ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: uzyskanie kredytu długoterminowego Drukuj informację Zamówienie publiczne: uzyskanie kredytu długoterminowego

Szczegóły informacji

uzyskanie kredytu długoterminowego

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: USŁUGI

Zamawiający: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Żaganiu

Finansowanie: ROBOTY BUDOWLANE

Nr UZP: nie dotyczy

Ogłoszono dnia: 2007-04-30 przez

Treść:

Na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j.: Dz. U. z 2006 r., Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Żaganiu zaprasza do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na:

uzyskanie kredytu długoterminowego

Rozdział I. ZAMAWIAJĄCY


1. Pełna nazwa:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
2. Dokładny adres siedziby:
ul. Żelazna 1a, 68-100 Żagań
3. Numer EKD:
8511 Z
4. REGON:
000308809
5. NIP:
924-163-09-31
6. Telefon:
068 477 12 00
7. Faks:
068 377 26 25
8. E-mail:
sekretariat-spzoz@wp.pl

Rozdział II. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest uzyskanie kredytu długoterminowego przeznaczonego na spłatę zadłużenia wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (CPV 66.13.00.00-0).

Warunki kredytu:
1. Kredyt w wysokości 6.300.000 PLN (słownie: sześć milionów trzysta tysięcy zł)
2. Kredyt ma być udzielony w 2007 roku.
3. Okres kredytowania: 20 lat (do 2027 roku).
4. Karencja w spłacie kapitału 3 lata: początek spłaty kapitału w lipcu 2010 roku.
5. Zamówienie obejmuje karencje w spłacie odsetek: początek spłaty odsetek we wrześniu 2007 roku
6. Spłata kapitału po upływie karencji w okresach miesięcznych.
7. Spłata odsetek po upływie karencji w okresach miesięcznych.
8. Oprocentowanie kredytu będzie oparte na stawce WIBOR 1M + marża banku nie wyższa niż 1 punkt procentowy. Oprocentowanie będzie liczone od niespłaconej części kredytu.
9. Jednorazowa prowizja banku za udzielenie kredytu nie może przekroczyć 2% kwoty udzielonego kredytu.
10. Oferta kredytowa powinna uwzględniać możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, bez dodatkowej prowizji.
11. Od oferentów wymagana jest akceptacja zabezpieczenia w formie poręczenie udzielonego przez organ założycielski SP ZOZ.

Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. nr 19, poz. 177 ze zm.)

Rozdział III. SPOSÓB WYKONANIA ZAMÓWIENIA

1. Wykorzystanie kredytu następować będzie na podstawie dyspozycji Zamawiającego do wysokości 6.300.000 PLN w formie przelewów na wskazany rachunek bieżący. Bank wykona dyspozycje Zamawiającego w terminie do 7 dni od ich zgłoszenia.
2. Bank – kredytodawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o wysokości odsetek do zapłacenia za dany okres odsetkowy najpóźniej w siódmym dniu tegoż okresu odsetkowego.

Rozdział IV. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

1. Oferenci przedstawiają oferty zgodnie z wymaganiami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i częściowych.
3. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę zgodnie z art. 82 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i nie może jej zmienić.
4. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, winna być napisana na maszynie do pisania, komputerze lub nieścieralnym atramentem oraz winna być podpisana przez osobę/-y uprawnione do reprezentowania oferenta zgodnie z wymogami ustawowymi oraz opatrzona pieczątkami imiennymi.
5. Wszystkie załączniki do oferty winny być podpisane przez osobę/-y uprawnione do reprezentowania oferenta zgodnie z wymogami ustawowymi oraz opatrzone pieczątkami imiennymi.
6. W przypadku kiedy ofertę składa kilka podmiotów wspólnie, oferta i wszystkie załączniki muszą być podpisane przez pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Każda strona oferty wraz z załącznikami powinna być ponumerowana i podpisana przez osobę upoważnioną, a poprawki naniesione czytelnie i sygnowane podpisem oferenta.
8. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem lub dostarczeniem oferty oraz z udziałem w postępowaniu ponoszą Oferenci. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
9. Cena oferty musi być podana cyfrowo i słownie.
10. Kilka podmiotów może złożyć ofertę wspólną, w tym przypadku podmioty te ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.
11. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji poszczególnych podmiotów wchodzących w skład konsorcjum.
12. Ofertę składa się w jednym egzemplarzu.
13. Zamawiający nie dopuszcza powierzenia wykonania niniejszego zamówienia w całości lub części podwykonawcom.
14. Oferent winien zamieścić ofertę w kopercie zewnętrznej zaadresowanej na:

SP ZOZ Żagań, ul. Żelazna 1a, 68-100 Żagań
„Oferta kredytu dla SP ZOZ Żagań. Nie otwierać przed 22. 06. 2007 r. godz. 12.15”

oraz w kopercie wewnętrznej z nazwą i adresem oferenta.
IV.1. Elementy oferty

Pełna oferta składać się powinna z następujących części:
1. oferta cenowa – wzór formularza zawiera załącznik nr 1 do SIWZ,
2. projekt umowy kredytu (projekt umowy przygotowuje oferent),
3. załączniki (oświadczenia i dokumenty).

IV.2. Oferta cenowa

1. Oferta cenowa składać się będzie z:
1) prowizji przygotowawczej, określonej jako procent udzielanego kredytu, płatna w chwili udzielenia kredytu, bez przedziałów i wariantów,
2) marży ponad stawkę WIBOR 1M, bez przedziałów i wariantów.
2. Oferta cenowa powinna być złożona na odrębnym formularzu (wzór Formularza Oferty stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ).
3. Wynagrodzenie za usługę objętą zamówieniem będzie płacone w złotych polskich.
4. Zamawiający nie dopuszcza żadnych innych opłat i prowizji, niż prowizja wskazana w pkt. 1.

IV.3. Załączniki (dokumenty)

1. Do oferty załączone być powinny następujące dokumenty:
1) Oświadczenie, że oferenci spełniają wymagania art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ),
2) Oświadczenie, że oferenci nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ),
3) aktualny wypis z właściwego rejestru handlowego/sądowego, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4) niezbędne pełnomocnictwa do reprezentowania Oferenta,

Dokumenty, o których mowa powyżej, mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta .

Nie spełnienie jakiegokolwiek z ww. warunków spowoduje odrzucenie oferty. Oferent o tym fakcie zostanie niezwłocznie powiadomiony przez Zamawiającego.

Rozdział V. OPIS KRYTERIÓW I SPOSOBÓW DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW WYMAGANYCH OD OFERENTÓW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – są bankiem w rozumieniu ustawy Prawo bankowe i posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej.
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;
6) wniosą wadium.

Celem potwierdzenia spełniania warunków Oferenci muszą złożyć oświadczenia według wzorów załączonych do niniejszej SIWZ oraz dokumenty określone poniżej. Ocena spełniania warunków będzie dokonywana na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów (spełnia / nie spełnia).

Warunki wymagane od wykonawców ubiegających się o zamówienie:
1. wypełniony i podpisany formularz oferty sporządzony zgodnie ze wzorem określonym w załączniku Nr 1 do SIWZ.
2. wypełnione i podpisane formularze oświadczeń sporządzone zgodnie ze wzorami określonymi w załącznikach Nr 2 i 3 do SIWZ.
3. zaświadczenie potwierdzające wniesienie wadium.
4. oryginał lub poświadczona przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5. oryginał lub poświadczona przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
6. oryginał lub poświadczona przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert,
7. oryginał lub poświadczona przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert,
8. oryginał lub poświadczona przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kserokopia zezwolenia na utworzenie banku i wykonywanie czynności bankowych.

Warunki wymagane od wykonawców ubiegających się o zamówienie w przypadku, gdy kilka podmiotów składa ofertę wspólnie:
1. oryginał pełnomocnictwa podpisanego przez Wykonawców składających ofertę wspólną w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w pełnomocnictwie należy wskazać adres pełnomocnika dla doręczeń – doręczenie pisma pełnomocnikowi będzie skutkowało uznaniem go za doręczone wszystkim wykonawcom składającym ofertę wspólną).
2. oryginał lub poświadczona przez pełnomocnika za zgodność z oryginałem kserokopia umowy regulującej współpracę wykonawców składających ofertę wspólną.
3. wypełniony i podpisany przez pełnomocnika formularz oferty sporządzony zgodnie ze wzorem określonym w załączniku Nr 1 do SIWZ (składany w imieniu wszystkich podmiotów wspólnie).
4. wypełnione i podpisane przez pełnomocnika formularze oświadczeń sporządzone zgodnie ze wzorami określonymi w załącznikach Nr 2 i 3 do SIWZ (składane w imieniu wszystkich podmiotów wspólnie).
5. zaświadczenie potwierdzające wniesienie wadium.
6. oryginał lub poświadczona przez pełnomocnika za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
7. oryginał lub poświadczona przez pełnomocnika za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
8. oryginał lub poświadczona przez pełnomocnika za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert,
9. oryginał lub poświadczona przez pełnomocnika za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert,
10. oryginał lub poświadczona przez pełnomocnika za zgodność z oryginałem kserokopię zezwolenia na utworzenie banku i wykonywanie czynności bankowych.

W przypadku kiedy ofertę składa kilka podmiotów wspólnie, oferta i wszystkie załączniki muszą być podpisane przez pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Dokumenty określone w pkt. 6, 7, 8, 9 i 10 powinny być wystawione indywidualnie na każdy z podmiotów składających ofertę wspólnie. Dokumenty te powinny zostać złożone w formie oryginałów lub poświadczonych przez pełnomocnika za zgodność z oryginałem kserokopii.

Każdy z wykonawców zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, w terminie do dnia otwarcia ofert, czy pozostaje w stosunku zależności lub dominacji w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. z 2005 r. Nr 184, poz. 1539 z późniejszymi zmianami) z innymi uczestnikami postępowania lub zamawiającym albo osobami po stronie zamawiającego, biorącymi udział w postępowaniu.

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa zamiast:
- oryginału lub poświadczonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kserokopii aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS – dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego wykonania decyzji właściwego organu oraz że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
- aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 9 ustawy – zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym odpowiednio w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy prawo zamówień publicznych oraz art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy prawo zamówień publicznych

Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert z wyjątkiem dokumentów dotyczących zaległości w uiszczaniu podatków, opłat i składek na ubezpieczenie społeczne, które powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialne poświadczenie kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

Rozdział VI. KRYTERIA OCENY OFERT

Warunki formalne, których spełnienie jest warunkiem rozpatrzenia oferty:
1) zgodność z niniejszą SIWZ
2) złożenie oświadczeń wymaganych niniejszą SIWZ
3) złożenie wszystkich dokumentów, wymaganych niniejszą SIWZ
4) złożenie parafowanego przez upoważnionego przedstawiciela Oferenta projektu umowy, wg standardu Oferenta.

Jedyne kryterium wyboru oferty- 100 % stanowi cena oferty, rozumiana jako suma prowizji przygotowawczej i odsetek od kredytu. Na potrzeby obliczeń ceny oferty przyjęty zostanie WIBOR 1M w średniorocznej wysokości 4,2 % na rok 2007 oraz 3,7 % na lata 2008-2027.
Cena oferty obliczona zostanie według wzoru:

C = Pp + O2007+ O2008 + O2009+ O2010…



Gdzie:

C – cena oferty,
Pp – prowizja przygotowawcza,
O2007-2027 – odsetki w roku 2007 itd.

Prowizja, odsetki i łączna cena zostaną uwzględnione z dokładnością do 4 miejsc po przecinku.

Oferty zostaną uszeregowane według liczy punktów przyznanych na podstawie wzoru:

            C min
Po= ----------------- * 100
            C bad

gdzie:
Po - punktacja dla badanej oferty,
C min – cena oferty najniższej,
C bad– cena oferty badanej,

Punkty zostaną obliczone z dokładnością do 4 miejsc po przecinku.

Gdyby dwóch lub więcej oferentów otrzymało łącznie tę samą ilość punktów przyznaje się pierwszeństwo temu oferentowi, który zaproponował niższą prowizję przygotowawczą.

Gdyby wyłonienie zwycięzcy w dalszym ciągu było niemożliwe, mają zastosowanie przepisy art. 91 ust. 4-6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający zawiadomi niezwłocznie o wyborze oferty pozostałych Oferentów, wysyłając pisemną informację wskazującą firmę, której ofertę wybrano (nazwę i siedzibę) oraz cenę wybranej oferty.

Rozdział VII. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Zamówienie, w części obejmującej pozyskanie kapitału, powinno zostać zrealizowane (termin wymagany) do 10. 07. 2007 r.

W zakresie obsługi kredytu zamówienie będzie realizowane do końca spłaty kredytu, tj. do roku 2027.


Rozdział IX. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY

Ofertę należy złożyć w Sekretariacie Dyrektora SP ZOZ Żagań, ul. Żelazna 1a, 68-100 Żagań, nie później niż do dnia 22. 06. 2007 roku, godz. 12.00

Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej zostaną zwrócone Oferentom bez otwierania.

Rozdział X. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT

1. Zamawiający otworzy koperty z ofertami w Gabinecie Dyrektora SP ZOZ w Żaganiu, ul. Żelazna 1a, 68-100 Żagań, w dniu 22. 06. 2007 roku, godz. 12.15
2. Otwarcie ofert jest jawne.

Rozdział XI. WADIUM

Ustala się wadium w wysokości 20.000 zł
Słownie: dwadzieścia tysięcy zł
Wykonawca wnosi wadium w jednej ze wskazanych niżej form:
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych.
Wadium musi być złożone przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Oryginał dokumentu należy złożyć w Sekretariacie SP ZOZ w Żaganiu, ul. Żelazna 1a, 68-100 Żagań, gdzie zostanie wydane stosowne zaświadczenie o złożeniu wadium, które należy dołączyć do oferty.

Rozdział XII. ODRZUCENIE OFERTY

Zamawiający, zgodnie z art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (t. j.: Dz. U. z 2006 r., Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.) odrzuci ofertę jeżeli:
1. jest niezgodna z ustawą
2. jej treść nie odpowiada treści SIWZ
3. jej złożenie stanowić będzie czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
4. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia
5. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
6. zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu cen, których nie można poprawić na podst. art. 88 ustawy lub błędy w obliczeniu ceny
7. wykonawca w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny
8. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

Rozdział XIII. UNIEWAŻNIENIE PRZETARGU

Zamawiający unieważnia przetarg w przypadku, gdy zajdą przesłanki opisane w art. 93 ustawy prawo zamówień publicznych a w szczególności gdy:
- nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu 
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
- postępowanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na finansowanie zamówienia.


Rozdział XIV. ISTOTNE DLA ZAMAWIAJĄCEGO POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY. PRZYSZŁE ZOBOWIĄZANIA WYKONAWCY ZWIĄZANE Z UMOWĄ W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

Zamawiający uznaje za istotne następujące postanowienia przyszłej umowy:
1. Warunki kredytu zgodnie z Rozdz. II niniejszej SIWZ
2. Przekazywanie kredytu zgodnie z Rozdz. III niniejszej SIWZ

Powyższe postanowienie powinno znaleźć się w projekcie umowy przedstawionym przez Oferenta jako element oferty.

Rozdział XV. UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ DOTYCZĄCYCH SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

1. Oferent może zwrócić się na piśmie do Zamawiającego o wyjaśnienia wątpliwości związanych ze sposobem przygotowania i złożenia oferty oraz ze SIWZ. Zamawiający odpowie niezwłocznie na pytanie przesyłając treść wyjaśnienia wszystkim oferentom, którzy odebrali oryginalną specyfikację bez ujawniania źródła zapytania chyba, że prośba o wyjaśnienie specyfikacji wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert.
2. W szczególnie uzasadnionym przypadku, Zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu do składania ofert zmodyfikować treść SIWZ.
O każdej ewentualnej zmianie Zamawiający powiadomi niezwłocznie każdego z uczestników postępowania, którzy pobrali SIWZ.
3. Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania oferentów.

Rozdział XVI. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ
ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI I OSOBACH UPRAWNIONYCH DO KONTAKTOWANIA SIĘ Z OFERENTAMI


Zamawiający dopuszcza składanie i przekazywanie oświadczeń, wniosków, zawiadomienia oraz informacji w formie pisemnej.

Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Oferentami są:

• Piotr Miadziołko – Dyrektor Zakładu, tel. (068) 477 12 00
• Wiesława Mięka – Główny Księgowy, tel. (068) 477 12 13
• Krzysztof Szpruta – referent, tel. (068) 477 12 54

Rozdział XVII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Okres związania oferentów złożoną ofertą - 60 dni od terminu składania ofert.

Rozdział XVIII. POUCZENIE O ŚRODKACH ODWOŁAWCZYCH

Jeżeli interes prawny Wykonawcy w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Ustawy – Prawo zamówień publicznych, przysługuje mu środek ochrony prawnej w postaci protestu, przewidziany przez art. 180 i następne Ustawy.
Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
Protest dotyczący treści ogłoszenia, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 14 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej - jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy prawo zamówień publicznych.


Rozdział XIX. INFORMACJE DODATKOWE

1. WALUTA, W JAKIEJ PROWADZONE BĘDĄ ROZLICZENIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy niniejsza SIWZ dokonywane będą wyłącznie w złotych polskich (PLN).

2. WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ I PODPISANIE UMOWY
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego Oferta odpowiada wymogom określonym w Ustawie – Prawo Zamówień Publicznych i w niniejszej SIWZ oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą z punktu widzenia kryterium przyjętego w niniejszym postępowaniu przetargowym i określonych w SIWZ.
O wyborze oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
Umowa podpisana będzie na warunkach przyjętej oferty oraz warunkach określonych w niniejszej SIWZ.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, przedstawił nieprawdziwe dane i / lub uchyli się od zawarcia umowy na warunkach określonych w SIWZ, Zamawiający wybierze tę spośród pozostałych ofert, która uzyskała najwyższą liczbę punktów.

3. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA UMOWY
Wykonawca usługi jest nie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

4. INFORMACJA O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

5. INFORMACJA O ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.

6. INFORMACJA O ZAMIARZE USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

7. INFORMACJE O PRZEWIDYWANYM WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Z ZASTOSOWANIEM AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Rozdział XX. ZAŁĄCZNIKI

1. Wzór formularza oferty cenowej,
2. Wzór oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
3. Wzór oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych,


___________________________________________________________________
UZYSKANIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO

Uprzejmie informuję, że w dniu 09 i 15 maja br. wpłynęły do Zamawiajacego prośby o przekazanie następujących dokumentów niezbędnych do przygotowania oferty kredytowej:
1. Statut;
2. Regon, NIP, odpis z KRS;
3. Wpis do rejestru Wojewody;
4. Regulamin szpitala;
5. Struktura własnościowa powiatu;
6. Uchwała w sprawie wnioskowanego Kredytu;
7. Zestawienie kredytów bankowych, pożyczek oraz emisji papierów wartościowych z podaniem okresu obowiązywania umowy, nazwy instytucji finansującej, zabezpieczenia, oprocentowania;
8. Roczne sprawozdania finansowe za dwa ostatnie lata oraz ostatni kwartał śnieżącego roku, sporządzane za załącznikach do NFZ;
9. Dokumenty dotyczące programu naprawczego szpitala;
10. Uchwała organu założycielskiego, zawierająca pozytywną opinię na temat w/w programu;
11. Decyzja o warunkach wszczęcia procesu restrukturyzacyjnego szpitala;
12. Zaświadczenie z ZUS i US o nie zaleganiu / wysokość zadłużenia;
13. Dokumenty finansowe (bilans, rachunek wyników) za rok 2004, 2005, 2006.
Dokumenty poręczyciela
1. Uchwała Samorządu dotycząca udzielenie poręczenia Kredytu dla Szpitala;
2. Uchwała Samorządu dotycząca uchwalenia budżetu na rok bieżący;
3. Sprawozdania Rb-Z o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za rok 2004, 2005, 2006;
4. Sprawozdania Rb-NDS o nadwyżce/ deficycie za rok 2004, 2005, 2006;
5. Opinie RIO dotyczące wykonania budżetu za rok 2004, 2005, 2006;
6. Opinia RIO dotycząca budżetu na rok bieżący;
7. Prognoza finansowa na okres kredytowania;
8. Zestawienie dochodów w podziale na: dochody własne (w tym wyszczególniona pozycja „udział w podatkach”, subwencje ogólne, dotacje celowe za rok 2004, 2005, 2006;
9. Zestawienie wydatków w podziale na: wydatki bieżące (w tym wyszczególniona pozycja „wynagrodzenia i pochodne”), majątkowe za rok 2004, 2005, 2006;
10. Aktualne zaświadczenie z ZUS;
11. Aktualne zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego
 
ODPOWIEDŹ ZAMAWIAJĄCEGO:
W odpowiedzi Zamawiający przekazuje Wykonawcom ubiegającym się o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Uzyskanie kredytu długoterminowego” dokumenty o których mowa powyżej. Brakujący odpis z KRS zostanie dostarczony niezwłocznie po jego uzyskaniu.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-04-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-04-30 09:43:20
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-04-30 09:47:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-04-30 00:00:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5570 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony