6
Zamawiający w treści Zapytania określił termin uruchomienia usług na dzień 01.05.2016r. W pierwszej kolejności należy zauważyć, iż termin rozpoczęcie świadczenia usług poprzez wskazanie na konkretną datę kalendarzową w istotny sposób narusza wyrażoną w art. 29 ust. 2 ustawy Pzp zasadę uczciwej konkurencji. Wskazanie konkretnej kalendarzowej daty rozpoczęcia realizacji umowy, bez wiedzy uczestników postępowania na temat faktycznego terminu zakończenia postępowania i tym samym bez wiedzy na temat terminu podpisania umowy, jest, zdaniem Wykonawcy, niedopuszczalne. Takie działanie Zamawiającego pozbawia wykonawców wiedzy na temat okresu, jakim będą dysponować na przygotowanie się do rozpoczęcia świadczenia usług (nie jest znany termin podpisania umowy). Działanie to naraża wykonawców na ryzyko zapłaty odszkodowania (ewentualnych kar umownych) wskutek zbyt krótkiego czasu na wykonanie czynności związanych z uruchomieniem usług. Argumentację taką podziela również Krajowa Izba Odwoławcza min. w wyrokach dotyczących analogicznych sytuacji sygn. akt: KIO 2411/13, KIO 2316/13, KIO 2163/13, KIO 1876/13. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na fakt, że kwestia ustalania realnych terminów wykonania zamówienia była przedmiotem wyroku Zespołu Arbitrów UZP z dnia 27.02.2006 roku (znak: UZP/ZO/0-533/06 – źródło: LEX nr 181920). Teza ww. wyroku brzmi: Określenie terminu rozpoczęcia realizacji usług powinno uwzględniać skalę przedsięwzięcia oraz uwarunkowania techniczne i organizacyjne świadczenia usługi. Zbyt krótki termin nie może stanowić bariery uniemożliwiającej złożenie oferty konkurencyjnej wobec dotychczasowego wykonawcy, ponieważ stanowiłoby to naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Okolicznością mająca szczególne znaczenie jest to, iż ww. wyrok wydany został w sprawie dotyczącej zamówienia, którego przedmiotem były usługi telekomunikacyjne. W sprawie cytowanej powyżej przeprowadzona została przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontrola udzielanego zamówienia. Stwierdzono wady polegające na niewłaściwym wyznaczeniu terminu realizacji zamówienia. Postępowanie obarczone wadą unieważniono. Rozpatrując odwołanie arbitrzy szczegółowo rozważali kwestię odpowiedniego terminu wykonania zamówienia, posiłkowali się również opinią Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Przeprowadzona analiza doprowadziła do konkluzji, że termin rozpoczęcia realizacji usług jest istotnym elementem postępowania, nie może być dowolny, a jak wskazuje stan faktyczny cytowanego orzeczenia, niewłaściwe określenie tegoż terminu może prowadzić do unieważnienia postępowania. Wykonawca zwraca również uwagę, iż termin ten, zakładając nawet sprawne przeprowadzenie postępowania jest stanowczo zbyt krótki, niemożliwy do dotrzymania i rażąco narusza zasadę wyrażoną w art. 7. ust. 1 Ustawy w taki sposób, że stawia w uprzywilejowanej pozycji podmiot, który obecnie świadczy dla Zamawiającego usługi podobne bądź identyczne z tymi objętymi niniejszym postępowaniem. Niezmiernie istotnym czynnikiem, który powinien zostać uwzględniony przez Zamawiającego w czasie ustalania warunków postępowania przetargowego jest uwzględnienie technicznych reżimów budowy łączy telekomunikacyjnych i realiów związanych z realizacją konkretnej usługi. Ustalając nieosiągalny dla większości potencjalnych wykonawców termin realizacji umowy / rozpoczęcia świadczenia usług Zamawiający uniemożliwia przeprowadzenie postępowania przy zachowaniu zasad uczciwej konkurencji. Działając w powyższy sposób Zamawiający, naruszając przepisy Ustawy zgadza się na zawarcie umowy ze z góry upatrzonym wykonawcą. Zatem większość wykonawców nie będzie mogło złożyć swojej oferty, a zawężenie grona potencjalnych wykonawców odbędzie się ze szkodą dla Zamawiającego, który ograniczając konkurencję zmniejsza swoje szanse na optymalizację wykorzystania środków budżetowych na realizację przedmiotu zamówienia. Warto również zauważyć, iż Zamawiający nie może się tłumaczyć tym, iż termin rozpoczęcia świadczenia usługi jest determinowany przez umowę, która wygasa, gdyż Zamawiający wiedział o konieczności rozpisania postępowania znacznie wcześniej i mógł przewidzieć czas niezbędny do uruchomienia usługi dla wszystkich potencjalnych wykonawców, a nie tylko dla posiadającego obecnie infrastrukturę w lokalizacji. Czy wobec powyższego Zamawiający dokona modyfikacji terminu rozpoczęcia świadczenia usług, poprzez wskazanie 30 dni od dnia podpisania umowy?
ODPOWIEDŹ 6
Zamawiający zmienia zapis o terminie realizacji zadania
z:
„Termin realizacji zadania: od 01.05.2016 do 30.04.2018 r.”
na
 „Termin realizacji zadania: rozpoczęcie świadczenia usług do 30 dni od dnia podpisania umowy do dnia 30.04.2018 r.”

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Rodenko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-04-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Makowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-04-15 10:59:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-04-15 11:01:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-04-28 09:58:19
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1131 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony