ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu PSG-I-343/ZP/D/9/09Drukuj informację Zamówienie publiczne: Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu PSG-I-343/ZP/D/9/09

Szczegóły informacji

Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu PSG-I-343/ZP/D/9/09

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: DOSTAWY

Zamawiający: ZARZĄD POWIATU ŻAGAŃSKIEGO

Finansowanie: ROBOTY BUDOWLANE

Nr UZP: nie dotyczy

Ogłoszono dnia: 2009-11-26 przez Magdalena Rodenko

Treść:

Znak sprawy: PSG-I-343/ZP/D/9/09
Numer ogłoszenia: 408240-2009
Żagań, dnia 26 listopada 2009 r
.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
„Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu”
I Nazwa i adres Zamawiającego
Zarząd Powiatu Żagańskiego
ul. D w o r c o w a 3 9
6 8 – 1 0 0 Ż A G A Ń
www.powiatzaganski.pl, e-mail: starostwo@powiatzaganski.pl
TEL. (0-68) 477 79 01, FAX (0-68) 477 79 16; 477 79 20,
NIP 924-16-33-119
RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
II Określenie trybu zamówienia:
1. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych;
2. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zmianami) zwanej w dalszej treści „ustawą”;
3. Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego art. 10 ust 1 oraz art. 39-46 Prawa zamówień publicznych;
III Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie SIWZ
www.bip.powiatzaganski.pl
IV Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych
1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest „Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu”.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następującą dostawę :
Część I (Zadanie 1) – a) Jednostki centralne z oprogramowaniem – 12 szt.
b) Komputer przenośny – 1 szt.
c) Monitory LCD 19” – 7 szt.
d) Drukarki laserowe monochromatycze z dupleksem – 5 szt.
e) Drukarki monochromatycze – 2 szt.
Część II (Zadanie 2) – a) Serwery Windows 2008 – 3 szt.
b) Drukarka laserowa – kolor – 1 szt.
c) UPS – 3 szt.
d) Rack podwójny – 2 szt.
e) Półki 19” – 6 szt.

3. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku Rozdziału II do SIWZ.
4. Wykonawca dostarczy sprzęt komputerowy będący przedmiotem umowy fabrycznie nowy, w pełni sprawny, odpowiadający standardom jakościowym i technicznym, wynikającym z funkcji i przeznaczenia sprzętu zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
5. Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert częściowych.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:
WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV): . 30236000-2, 30213100-6, 30200000-1, 48820000-2
V Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej
Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej w niniejszym postępowaniu
VI Termin wykonania zamówienia
wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia – Część I (Zadanie 1) – 21.12.2009 r.
Część II (Zadanie 2) – 28.12.2009 r.
VII Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy oraz niniejszej specyfikacji:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt IX specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki są przez Wykonawcę spełnione. Uzupełnienie wymaganych dokumentów i oświadczeń jest możliwe po upływie składania ofert zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy.
Celem potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Zamawiający żąda następujących dokumentów w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
2. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
Celem potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda następujących dokumentów:
3. Oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust 1 – wg wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
Ponadto oferta musi zawierać:
4. Pełnomocnictwo o którym mowa w pkt XVI ppkt 7 i 8, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy lub pełnomocnik reprezentujący Wykonawców ubiegających się wspólnie.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt IX ppkt. 1,2 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt X SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
VIII Informacja na temat wadium
Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie żąda zabezpieczenia składanej oferty wadium.
IX Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty niniejszego postępowania dla każdej z części Zamawiający będzie kierował się kryterium oceny:
Cena (cena brutto) – 100%
2. Ilość punktów, jaką oferent otrzyma za stopień spełnienia kryterium ceny ofertowej dla każdej części zamówienia będzie obliczana z zależności:
Lc=Comin/Cobad x Kp x Wc
gdzie:
Comin – najniższa cena brutto oferowana.
Cobad – cena brutto oferty badanej,
Kp – współczynnik proporcjonalności, równy 100
Wc – waga (znaczenie) kryterium ceny, równa 100%

3. Zamawiający poprawi omyłki, o których mowa w art. 87 ust. 2 ustawy niezwłocznie powiadamiając o tym fakcie Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru – cena 100%.
5. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców zgodnie z art. 92 ustawy. Wybranemu Wykonawcy Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy.
X Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty należy złożyć w: siedzibie Zamawiającego tj. Starostwie Powiatowym w Żaganiu, 68-100 Żagań, ul. Dworcowa 39, pokój nr 5
2. Termin składania ofert upływa dnia: 04 grudnia 2009 roku o godz. 09:00. Oferty złożone po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
XI Termin związania ofertą
1. Wykonawca jest związany ofertą 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
XII Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Nie Dotyczy
XIII Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresu strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Nie Dotyczy
XIV Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna:
Nie Dotyczy
XV Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4
Nie Dotyczy


Żagań, dnia 2 grudnia 2009 r.
PSG-I-343/ZP/D/9/09


Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu“


Zamawiający wyjaśnia, że w pkt 2 SIWZ w zakresie przedmiotu zamówienia w części II (zadaniu 2) pkt a – Serwer Windows 2008 - nazwa Serwer Windows 2008 oznacza serwer wraz z oprogramowaniem Windows Serwer 2008 Standard ROK w-5CAL PL.



Znak sprawy: PSG-I-343/ZP/D/9/09
Żagań, dnia 10 grudnia 2009 r.
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu”

Uprzejmie informuję, że w dniu 04 grudnia 2009 r. o godzinie 09:30 nastąpiło otwarcie ofert na zadanie o którym mowa powyżej. W związku z powyższym przesyłamy Państwu zgodnie z art. 92 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zmianami) informację o wyborze oferty.
1. Zamawiający:
1) pełna nazwa Zamawiającego: Zarząd Powiatu Żagańskiego
2) kod, miejscowość, województwo: 68-100 Żagań, lubuskie
3) ulica, nr budynku: Dworcowa 39
4) nr tel., faks: 068 477 79 01, 068 477 79 20
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego:
Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu
W podziale na:
Część I (Zadanie 1) – a) Jednostki centralne z oprogramowaniem – 12 szt.
b) Komputer przenośny – 1 szt.
c) Monitory LCD 19” – 7 szt.
d) Drukarki laserowe monochromatycze z dupleksem – 5 szt.
e) Drukarki monochromatycze – 2 szt.
Część II (Zadanie 2) – a) Serwery Windows 2008 – 3 szt.
b) Drukarka laserowa – kolor – 1 szt.
c) UPS – 3 szt.
d) Rack podwójny – 2 szt.
e) Półki 19” – 6 szt.

1) Rodzaj zamówienia – Dostawa
2) Tryb udzielania zamówienia - postępowanie prowadzono w trybie: przetarg nieograniczony na podstawie art. 39-46 ustawy Prawo zamówień publicznych
3) Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych Numer ogłoszenia: 408240 -2009 oraz na stronie Zamawiającego www.bip.powiatzaganski.pl i Tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowej 39
3. Dane o wykonawcach i ofertach:
1) liczba złożonych ofert: 3
2) liczba wykluczonych wykonawców: 1, liczba ofert odrzuconych: -
4. Ceny ofert:
cena najkorzystniejszej oferty:
1/ Dla części I (zadanie1) - 42.182,93 zł brutto
2/ Dla części II (zadanie 2) – 69.717,02 zł brutto
5. Za najkorzystniejszą pod względem ceny wybrano ofertę:

Dla części I (zadanie1) numer 3 złożoną przez
firma (nazwa) Firma Handlowo-Usługowa IT PARTNER , Piotr Wlazło, Pl. Słowiański 12, 68-100 Żagań
UZASADNIENIE: Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz zaoferował wykonanie przedmiotu zamówienia za najkorzystniejszą cenę, uzyskując największą liczbę punktów w kryterium oceny ofert – CENA 100%

Dla części II (zadanie2) numer 3 złożoną przez
firma (nazwa) Firma Handlowo-Usługowa IT PARTNER , Piotr Wlazło, Pl. Słowiański 12, 68-100 Żagań
UZASADNIENIE: Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz zaoferował wykonanie przedmiotu zamówienia za najkorzystniejszą cenę, uzyskując największą liczbę punktów w kryterium oceny ofert – CENA 100%

6. Informacje o Wykonawcach, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu:
Nr oferty Nazwa i siedziba wykonawcy Cena oferty brutto Uzyskane punkty CENA – 100 %
1 CompuTec S.A. ul. Sikorskiego 9, 66-200 Świebodzin
Część I 47.848,40 zł -88,16
Część II Nie dotyczy Nie dotyczy
2 BKH-SYSTEM Jolanta Lis-Gajewska, ul. Długa 1, 68-100 Żagań
Część I Wykonawca wykluczony
Część II Wykonawca wykluczony
3 Firma Handlowo-Usługowa IT PARTNER , Piotr Wlazło, Pl. Słowiański 12, 68-100 Żagań
Część I 42.182.93 zł - 100
Część II 69.717,02 zł - 100


Znak sprawy: PSG-I-343/ZP/D/9/09
 Żagań, 18 grudnia 2009 r.
„Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu”
Numer ogłoszenia: 248485- 2009 data zamieszczenia: 18 grudnia 2009
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 408240-2009
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu Żagańskiego, ul. Dworcowa, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 068 4777901.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu”
II.1.2) Rodzaj zamówienia: Dostawa
II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest „Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu”.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następującą dostawę :
Część I (Zadanie 1) – a) Jednostki centralne z oprogramowaniem – 12 szt.
b) Komputer przenośny – 1 szt.
c) Monitory LCD 19” – 7 szt.
d) Drukarki laserowe monochromatycze z dupleksem – 5 szt.
e) Drukarki monochromatycze – 2 szt.
Część II (Zadanie 2) – a) Serwery Windows 2008 – 3 szt.
b) Drukarka laserowa – kolor – 1 szt.
c) UPS – 3 szt.
d) Rack podwójny – 2 szt.
e) Półki 19” – 6 szt.
3. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku Rozdziału II do SIWZ.
4. Wykonawca dostarczy sprzęt komputerowy będący przedmiotem umowy fabrycznie nowy, w pełni sprawny, odpowiadający standardom jakościowym i technicznym, wynikającym z funkcji i przeznaczenia sprzętu zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
30236000-2 – różny sprzęt komputerowy
30213100-6 – komputery przenośne
30200000-1 - urządzenia komputerowe
48820000-2 - serwery
II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 91.721,27 zł
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
• Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV. 1) Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu- część I
V. 1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.12.2009.
LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3
NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
Firma Handlowo-Usługowa IT PARTNER, Piotr Wlazło, Pl. Słowiański 12, 68-100 Żagań
INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ (bez VAT)
• Cena wybranej oferty: 34.576,18 zł
• Oferta z najniższą ceną: 34.576,18 zł / oferta z najwyższą ceną: 39.220,00 zł
• Waluta: PLN.
IV. 1) Dostawa sprzętu komputerowego dla Starostwa Powiatowego w Żaganiu- część II
V. 1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.12.2009.
LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2
NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
Firma Handlowo-Usługowa IT PARTNER, Piotr Wlazło, Pl. Słowiański 12, 68-100 Żagań
INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ (bez VAT)
• Cena wybranej oferty: 57.145,09 zł
• Oferta z najniższą ceną: 57.145,09 zł / oferta z najwyższą ceną: 57.145,09 zł
• Waluta: PLN.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Rodenko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-11-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Rodenko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-11-26 13:52:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-11-26 13:54:47
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-11-26 00:00:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1344 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony