ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu PSG-I-343/ZP/D/10/09Drukuj informację Zamówienie publiczne: Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu PSG-I-343/ZP/D/10/09

Szczegóły informacji

Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu PSG-I-343/ZP/D/10/09

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: DOSTAWY

Zamawiający: ZARZĄD POWIATU ŻAGAŃSKIEGO

Finansowanie: ROBOTY BUDOWLANE

Nr UZP: nie dotyczy

Ogłoszono dnia: 2009-12-02 przez Magdalena Rodenko

Treść:

Znak sprawy: PSG-I-343/ZP/D/10/09
Numer ogłoszenia: 229619 -2009
Żagań, dnia 02 grudnia 2009 r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
„Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu”
I Nazwa i adres Zamawiającego
Zarząd Powiatu Żagańskiego
ul. D w o r c o w a 3 9
6 8 – 1 0 0 Ż A G A Ń
www.powiatzaganski.pl, e-mail: starostwo@powiatzaganski.pl
TEL. (0-68) 477 79 01, FAX (0-68) 477 79 16; 477 79 20,
NIP 924-16-33-119
RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
II Określenie trybu zamówienia:
1. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych;
2. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zmianami) zwanej w dalszej treści „ustawą”;
3. Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego art. 10 ust 1 oraz art. 39-46 Prawa zamówień publicznych;
III Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie SIWZ
www.bip.powiatzaganski.pl
IV Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych
1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest „Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu” z podziałem na następujące części:
Część 1 – Dostawa aparatu Rtg z ramieniem C.
Część 2 – Dostawa lasera holmowego z osprzętem.
2. Szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia zawierają specyfikacje techniczne stanowiące odpowiednio załączniki nr 5, 6, do niniejszej specyfikacji.
3. Zaoferowane wyroby medyczne muszą być dopuszczone do obrotu i użytkowania na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 93 poz. 896 ze zmianami) lub innych aktualnie obowiązujących aktów prawnych dopuszczających do użytkowania przedmiot zamówienia w służbie zdrowia.
4. Miejscem dostawy będzie Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Żaganiu, ulica Żelazna 1a. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
5. Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert częściowych.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:
WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV): . 33100000-1, 33111000-1, 33168000-5, 33169100-3
V Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej
Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej w niniejszym postępowaniu
VI Termin wykonania zamówienia
wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia – do 8 tygodni od dnia podpisania umowy
VII Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy oraz niniejszej specyfikacji:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
a) Wykonawca musi wykazać się zrealizowaniem - w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej trzech dostaw odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 260.000,00 zł brutto każda potwierdzoną dokumentem stwierdzającym, że dostawa ta została wykonana należycie - warunek dotyczy części 1przedmiotu zamówienia.
b) Wykonawca musi wykazać się zrealizowaniem - w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej trzech dostaw odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 190.000,00 zł brutto każda potwierdzoną dokumentem stwierdzającym, że dostawa ta została wykonana należycie - warunek dotyczy części 2 przedmiotu zamówienia.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
a) Wykonawca musi posiadać informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą 100 % ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamówienia – warunek dotyczy części I, II przedmiotu zamówienia.
b) Wykonawca musi posiadać polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 100 % ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamówienia - warunek dotyczy części I, II przedmiotu zamówienia.
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt IX specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki są przez Wykonawcę spełnione. Uzupełnienie wymaganych dokumentów i oświadczeń jest możliwe po upływie składania ofert zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy.

Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Zamawiający żąda następujących dokumentów w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
2. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
Celem potwierdzenia, opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający żąda następujących dokumentów:
3. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane należycie.
a) Zamawiający uzna warunek określony w pkt VIII ppkt 2a) SIWZ za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się zrealizowaniem w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej trzech dostaw odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 260.000,00 zł brutto każda dostawa potwierdzoną dokumentem stwierdzającym, że dostawa ta została wykonana należycie - wg wzoru – zał. nr 3a. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony łącznie.
b) Zamawiający uzna warunek określony w pkt VIII ppkt 2b) SIWZ za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się zrealizowaniem w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej trzech dostaw odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 190.000,00 zł brutto każda dostawa potwierdzoną dokumentem stwierdzającym, że dostawa ta została wykonana należycie - wg wzoru – zał. nr 3b. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony łącznie.
Celem potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
4. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna warunek określony w pkt VIII ppkt 3a) SIWZ za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi informację z banku potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 100 % ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony łącznie.

5. Aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Zamawiający uzna warunek określony w pkt VIII ppkt 3b) SIWZ za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 100 % ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. Warunek wysokości sumy ubezpieczenia zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie.
Celem potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda następujących dokumentów:
6. Oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust 1 – wg wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego , Zamawiający żąda następujących dokumentów :
7. Aktualne świadectwa CE w zakresie zgodności systemu zarządzania jakością producenta z wymogami dyrektywy 93/42/EEC wraz z deklaracją zgodności urządzenia z odpowiednimi normami IEC oraz wymogami Dyrektywy 93/42/EEC z podaniem klasy.
8. Aktualny wpis lub zgłoszenie do rejestru Wyrobów Medycznych wg ustawy o Wyrobach Medycznych z dnia 20 kwietnia 2004 r. (Dz.U. z 2004 r. nr 93 poz. 896 ze zmianami.) dla urządzeń.
Ponadto oferta powinna zawierać :
9. Pełnomocnictwo o którym mowa w pkt XVI ppkt 7 i 8, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy lub pełnomocnik reprezentujący Wykonawców ubiegających się wspólnie.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt IX ppkt. 1,2, SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt X SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
VIII Informacja na temat wadium
W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda zabezpieczenia składanej oferty wadium.
1. Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium na wszystkie części przedmiotu zamówienia bądź na poszczególne części w następującej wysokości :
Część I – 7.250,00 zł brutto (słownie : siedem tysięcy dwieście pięćdziesiąt złotych )
Cześć II – 5.250,00 zł brutto (słownie : pięć tysięcy dwieście pięćdziesiąt złotych )
Zgodnie z art. 45 ust 6 ustawy Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)
2. Wadium zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 10 grudnia 2009 roku do godz. 09.00
3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta banku (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielanych gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem;
c) kwotę gwarancji lub poręczenia;
d) zobowiązanie gwaranta do „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, albo
2) Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, albo
3) Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, albo
4) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
4. Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do podanego w ppkt 2 terminu zostanie ono zdeponowane w pokoju nr 5 siedziby Zamawiającego.
5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w ppkt 2 terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Żaganiu BZ WBK nr 81 1090 2558 0000 0001 0335 4896 z dopiskiem:
a) Wadium dla części 1 – „Oferta na dostawę aparatu Rtg z ramieniem C”.
b) Wadium dla części 2 – „Oferta na dostawę lasera holmowego z osprzętem”.
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli:
a) upłynął termin związania ofertą;
b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy;
c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia;
d) z zastrzeżeniem ppkt 11, Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) który został wykluczony z postępowania;
3) którego oferta została odrzucona.
9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 2 pkt 2 i 3 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. W przypadku tym Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
IX Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty (osobno na każdą z części) niniejszego postępowania Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny:
a) Część 1 -Dostawa aparatu Rtg z ramieniem C
Cena (cena brutto) – 100%.
Lc=Comin/Cobad x Kp x Wc
gdzie:
Comin – najniższa cena brutto oferowana
Cobad – cena brutto oferty badanej
Kp – współczynnik proporcjonalności, równy 100
Wc – waga (znaczenie) kryterium ceny, równa 100%

b) Część II – Dostawa lasera holmowego z osprzętem
Kryterium 1: Cena (cena brutto) – 70%.
Lc=Comin/Cobad x Kp x Wc
gdzie:
Comin – najniższa cena brutto oferowana
Cobad – cena brutto oferty badanej
Kp – współczynnik proporcjonalności, równy 100
Wc – waga (znaczenie) kryterium ceny, równa 70%

Kryterium 2 : ocena techniczna – 30 %
Liczba punktów , jakie każda z ofert otrzyma za stopień spełnienia wymagań będzie obliczona według następujących zależności :
Lc=Cbad/Cmaxx Kp x Wc
gdzie:
Cbad – ilość punktów uzyskanych przez ofertę badaną
Cmax – maksymalna ilość punktów uzyskana spośród ofert nie odrzuconych
Kp – współczynnik proporcjonalności, równy 100
Wc – waga (znaczenie) kryterium ceny, równa 30%

Oferta , która przedstawi najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba punktów przyznanych w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą , pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.

2. Zamawiający wybierze ofertę , która uzyska największą ilość punktów zgodnie z wzorami określonymi w pkt 1a, 1b.
3. Zamawiający poprawi omyłki, o których mowa w art. 87 ust. 2 ustawy niezwłocznie powiadamiając o tym fakcie Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców zgodnie z art. 92 ustawy. Wybranemu Wykonawcy Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy.

X Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty należy złożyć w: siedzibie Zamawiającego tj. Starostwie Powiatowym w Żaganiu, 68-100 Żagań, ul. Dworcowa 39, pokój nr 5
2. Termin składania ofert upływa dnia: 10 grudnia 2009 roku o godz. 09:00. Oferty złożone po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
XI Termin związania ofertą
1. Wykonawca jest związany ofertą 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
3. Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w ppkt 2 nie powoduje utraty wadium.
4. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą
XII Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Nie Dotyczy
XIII Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresu strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Nie Dotyczy
XIV Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna:
Nie Dotyczy
XV Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4
Nie Dotyczy

Żagań, dnia 4 grudnia 2009 r.
PSG-I-343/ZP/D/10/09


Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu“

Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści, na które Zamawiający udziela poniższych odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Załącznik nr 4 do SIWZ, rozdział VI, pkt. 2. ppkt. b.
W załączniku nr 4 „istotne dla stron postanowienia umowy” Zamawiający wymaga od wykonawców zadeklarowania 24-ro godzinnego czasu reakcji serwisu na zgłoszona awarię. Jednocześnie obowiązek ten będzie spoczywał na wykonawcy w okresie gwarancji. Zapis powyższy wymaga od Wykonawcy podjęcia czynności serwisowych w czasie trudnym do dotrzymania dla oferentów mających siedzibę w miastach znacznie oddalonych od Żagania. Ponadto zwraca uwagę okoliczność, iż Zamawiający nie podaje przedziałów godzinowych, w jakich będzie upoważniony do zgłaszania usterek. W takiej sytuacji powiadomienie o wadzie może nadejść o każdej porze oraz zobowiązywać do pilnej (24 godziny) reakcji wykonawcy.
W związku z powyższym zwracamy się z pytaniem czy zamawiający zmieni ww.
postanowienie SIWZ w ten sposób, że wydłuży minimalny deklarowany czas przystąpienia do usługi serwisowej do 48 godzin od zgłoszenia. Tym sposobem nie będzie konieczne wskazywanie godzin, w których można zgłaszać usterki urządzeń, a wykonawca będzie miał wystarczającą ilość czasu na podjęcie stosownych działań.

Odp.1
Zamawiający w pkt 2 ppkt.a. w/w załącznika zastrzegł możliwość zgłoszenia awarii 24 godz/dobę 7 dni w tygodniu realizowaną np. poprzez tel. kom. technika, e-mail, fax. Natomiast czas reakcji ograniczył do 24 godz w dni robocze. Uwzględniając sugestie zawarte w pytaniu zamawiający na nowo określi czas reakcji na zgłoszoną awarię. W związku z tym nowa treść załącznika nr 4 rozdz. VI pkt 2 ppkt. b jest następująca:
„ czas reakcji na zgłoszoną awarię z przystąpieniem do usunięcia usterki: 36 godzin w dni robocze”.
Zamawiający chciałby aby naprawa rozpoczęła się najpóźniej następnego dnia po zgłoszeniu awarii.

Część I – Aparat RTG z ramieniem C.

Pytanie nr 2
Pkt. 7
Prądy (mA):
- skopia pulsacyjna i ciągła min 8mA
- radiografia cyfrowa min 10 mA.
Czy Zamawiający dopuści aparat, który posiada prąd dla radiografii cyfrowej wynoszący maksymalnie 8 mA, a który jest wystarczający do wykonywania typowych badań aparatu z ramieniem C?

Odp. 2
Zamawiający dopuści do postępowania aparat Rtg z ramieniem C posiadający prąd dla radiografii cyfrowej min 8 mA. W związku z tym w specyfikacji technicznej dla części I pkt 7 otrzyma nowe brzmienie:

7 Prądy (mA):
- skopia pulsacyjna i ciągła min 8mA
- radiografia cyfrowa min 8 mA. Tak, podać

Pytanie nr 3
Pkt. 9
Pojemność cieplna lampy rtg:
- anody - min. 50 kHU
- kołpaka - min. 1000 kHU.
Czy Zamawiający dopuści aparat, który posiada pojemność cieplną anody 46 kHU oraz pojemność cieplną kołpaka 953 kHU, które to wartości są wystarczające do normalnej pracy aparatu i niewiele odbiegają od wartości granicznych, a przez ich zawyżenie uniemożliwiają przedstawienie konkurencyjnej oferty naszej firmie?

Odp. 3
Zamawiający dopuści do postępowania aparat Rtg z ramieniem C o proponowanej w pytaniu pojemności cieplnej lampy rtg. W związku z tym w specyfikacji technicznej dla części I pkt 9 otrzyma nowe brzmienie:

9 Pojemność cieplna lampy rtg:
- anody - min. 45 kHU
- kołpaka - min. 950 kHU. Tak, podać

Pytanie nr 4
Pkt. 18
Pojemność pamięci (min. 200 obrazów).
Aktualne pojemności produkowanych dysków twardych umożliwiają gromadzenie dziesiątków tysięcy obrazów. Czy w trosce o nowoczesną konstrukcję aparatu Zamawiający nie powinien wymagać od Wykonawców zaoferowania dysku twardego o pojemności min. 10000 obrazów, gdyż pojemność 200 obrazów wydaje się drastycznie mała?

Odp. 4
Zamawiający zamierza podłączyć aparat będący przedmiotem zamówienia do posiadanego systemu archiwizacji obrazów (RIS/PACS )w Zakładzie Radiologii Szpitala Powiatowego w Żaganiu, w związku z tym wewnętrzna pojemność aparatu 200 obrazów jest dla niego wystarczająca.

Pytanie nr 5
Pkt. 19
Matryca akwizycji (pixel x pixel) min. 512 x 512.
Aktualnym standardem akwizycji obrazów w badaniach rentgenowskich jest matryca 1024 x 1024. Stosowanie matryc mniejszych powoduje zdecydowane pogorszenie jakości otrzymywanych obrazów. Parametr ten pozostaje w sprzeczności z wymaganą matrycą przetwarzania obrazów (pkt 20) wymaganą na poziomie 1024 x 1024. Prosimy o potwierdzenie czy parametr ten nie został tak opisany omyłkowo, a Zamawiający decyduje się na rozwiązanie słabsze, które ma później wpływ na jakość otrzymywanych obrazów i brak możliwości obrazowania szczegółów podczas badań?

Odp. 5
Zamawiający pozostaje przy pierwotnej wersji zapisu ponieważ parametr wymagany dla matrycy przetwarzania obrazów może być uzyskany zarówno przez wcześniejsze zastosowanie matrycy o wyższych parametrach jak i poprzez zastosowanie urządzeń pośrednich poprawiających jakość obrazu uzyskiwanego na matrycy o niższych parametrach wyjściowych.

Pytanie nr 6
Pkt. 21
Dwa monitory na wózku.
Aktualnie produkowane aparaty z ramieniem C posiadają możliwość zainstalowania monitorów zarówno na części z ramieniem C jak również na oddzielny wózku. Wersja z monitorami mocowanymi na ramieniu C nie wymaga kłopotliwego łączenia konsoli z monitorami z ramieniem C i zajmuje mniej miejsca w sali badań. Czy Zamawiający dopuści rozwiązanie z 2 monitorami LCD montowanymi na ramieniu C?

Odp. 6
Zamawiający preferuje rozwiązanie z monitorami na wózku.

Pytanie nr 7
Pkt. 29
Celownik laserowy na wzmacniaczu obrazu.
Celownik laserowy może być zarówno zintegrowany ze wzmacniaczem obrazu tj być umieszczony w jego obudowie i być obsługiwany z pulpitu systemu jak i może być mocowany na wzmacniaczu obrazu z możliwością demontażu. To drugie rozwiązania posiada wady związane z koniecznością zwykle kłopotliwego mocowania, włączania oraz stwarza problemy podczas rutynowego czyszczenia czy dezynfekcji. Prosimy o doprecyzowanie czy Zamawiający wymaga celownika laserowego zintegrowanego ze wzmacniaczem obrazu?

Odp.7
Zamawiający nie ma preferencji w tym zakresie. W związku z tym dopuści do postępowania aparaty z każdym z tych rozwiązań.

Pytanie nr 8
Pkt. 33
Obrót wokół osi statywu ą 120.
Czy Zamawiający dopuści aparat, który posiada obrót wokół osi statywu ą 100, co jest jedynie o 20 mniejsze od wymaganej przez Zamawiającego, a ruch ten jest stosunkowo rzadko wykorzystywany podczas badań?

Odp.8
Zamawiający dopuści do postępowania aparat posiadajacy obrót osi statywu +/- 10st. W związku z tym w specyfikacji technicznej dla części I pkt 33 otrzyma nowe brzmienie:

33 Obrót wokół osi statywu ą 100. Tak, podać

Pytanie nr 9
Pkt. 34
Przesuw pionowy (cm) min. 45cm.
Czy Zamawiający dopuści aparat w którym przesuw pionowy ramienia wynosi 43cm, co jest jedynie o 2 cm mniej od wymaganej przez Zamawiającego, a w żaden sposób nie wpływa na możliwości diagnostyczne aparatu?

Odp. 9
Zamawiający dopuści aparat w którym przesuw pionowy ramienia wynosi 43cm. W związku z tym w specyfikacji technicznej dla części I pkt 34 otrzyma nowe brzmienie:

34 Przesuw pionowy (cm) min. 43cm. Tak, podać

Pytanie nr 10
Pkt. 36
Głębokość ramienia „C” min. 70 cm (odległość. między osią wiązki promieniowania a wew. powierzchnią ramienia C).
Czy Zamawiający dopuści aparat o głębokości ramienia C wynoszącej 66cm, która w zupełności jest wystarczająca do rutynowej diagnostyki i nieznacznie odbiega od stawianych wymogów przez Zamawiającego? Różnica taka nie stwarza żadnych ograniczeń gdyż najszerszy stół zabiegowy lub chirurgiczny ma 60 cm, natomiast 70 cm jest wielkością charakterystyczna tylko i wyłącznie dla aparatów firmy Siemens.

Odp. 10
Zamawiający dopuści aparat o głębokości ramienia C wynoszącej 66cm. W związku z tym w specyfikacji technicznej dla części I pkt 36 otrzyma nowe brzmienie:

36 Głębokość ramienia „C” min. 66 cm (odległość. między osią wiązki promieniowania a wew. powierzchnią ramienia C). Tak, podać

Pytanie nr 11
Pkt. 41
Generator, lampa Rtg, tor wizyjny, pozycjoner C wytworzone przez jednego producenta.
Prosimy o wykreślenie tego wymagania, gdyż taki opis aparatu jest niezgodny z normami CE, które dopuszczają występowanie elementów składowych aparatu pochodzących od różnych producentów, a aparat rentgenowski występuje pod nazwą firmową i jest dopuszczony do użytkowania jako wyrób medyczny.

Odp. 11
Na rynku medycznym występuje więcej niż jeden producent aparatury rentgenowskiej oferujący kompletne urządzenie. W związku z tym zamawiający pozostawia zapis bez zmian.

Pytanie nr 12
W SIWZ w punkcie IX. 8. Zamawiający wymaga:
„Aktualny wpis lub zgłoszenie do rejestru Wyrobów Medycznych wg ustawy o Wyrobach Medycznych z dnia 20 kwietnia 2004 r. (Dz.U. z 2004 r. nr 93 poz. 896 ze zmianami.) dla urządzeń.”

Zgodnie z art.5, ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r o wyrobach medycznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 93, poz. 896) , który podaje co następuje: „do obrotu i używania mogą być wprowadzane wyroby medyczne oznakowane znakiem CE” wynika, że jedynym warunkiem dopuszczenia do obrotu i używania wyrobu medycznego jest jego oznakowanie znakiem CE, które zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 3 listopada 2004 r. w sprawie wymagań zasadniczych dla wyrobów medycznych do różnego przeznaczenia (Dz.U. Nr 251, poz.2514 z późn. zm.) oznacza konieczność posiadania dla niego certyfikatu CE, jeśli należy on do klasy II b i III lub deklaracji zgodności CE dla innych klas, przez co te dokumenty stanowią świadectwo dopuszczenia do obrotu i stosowania wyrobów medycznych w placówkach medycznych i powinny być wymagane przez Zamawiającego.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r o wyrobach medycznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 93, poz. 896) wymaga jeszcze dokonania zgłoszenia do Rejestru ale dopiero po pierwszym wprowadzeniu do używania tego wyrobu medycznego, co wynika z art. 54,ust.1 o treści:
„Wytwórca, autoryzowany przedstawiciel, importer lub podmiot odpowiedzialny za wprowadzenie do obrotu wyrobu medycznego, który wprowadza na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej aktywny wyrób medyczny do implantacji, wyrób medyczny klasy IIb lub klasy III, wyrób medyczny do diagnostyki in vitro z wykazu A i z wykazu B lub wyrób medyczny do diagnostyki in vitro do samodzielnego stosowania dokonuje zgłoszenia do Rejestru niezwłocznie po pierwszym wprowadzeniu do używania tego wyrobu medycznego”.
Pragniemy zaoferować sprzęt najnowszej generacji, który z racji swej nowości nie ma jeszcze zgłoszenia do Rejestru Wyrobów Medycznych i będzie je miał dopiero „… niezwłocznie po pierwszym wprowadzeniu do używania tego wyrobu medycznego”.
W wyniku dokonanego zgłoszenia do Rejestru uzyskuje się wpis. Czas oczekiwania na wpis wynosi kilka miesięcy a nawet jeden rok dla wyrobów medycznych klasy IIb, do których należą urządzenia rentgenowskie.
Nigdzie w w/w ustawie o wyrobach medycznych nie występuje wymaganie legitymowania się wpisem do Rejestru wyrobów medycznych.

Dlatego prosimy o wyjaśnienie i wykreślenie tego wymagania.

Zmiana treści w/w wymogu umożliwi Zamawiającemu uzyskać oferty na sprzęt najnowszej generacji, który z racji swej nowości nie ma jeszcze zgłoszenia do Rejestru Wyrobów Medycznych i nie pozwoli postawić zarzutu naruszenia zasady uczciwej konkurencji.

Odp. 12
W odpowiedzi na pytanie zamawiający informuje, że nowe brzmienie rozdz. IX pkt 8 jest następujące:
„ 8. Aktualny wpis lub zgłoszenie do rejestru Wyrobów Medycznych wg ustawy o Wyrobach medycznych z dnia 20 kwietnia 2004r ( Dz. U. Z 2004r nr 896 ze zmianami) dla urządzeń jeśli takie są w posiadaniu Wykonacy”.

Pytanie nr 13
W Załączniku nr 5 do SIWZ Specyfikacja techniczna - zestawienie parametrów technicznych w punkcie 9 Zamawiający wymaga:

„Pojemność cieplna lampy rtg: - kołpaka - min. 1000 kHU.”

Czy Zamawiający dopuści do przetargu, rozwiązanie w którym pojemność cieplna kołpaka wynosi 670 kHU? Rozwiązanie które mamy zaproponować Zamawiającemu, mimo niespełnienia tego parametru, charakteryzuje się bardzo wysokim „maksymalnym ciągłym rozproszeniem ciepła” określonym na poziomie 596 HU/sec. (440W). Rozwiązanie takie gwarantuje Zamawiającemu długie czasy ekspozycji, oraz długą i stabilną pracę z wysokimi parametrami. Dlatego prosimy o wyjaśnienie i dopuszczenie proponowanego rozwiązania.

Odp. 13
Zamawiający nie dopuści do przetargu aparatu Rtg o pojemności cieplnej kołpaka 670 kHU.
Zamiarem Zamawiającego jest zakup aparatu o dużej trwałości, długiej żywotności lampy i długim czasie ekspozycji w warunkach sali operacyjnej. Mniejsza pojemność cieplna kołpaka wymusza często zastosowanie dodatkowych systemów chłodzenia, co w warunkach sali operacyjnej stwarza dodatkowe trudności.


PSG-I-343/ZP/D/10/09 Żagań, dnia 7 grudnia 2009 r.

Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu“

Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści, na które Zamawiający udziela poniższych odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający dopuści do postępowania przetargowego laser holmowy na statywie jezdnym o następują-cych parametrach:
Medium: Pręt Holmowo – Yagowy (THC – YAG)
Długość fali : 2100 nm
Czas trwania impulsu: 350 ms
Częstotliwość impulsów: 5, 8, 10, 12 PPS (impulsów na sekundę)
Zakres mocy: 1 – 15W
Energia impulsu: Regulowana, max: 1,5J
Ekspozycja: Pojedynczy impuls lub praca ciągła
Wiązka celownicza: Laser diodowy, 635 nm
Wymiary i waga: 91 x 36 x 53 cm (wysokość, szerokość, głębokość), 51 kg
Zasilanie: 120V lub 240V~, 50/60 Hz, 10A
Bezpieczeństwo: Okulary ochronne
Monitor energii: Wyświetlacz pokazuje moc dostarczoną do tkanki w watach.
Kalibracja światłowodu: Zewnętrzny miernik mocy służący do oceny stanu światłowodu.
Odp. 1
Zamawiający dopuści do postępowania przetargowego laser o wyżej wymienionych parametrach. W związku z tym załącznik nr 1b do SWIZ część II w pkt od 1-17 otrzymuje nowe brzmienie:

CZĘŚĆ II LASER HOLMOWY I OSPRZĘT
Lp. Parametry wymagane Parametry wymagane Ocena Parametry ofero-wane
1 Wykonawca/producent Podać
2 Nazwa, typ i model urządzenia Podać
3 Kraj pochodzenia Podać
4 Rok produkcji 2009 Tak
5 typ lasera desktopowy lub na statywie jezdnym Ho:YAG Tak
6 moc min 11W Tak, podać 11W-0pkt;15W-5pkt; 30W-10pkt
7 długość fali min 2080-2100mm Tak, podać
8 energia pulsacji lasera min 400-1500 mJ Tak, podać
9 ekran dotykowy typu TFT min 6,5 cala Tak
10 urządzenie emitujące zieloną wiązkę naprowadzającą ułatwiającą nawiga-cje Tak
11 automatyczne wykrywanie podłączo-nych do urządzenia włó-kien/automatyczne wyłączanie lasera Tak Tylko wykrywanie włókien – 0pkt; wykrywanie włókien i wyłączanie lasera -10pkt
12 zintegrowany, wewnętrzny system chłodzenia Tak chłodzenie wodą- 0pkt; chłodzenie wodą i powietrzem- 10pkt
13 Częstotliwość pracy min 4-10 Hz, re-gulowana co 1 Hz Tak, podać
14 nóż diamentowy do cięcia włókna Tak
15 okulary ochronne – 5 sztuk Tak
16 Włókna wielorazowe – trzy różne grubości po 5 sztuk pozwalające na wykonanie min 10 zabiegów Tak, podać 10 zabiegów-0pkt; powyżej 10 zabiegów - 10pkt
17 Waga urządzenia max 52 kg Tak, podać

Pytanie nr 2
Dotyczące Część II – Dostawa lasera holmowego z osprzętem:
Pytanie dotyczące części oprzyrządowania URETERORENOSKOP

Ad.pkt.18- Czy Zamawiający dopuści do postępowania ureterorenoskop o parametrach:
typ kontaktowy o wymiarze 8 charr w części dystalnej, jeden kanał na wprost dla instrumentów min. 5 charr, możliwość niezależnego wprowadzenia dwóch instrumentów/cewników/sond, Kat patrzenia optyki 6 stopni, długośc robocza 430min,
Ad.19-Kleszczyki 5 charr typ zęby myszy , dł. 600mm
Ad.20-Kleszczyki giętkie chwytające 5charr dł. 600mm
Ad.21-Kleszczyki giętkie biopsyjne 5chh dł. 600mm
Ad.22-Koszyczek do wyciągania kamieni 4 ramienny 3,5,charr dł. 115cm
Ad.24-Pojemnik z przykrywką do transportu i przechowywania, sterylizacji oferowanej optyki optyki o wy-miarach 812x113x62 z mocowaniem .
Ad.25- Ureterorenoskop kompaktowy o wymiarze części dystalnej 7 charr
Ad.26-Kąt patrzenia optyki skośny 6 stopni
Ad.27-Kanał roboczy dla instrumentów 4 charr
Ad.29.Kleszczyki typ aligator 4 charr dł. 600mm
Ad.30-Kleszczyki giętkie biopsyjne 4charr dł. 600mm
Nadmieniamy, że w/w pytania nie zmieniają charakteru przeznaczenia zamowienia. Pozwalają na zaoferowa-nie sprzetu najwyższej światowej jakości, tym samym umożliwiają nam zlożenie waznej oferty przetargowej.
Odp. 2
Zamawiający dopuści ureterorenoskopy i osprzęt o w/w parametrach. W związku z tym załącznik nr 1b do SWIZ część II w pkt od 18 -30 otrzymuje nowe brzmienie:

18 Ureterorenoskop typ kompaktowy (optyka zintegrowana) wymiar mak-symalny części roboczej 7,5-8 Charr, początkowy mniejszy o minimum 1,5 Charr, co najmniej jeden kanał robo-czy na wprost dla instrumentów mi-nimum 4-5 Charr, możliwość nieza-leżnego wprowadzenia minimum dwóch instrumentów/cewników/sond minimum 2,4 Charr, wymiar we-wnętrzny kanału minimum 4,1x4,6 Charr. Kąt patrzenia optyki 5-10°, długość robocza 430-450 mm, całko-wita 550-600mm Tak, podać
19 Kleszczyki 3- 5 Charr, typ zęby my-szy, dł. robocza 430-600 Tak, podać
20 Kleszczyki giętkie chwytające 3-5 Charr., dł. robocza 550-600 mm Tak, podać
21 Kleszczyki giętkie biopsyjne 3-5 Charr., dł. robocza 550-600 mm Tak, podać
22 Koszyczek do wyciągania kamieni czteroramienny, 3,5 Charr., dł. robo-cza min. 740 mm Tak, podać
23 Światłowód do oferowanej optyki i źródła światła o długości min. 2,3 m
i średnicy 3,5 mm Tak, podać
24 Pojemnik z przykrywką do transpor-tu, przechowywania i sterylizacji optyk
i instrumentów. Wymiary wewnętrz-ne min. 700 x 110 x 60 (długość; sze-rokość; głębokość). Pojemnik z wkła-dami typu „jeż” do wyłożenia spodu jak i mocowanymi do pokrywy po-jemnika. Możliwość oznaczania za-wartości Tak
URETERORENOSKOP SZTYWNY – 1 SZTUKA
25 Ureterorenoskop kompaktowy o wymiarze maksymalnej części robo-czej 6,5 -7 Charr, początkowo mniej-szy o min 1,5 Charr. Tak, podać
26 kąt patrzenia optyki skośny max 5-6 stopni Tak, podać
27 kanał roboczy dla instrumentów 3-4 Charr Tak, podać
28 długość robocza min 430 mm Tak, podać
29 Kleszczyki giętkie typ aligator min 3-4 Charr, długość min 530 mm Tak, podać
30 Kleszczyki giętkie biopsyjne min 3-4 Charr, długość min 530 mm Tak, podać

Pytanie nr 3
Dotyczy: Część I – Aparat RTG z ramieniem C
Pkt 26
Czy zamawiający dopuści do przetargu aparat rtg z elektronicznym ustawieniem kolimatorów irysowych i symetrycznych szczelinowych podczas promieniowania? Bezcelowe jest regulowanie blendami bez promie-niowania, gdyż wtedy nie widać wielkości obszaru badanego.
Odp. 3
Zamawiający dopuści do postępowania aparat z obydwoma rozwiązaniami. W związku z tym pkt 26 zał.1a i 5 otrzymuje nowe brzmienie:

26 Ustawienia kolimatorów irysowych i symetrycz-nych szczelinowych z promieniowaniem lub bez (elektronicznie). Tak

Pytanie nr 4
Dotyczy: Część I – Aparat RTG z ramieniem C
Pkt 33
Czy zamawiający wymaga, aby oferowany aparat rtg posiadał obrót wokół osi statywu ą12,5? Im większa wartość tego parametru, tym lepsze możliwości wykonywania badań.
Odp. 4
Zamawiający wymaga aby oferowany aparat posiadał obrót wokół osi statywu min +/- 10 st.. W związ-ku z tym aparat o obrocie +/- 12,5st spełnia wymagania minimalne. Zamawiający nie zmieni tego pa-rametru.

Pytanie nr 5
Dotyczy: Część I – Aparat RTG z ramieniem C
Pkt 34
Czy zamawiający dopuści do przetargu aparat rtg z przesuwem pionowym 40 cm? Wszystkie stoły chirur-giczne posiadają regulację wysokości, a biorąc to pod uwagę, 5 cm w przesuwie pionowym nie ma wpływu na diagnostykę.
Odp.5
Zamawiający dopuści do postępowania aparat z przesuwem pionowym 40cm. W związku z tym pkt 33 zał.1a i 5 otrzymuje nowe brzmienie:

34 Przesuw pionowy (cm) min. 40cm. Tak, podać

Pytanie nr 6
Dotyczy: Część I – Aparat RTG z ramieniem C
Pkt 41
Czy Zamawiający dopuści do przetargu aparat rtg, który posiada certyfikat EC i deklarację zgodności na cały system?
Wprowadzenie przez zamawiającego wymogu, że oferowane: generator, lampa Rtg, tor wizyjny i pozycjo-ner C muszą pochodzić od tego samego producenta jest niezrozumiałe, nieuzasadnione i nie poparte żad-nym racjonalnym powodem. Sytuacja, w której poszczególne elementy aparatu RTG pochodzą od różnych producentów, w żaden sposób nie wpływa na kompatybilność, wydajność, jakość czy też serwisowanie sprzętu, tym bardziej, że aparat posiada certyfikat EC i deklarację zgodności na cały system. Zamawiający powinien zdawać sobie sprawę, że poprzez wprowadzone zapisy spowodował, że inni wykonawcy mogący zaoferować konkurencyjny cenowo i równorzędny jakościowo (a nawet lepszy) sprzęt nie będą mogli zło-żyć oferty w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ oferta taka mogłaby zostać przez zamawiającego na podstawie niezgodności z treścią SIWZ (art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp).
Odp.6
Odpowiedż na powyźsze pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 12 pisma nr PSG-I-343/ZP/D/10/09 z dnia 4 grudnia 2009 r.

Pytanie nr 7
Dotyczy Części I. – Aparat RTG z ramieniem C:
pkt 33. Obrót wokół osi statywu ą 12stopni. Tak, podać
Czy Zamawiający dopuści aparat o obrocie wokół osi statywu ą 10stopni ?
Odp.7
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 8 pisma nr PSG-I-343/ZP/D/10/09 z dnia 4 grudnia 2009 r.

Pytanie nr 8
Dotyczy Części I. – Aparat RTG z ramieniem C:
pkt 34. Przesuw pionowy (cm) min. 45cm. Tak, podać
Czy Zamawiający dopuści aparat o przesuwie pionowym 43cm ?
Odp. 8
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 9 pisma nr PSG-I-343/ZP/D/10/09 z dnia 4 grudnia 2009 r.

Pytanie nr 9
Dotyczy Części I – Aparat RTG z ramieniem C:
pkt 36. Głębokość ramienia „C” min. 70 cm (odległość. między osią wiązki promieniowania a wew. powierzchnią ramienia C).
Czy Zamawiający dopuści aparat o głębokości ramienia „C” 68 cm ?
Odp. 9
Odpowiedż na powyźsze pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 10 pisma nr PSG-I-343/ZP/D/10/09 z dnia 4 grudnia 2009 r.

Pytanie nr 10
W nawiązaniu do pkt. VI.2 b. „Istotne dla stron postanowienia umowy” zwracamy się z prośbą o wydłużenie czasu reakcji na zgłoszoną awarię do 48 godz. w dni robocze.
Odp. 10
Odpowiedż na powyźsze pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 1 pisma nr PSG-I-343/ZP/D/10/09 z dnia 4 grudnia 2009 r.

Pytanie nr 11
Dot. Część II – Dostawa lasera holmowego z osprzętem:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wyłączenie z tej części oprzyrządowania, którego parametry spełniają tylko narzędzia firmy WOLF, co pozwoliłoby naszej firmie na zaoferowanie zaoferowania Lasera Holmowego wiodącego w świecie producenta sprzętu medycznego po konkurencyjnej cenie?
Odp.11
Zamawiający nie wyraża zgody na rozdzielenie tej części zamówienia. Na rynku medycznym funkcjo-nuje więcej niż jedna firma mogąca zrealizować kompleksową dostawę.

Pytanie nr 12

Czy Zamawiający dopuści zaoferowanie włókien wielorazowego użytku, które mogą być wykorzystane maksimum 8 razy?
Odp.12
Zamawiający nie dopuści do postępowania włókien wielorazowego użytku z możliwością użycia mniej niż 10 razy.

Pytanie nr 13
Dot. Część II – Dostawa lasera holmowego z osprzętem:
W celu umożliwienia złożenia naszej firmie ważnej oferty przetargowej zwracamy się z prośbą o wydzielenia z pakietu LASER HOLMOWY I OSPRZĘT osprzętu do lasera tj. od poz. 1-17 poz. 18-31. Nadmieniam, że obecne zestawienie parametrów technicznych faworyzuje produkty oferowane przez firmę Meden-Inmed z Koszalina , która jako jedyna może złożyć ważną ofertę przetargową.
Odp. 13
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 1 i nr 2 niniejszego pisma.

Pytanie nr 14
Ad.pkt.2- Czy Zamawiający dopuści do postępowania ureterorenoskop o parametrach: typ kontaktowy o wymiarze 8 charr. w części dystalnej, jeden kanał na wprost dla instrumentów min. 5 charr., możliwość niezależnego wprowadzenia dwóch instrumentów/cewników/sond, kąt patrzenia optyki 6 stopni, długość robocza 430min?
Odp. 14
Odpowiedź na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.
Pytanie nr 15
Ad.19- Czy Zamawiający dopuści do postępowania kleszczyki 5 charr. typ zęby myszy, dł. 600mm?
Odp. 15
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.



Pytanie nr 16
Ad.20- Czy Zamawiający dopuści do postępowania kleszczyki giętkie chwytające 5 charr. dł. 600mm?
Odp. 16
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.

Pytanie nr 17
Ad.21- Czy Zamawiający dopuści do postępowania kleszczyki giętkie biopsyjne 5 charr. dł. 600mm?
Odp. 17
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.

Pytanie nr 18
Ad.22- Czy Zamawiający dopuści do postępowania koszyczek do wyciągania kamieni 4 ramienny 3,5, charr dł. 115cm?
Odp. 18
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.

Pytanie nr 19
Ad.24- Czy Zamawiający dopuści do postępowania pojemnik z przykrywką do transportu i przechowywania, sterylizacji oferowanej optyki o wymiarach 812x113x62 z mocowaniem?
Odp. 19
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.

Pytanie nr 20
Ad.25- Czy Zamawiający dopuści do postępowania ureterorenoskop kompaktowy o wymiarze części dystalnej 7 charr.?
Odp. 20
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.

Pytanie nr 21
Ad.26- Czy Zamawiający dopuści do postępowania optykę skośną o kącie patrzenia 6 stopni?
Odp. 21
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.


Pytanie nr 22
Ad.27- Czy Zamawiający dopuści do postępowania ureterorenoskop z kanałem roboczym dla instrumentów 4 charr.?
Odp. 22
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.

Pytanie nr 23
Ad.29. Czy Zamawiający dopuści do postępowania kleszczyki typ aligator 4 charr. dł. 600mm?
Odp. 23
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.

Pytanie nr 24
Ad.30- Czy Zamawiający dopuści do postępowania kleszczyki giętkie biopsyjne 4 charr. dł. 600mm?
Nadmieniamy, że w/w pytania nie zmieniają charakteru przeznaczenia zamówienia. Pozwalają na zaoferowa-nie sprzętu najwyższej światowej jakości, tym samym umożliwiają nam złożenie ważnej konkurencyjnej oferty przetargowej.
Odp. 24
Odpowiedż na powyższe pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 2 niniejszego pisma.

Pytanie nr 25
Dotyczy części 1 – Dostawa aparatu RTG z ramieniem C
Dotyczy Załącznik nr 1a do SIWZ, punkty 25, 29, 30 oraz Załącznik nr 5, punkty 25, 29, 30
Czy Zamawiający nie popełnił oczywistej pomyłki pisarskiej pomijając słowo „TAK” w kolumnie dotyczącej warunków granicznych? Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający będzie bezwzględnie wymagał spełnienia warunków określonym w punktach 25, 29, 30 z załącznika nr 1a i nr 5.
Odp. 25
Zamawiający popełnił oczywista omyłkę pisarską. W związku z tym pkt 25, 29 i 30 zał. 1a i 5 otrzymują nowe brzmienie:

25 Funkcja DICOM print, DICOM send, DI-COM Worklist Tak

29 Celownik laserowy na wzmacniaczu obrazu Tak
30 Videoprinter Tak

Pytanie nr 26
Zamawiający zastrzega, że za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi od-powiedzialność Wykonawca - w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto. Prosimy o zmianę zapisu na: „(...) za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę – w wy-sokości 10% wynagrodzenia brutto”
Odp. 26
Zamawiający nie wyraża zgody na zmiany zapisu w umowie na zapis proponowany przez Wykonawcę.

Pytanie nr 27
Czy Zamawiający, mając na uwadze treść pkt VII.2., dopuszcza po pkt VII.1. wprowadzenie, jako pkt VII.2., zapisu o treści "2. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn zawinionych przez Zamawiające-go, Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto"?
Odp. 27
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie następującego zapisu do istotnych dla stron postanowień umowy „2. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego, Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto”.


Pytanie nr 28
Zamawiający wymaga, aby czas reakcji na zgłoszoną awarię z przystąpieniem do usunięcia usterki wynosił 24 godz. w dni robocze. Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby powyższy termin wynosił 48 godz. w dni robocze?
Odp. 28
Odpowiedż na powyźsze pytanie została udzielona w odpowiedzi nr 1 pisma nr PSG-I-343/ZP/D/10/09 z dnia 4 grudnia 2009 r.

Pytanie nr 29
Zamawiający zobowiązuje wykonawcę do naprawy sprzętu, stanowiącego przedmiot umowy lub do wymiany na nowy, jeżeli naprawa okaże się niemożliwa i bezskuteczna. Prosimy o potwierdzenie, że decyzja dotyczą-cą naprawy lub wymiany jest po stronie wykonawcy. Tylko przedstawiciel autoryzowanego serwisu produ-centa jest w stanie stwierdzić czy dane uszkodzenie można naprawić czy też należy wymienić cały aparat.
Odp. 29
Zamawiający pozostaje przy dotychczasowym zapisie.

Pytanie nr 30
Zamawiający w punkcie I.2 postanowień umowy zawarł zapis: „Wykonawca nie może bez zgody zamawiają-cego powierzyć wykonania niniejszej umowy osobie trzeciej:. Takie postanowienie pozostaje w sprzeczności z postanowieniami specyfikacji dopuszczającymi udział podwykonawców w przedmiotowym postępowaniu. W związku z powyższym wnosimy o wykreślenie powyższego zapisu.
Odp. 30
Zamawiający w Istotnych dla stron postanowień umowy wykreśla zapis punktu I.2.

PSG-I-343/ZP/D/10/09 Żagań,
dnia 8 grudnia 2009 r.

Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu“

Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści, na które Zamawiający udziela poniższych odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający wymaga aby laser był zintegrowany fabrycznie z wózkiem (fabrycznie mobilny) – kółka?
Odp:1
Zamawiający nie wymaga aby laser był fabrycznie zintegrowany z wózkiem jezdnym, ale wymaga mobilności lasera.

Pytanie nr 2
Czy Zamawiający zrezygnuje z wymogu w pozycji nr 9 ekranu dotykowego typu TFT min 6,5 cala?
Odp:2
Zamawiający dopuszcza laser bez ekranu dotykowego do przetargu, ale nie rezygnuje całkowicie z ekranu dotykowego. W związku z tym pkt 9 zał 1a i 5 otrzymuje nowe brzmienie:

9 ekran dotykowy typu TFT min 6,5 cala lub zwykły Tak Zwykły – 0pkt
TFT dotykowy - 10pkt
Sprzedający nie może oceniać i komentować umiejętności i preferencji operatora.

Pytanie nr 3
Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 10 laser emitujący czerwoną wiązkę?
Odp:3
Zamawiający dopuści laser emitujący czerwoną wiązkę naprowadzającą. W związku z tym pkt 10 zał 1a i 5 otrzymuje nowe brzmienie:


10 urządzenie emitujące zieloną lub czerwoną wiązkę naprowadzającą ułatwiającą nawigacje Tak

Pytanie nr 4
Czy Zamawiający wymaga aby laser samoczynnie się wyłączał wraz z komunikatem na ekranie, przy odchyleniu o 20% od ustalonej mocy?
Odp:4
Zamawiający nie wymaga takiej funkcji.

Pytanie nr 5
Czy Zamawiający wymaga aby ze względów bezpieczeństwa dochodziło do samoczynnego przejścia lasera w stan STANDBY ze stanu READY po 60 sekundach bezczynności przy nastawionej częstotliwości 5Hz a przy częstotliwości 8, 10, 12 Hz przejście ze stanu READY do stanu STANDBY po 300 sekundach?
Odp:5
Zamawiający nie wymaga takiej funkcji.

Pytanie nr 6
Czy Zamawiający dopuści laser holmowy o częstotliwości pracy 5, 8, 10, 12 Hz?
Odp:6
Zamawiający dopuści laser o częstotliwościach pracy jak wyżej. W związku z tym pkt 13 zał 1a i 5 otrzymuje nowe brzmienie:

13 Częstotliwość pracy min 4-10 Hz, regulowana co 1 Hz lub stopniowana min 5, 8, 10Hz Tak, podać 4-10 Hz regulowana płynnie co 1 Hz – 5pkt
stopniowana min 5,8,10Hz – 0 pkt

Pytanie nr 7
Czy Zamawiający dopuści w pozycji nr 19 światłowody o trzech różnych grubościach (po 2 sztuki z każdej grubości światłowodu) pozwalające na wykonanie min. 100 zabiegów.
Odp:7
Zamawiający nie dopuści do postępowania światłowody o trzech różnych grubościach (po 2 sztuki z każdej grubości światłowodu) pozwalające na wykonanie min. 100 zabiegów.

Pytanie nr 8

Prosimy Zamawiajacego o podanie podstawy prawnej na podstawie ktorej Zamawiający“ … uzna warunek określony w pkt VIII ppkt 3b) SIWZ za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 100% ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamowienia“.
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane mówi, że Zamawiający może wymagać przedstawienia przez oferenta „polisy, a w przypadku jej braku innego dokuemntu potwierdzajacego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności“ (paragraf 1, pkt 3, ust.3, niniejszego rozporzadzenia), jednakże rozporzadzenie nie daje Zamawiającemu mozliwości wymagania ubezpieczenia o wysokości ustanowionej przez Zamawiającego. Treśc rozporzadzenia prezesa rady Ministrów, na które sie powołujemy jest zgodne z rownym traktowaniem oferentów i zapewnieniem im równego dostepu do prowadzonego postepowania. W związku z tym rozumiemy, że oferta z zalaczoną polisą ubezpieczeniową na kwote mniejszą niz 100% ceny oferowanej brutto dla danej części przedmiotu zamowienia zostanie przez Zamawiajacego uwzględniona.
Odp:8
Realizując rozporządzenie PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane Zamawiający na potwierdzenie warunku udziału w postepowaniu jest uprawniony do dostosowania żądanych dokumentów do wartości zadania, w tym jest uprawniony do okreslenia sumy ubezpieczenia polisy odpowiedzialności cywilnej.


Znak sprawy: PSG-I-343/ZP/D/7/09
Żagań, dnia 14 grudnia 2009 r.

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu”

Uprzejmie informuję, że w dniu 10 grudnia 2009 r. o godzinie 09:30 nastąpiło otwarcie ofert na zadanie o którym mowa powyżej. W związku z powyższym przesyłamy Państwu zgodnie z art. 92 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zmianami) informację o wyborze oferty.
1. Zamawiający:
1) pełna nazwa Zamawiającego: Zarząd Powiatu Żagańskiego
2) kod, miejscowość, województwo: 68-100 Żagań, lubuskie
3) ulica, nr budynku: Dworcowa 39
4) nr tel., faks: 068 477 79 01, 068 477 79 20
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego:
Dostawa sprzętu diagnostyczno-leczniczego dla szpitala powiatowego w Żaganiu w podziale na następujące części:
Część 1 – Dostawa aparatu Rtg z ramieniem C
Część 2 – Dostawa lasera holmowe

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Rodenko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-12-02
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Rodenko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-12-02 16:13:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-12-02 16:15:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-12-02 00:00:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1534 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony