ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 PSG-I-343/ZP/U/7/2010Drukuj informację Zamówienie publiczne: Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 PSG-I-343/ZP/U/7/2010

Szczegóły informacji

Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 PSG-I-343/ZP/U/7/2010

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: USŁUGI

Zamawiający: ZARZĄD POWIATU ŻAGAŃSKIEGO

Finansowanie: ROBOTY BUDOWLANE

Nr UZP: nie dotyczy

Ogłoszono dnia: 2010-09-03 przez Magdalena Rodenko

Treść:

Znak sprawy: PSG-I-343/ZP/U/7/2010
Numer ogłoszenia przeslany do publikacji w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej: 2010-116652 z dnia 03 września 2010r.

Żagań, dnia 03 września 2010 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
„Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013”

I Nazwa i adres Zamawiającego
Zarząd Powiatu Żagańskiego
ul. D w o r c o w a 3 9
6 8 – 1 0 0 Ż A G A Ń
www.powiatzaganski.pl, e-mail: starostwo@powiatzaganski.pl
TEL. (68) 477 79 01, (68) 477 79 16; FAX 477 79 20,
NIP 924-16-33-119
RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
II Określenie trybu zamówienia:
1. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości większej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych;
2. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) zwanej w dalszej treści „ustawą”;
3. Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego art. 10 ust 1 oraz art. 39-46 Prawa zamówień publicznych;
III Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie SIWZ
www.bip.powiatzaganski.pl
IV Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych
1. Zimowe utrzymanie dróg w sezonach zimowych 2010/2011; 2011/2012; 2012/2013 z podziałem na 5 zadań:
Część I (zadanie nr 1) – teren miasta Żagań
Część II (zadanie nr 2) – teren gminy Żagań i gminy Brzeźnica
Część III (zadanie nr 3) – teren miasta Szprotawa, gminy Szprotawa, gminy Małomice i gminy Niegosławice
Część IV (zadanie nr 4) – teren miasta, gminy Iłowa i gminy Wymiarki
Część V (zadanie nr 5) – teren miasta Gozdnica – kierunek Wymiarki

Prace polegające na odśnieżaniu i zwalczaniu śliskości zimowej prowadzone będą w zróżnicowanym zakresie. Na drogach powiatowych wprowadzono trzy standardy zimowego utrzymania:
- 3 standardem objęto – 185,383 km
- 4 standardem objęto – 139,535 km
- 5 standardem objęto – 2,785 km

2. Przedmiot zamówienia w podziale na poszczególne części został opisany w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej ujętej w rozdziale II SIWZ.

3. Do obowiązków Wykonawcy należy:
a) wykonanie prac przygotowawczych do sezonu zimowego;
b) trwanie w gotowości do podjęcia działań związanych z odśnieżaniem lub likwidacją śliskości;
c) zabezpieczenie środków, materiałów do posypywania dróg (piasek, sól) oraz sprzętu;
d) zwalczanie śliskości zimowej na drodze i odśnieżanie zgodnie ze standardami;
e) usuwanie zasp śnieżnych;
f) przejazdy po drogach i odcinkach dróg nie objętych zimowym utrzymaniem;
g) prace porządkowe: wykonywanie wodościeków w śniegu lub lodzie zalegającym na poboczach celem odprowadzenia wody z jezdni do urządzeń melioracyjnych dla zapobiegania powstawania zastoisk wody zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego, oczyszczanie z piasku i lodu studzienek ulicznych w okresie trwania sezonu zimowego, uprzątnięcie materiału uszorstniającego w jezdni ulic oraz oczyszczenie studzienek ulicznych po zakończeniu sezonu.
4. Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składania ofert częściowych.


Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:
WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV):
90620000-9 – usługi odśnieżania
90630000-2 – usługi usuwania oblodzeń
90612000-0 - usługi zamiatania ulic
V Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej
Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej w niniejszym postępowaniu
VI Termin wykonania zamówienia
- sezon zimowy 2010/2011 – od 15.11.2010 do 31.03.2011
- sezon zimowy 2011/2012 – od 15.11.2011 do 31.03.2012
– sezon zimowy 2012/2013 – od 15.11.2012 do 31.03.2013
VII Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Wykonawca musi wykazać opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż:
Część I (zadanie nr 1) – teren miasta Żagań – 50.000,00 zł brutto
Część II (zadanie nr 2) – teren gminy Żagań i gminy Brzeźnica – 200.000,00 zl brutto
Część III (zadanie nr 3) – teren miasta Szprotawa, gminy Szprotawa, gminy Małomice i gminy Niegosławice – 200.000,00 zł brutto
Część IV (zadanie nr 4) – teren miasta, gminy Iłowa i gminy Wymiarki – 80.000,00 zł brutto
Część V (zadanie nr 5) – teren miasta Gozdnica – kierunek Wymiarki – 1.500,00 zł brutto

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy.
3. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt IX specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki są przez Wykonawcę spełnione.
OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY SKŁADAJĄCE SIĘ NA OFERTĘ – WYMAGANE OD WYKONAWCÓW W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. INNE DOKUMENTY WYMAGANE W OFERCIE.
1. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust 1 – wg wzoru jak w załączniku nr 2 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
2) Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę lub w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż:
Część I (zadanie nr 1) – teren miasta Żagań – 50.000,00 zł brutto
Część II (zadanie nr 2) – teren gminy Żagań i gminy Brzeźnica – 200.000,00 zl brutto
Część III (zadanie nr 3) – teren miasta Szprotawa, gminy Szprotawa, gminy Małomice i gminy Niegosławice – 200.000,00 zł brutto
Część IV (zadanie nr 4) – teren miasta, gminy Iłowa i gminy Wymiarki – 80.000,00 zł brutto
Część V (zadanie nr 5) – teren miasta Gozdnica – kierunek Wymiarki – 1.500,00 zł brutto

W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek musi być spełniony przez każdego z Wykonawców. Warunek wysokości sumy ubezpieczenia zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie.
Jeżeli przedstawiona polisa nie została opłacona w dniu jej zawarcia (gotówką) celem udokumentowania jej opłaty należy przedłożyć np. dowód jej opłaty względnie poszczególnych rat.

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda następujących dokumentów:
3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy – wg wzoru jak w załączniku nr 3 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
4) Aktualnego odpisu z właściwego rejestru , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
5) Aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
6) Aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
7) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
8) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert.
3. Ponadto oferta musi zawierać:
9) Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ.
10) Formularz cenowy stanowiący odpowiednio załącznik nr 9-13 do SST, w zależności od części na którą jest składana oferta.
11) Oświadczenie o dysponowaniu sprzętem do realizacji zamówienia stanowiące załącznik nr 8 do SST.
12) Pełnomocnictwo o którym mowa w pkt XVI ppkt 7 i 8 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy lub pełnomocnik reprezentujący Wykonawców ubiegających się wspólnie.
4. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane dokumenty i oświadczenia zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie dokumenty i oświadczenia powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.

WYKONAWCY ZAGRANICZNI
1. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust 1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczącego niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składanie ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt IX ppkt 2.4), 2.5), 2.6), 2.8) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt IX ppkt 2.7) SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby , której dokumenty dotyczą , w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.
4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów , o których mowa w pkt X SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiajacy może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji, dotyczących przedłożonego dokumentu.
VIII Informacja na temat wadium
W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda zabezpieczenia składanej oferty wadium.
1. Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości
Część I – teren miasta Żagań – 3.500,00 złotych (słownie: trzy tysiące pięćset złotych)
Część II – teren gminy Żagań i gminy Brzeźnica - 14.000,00 złotych (słownie: czternaście tysięcy złotych)
Część III – teren miasta Szprotawa, gminy Szprotawa, gminy Małomice i gminy Niegosławice - 15.000,00 złotych (słownie: piętnaście tysięcy złotych)
Część IV– teren miasta, gminy Iłowa i gminy Wymiarki - 5.000,00 złotych (słownie: pięć tysięcy złotych )
Część V – teren miasta Gozdnica – kierunek Wymiarki - 100,00 złotych (słownie: sto złotych)
zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu;
b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze pieniężnym;
c. gwarancjach bankowych;
d. gwarancjach ubezpieczeniowych;
e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późń. zm.);
2. Wadium zgodnie z art. 45. ust. 3 ustawy musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 14 października 2010r. do godz. 09:00
3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy:
a. nazwa dającego zlecenia udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;
b. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem;
c. kwotę gwarancji lub poręczenia;
d. termin ważności gwarancji lub poręczenia;
e. zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
2) wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
3) Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
4) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
4. Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu zostanie ono zdeponowane w pokoju nr 5 w siedzibie Zamawiającego w odrębnej kopercie z dopiskiem „Wadium – Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 – część ………..”.
5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Żaganiu BZ WBK nr 81 1090 2558 0000 0001 0335 4896 z dopiskiem „Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 – część ………..”.
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Zamawiający zwraca wadium:
a. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy;
b. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza – niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano;
c. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza – Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego;
10. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie później niż 7 dni przed upływem ważności wadium wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skierowane zostanie jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.
11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie;
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

IX Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty niniejszego postępowania Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny:
Cena (cena brutto) – 100%.
Lc=Comin/Cobad x Kp x Wc
gdzie:
Comin – najniższa cena brutto oferowana
Cobad – cena brutto oferty badanej
Kp – współczynnik proporcjonalności, równy 100
Wc – waga (znaczenie) kryterium ceny, równa 100%
Oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba punktów przyznanych w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
2. Zamawiający wybierze ofertę , która uzyska największą ilość punktów zgodnie z wzorem określonym w ppkt 1.
3. Zamawiający poprawi omyłki, o których mowa w art. 87 ust. 2 ustawy niezwłocznie powiadamiając o tym fakcie Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
X Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty należy złożyć w: siedzibie Zamawiającego tj. Starostwie Powiatowym w Żaganiu, 68-100 Żagań, ul. Dworcowa 39, pokój nr 5
2. Termin składania ofert upływa dnia: 14 października 2010 roku o godz. 09:00. Oferty złożone po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
XI Termin związania ofertą
1. Wykonawca jest związany ofertą 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
3. Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w ppkt 2 nie powoduje utraty wadium.
4. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
XII Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Nie Dotyczy
XIII Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresu strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Nie Dotyczy
XIV Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna:
Nie Dotyczy
XV Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6
XVI Zaliczki - Czy przewiduje się udzielanie zaliczek na poczet zamówienia
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet zamówienia
XVII Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią ososby niepełnosprawne

Nie X
Tak - nalezy przedłożyć / nie należy przedkładać oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu ponad 50%

XVIII Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu / programu ze środków Unii Europejskiej
Nie Dotyczy
XVIII Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówieni a, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
Nie X  Tak




Żagań, dnia 29 września 2010 r.

PSG-I-343/ZP/U/7/2010

Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013”

Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści:
Pytanie: 1
Uważamy, że zadanie nr 3 (miasto Szprotawa, gmina Szprotawa, gmina Małomice i gmina Niegosławice) jest zadaniem zbyt rozległym i trudnym do opanowania. W związku z tym pytamy czy istnieje możliwośc powrotu do starego podziału zadań funkcjonujących w latach poprzednich?

Pytanie: 2
Punkt nr 7 Podstawa płatności:
- Uśredniona cena jednostkowa ZUD – czy stanowi stawkę ryczałtową zadania? – jeżeli tak to jakie dokumenty rozliczeniowe, jeśli jest to ryczałt? Jak powyższe będzie się miało do załącznika nr 4 (istotne dla stron postanowienia umowy) pkt 2 lit. e, f.
- Punkt 2 lit. g – wywóz śniegu – dokąd ? – winne być wskazane miejsce.

Pytanie: 3
Paragraf 5 – doprecyzować zapisy – relacje „jezdnia“ – „droga“

Pytanie: 4
Paragraf 8
- kary umowne – zbyt wysokie w stosunku do zarobków,
- czy istnieje możliwośc obniżenia wysokości kar?
- Czy istenieje możliwość wyłączenia kar w przypadku klęsk żywiołowych?

Pytanie: 5
Co zawiera zapis określający miejsca podlegające posypywaniu np miejsca publiczne, zamawiający nie określił tych odcinków a w załączniku nr 5 żąda długości posypywania?

Pytanie: 6
Co rozumiemy pod pojęciem „kara za nierzetelne wykonania zadania“, likwidacja śliskości będzie obejmować tylko miejsca określone np.przystanki, miejsca publiczne, czy kara dotyczy tych miejsc czy całości dróg?


Pytanie: 7
Po co prowadzić dokumentację rozliczeniową np.: raporty pracy sprzętu, raporty dzienne, skoro mamy zadanie rozliczane ryczałtowo?

Pytanie: 8
Proszę wyjaśnić rozdział III specyfikacji – opis przedmiotu zamówienia pkt 3 ppkt f – przejazdy po drogach i odcinkach dróg nieobjętych zimowym utrzymaniem.

Zamawiający udziela nastepujących odpowiedzi:

Ad. 1
Zamawiający nie zmienia podziału zadań określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Ad. 2
W rozdziale II do SIWZ pn. „Szczegółowa Specyfikacja Techniczna“ w pkt 7 skreśla się słowo „uśredniona“.
Cena jedenostkowa ZUD jest ceną ryczałtową.
Załącznik nr 4 do SST dotyczący „Dziennego raportu wykonawcy o ZUD“ będzie służył Zamawiającemu, m.in. do przeprowadzania kontroli wykonania jakości usług i na potrzeby ubezpieczenia. Nie stanowi on dokumentacji rozliczeniowej.
Zamawiający skreśla pkt g w §1 ust. 2 załącznika nr 4 do SIWZ pn. Istotne dla stron postanowienia umowy.

Ad. 3
Wyrażenie „jezdnia“ - „droga“ należy stosować zamiennie.

Ad. 4
Kara będzie liczona za każde zdarzenie nie dotrzymania standardów ZUD określonych w załączniku nr 1 do SST. W przypadku klęsk żywiołowych istnieje możliwość wyłączenia kar.

Ad. 5
Załącznik nr 5 do SIWZ będzie dla Zamawiającego stanowił informację, która pozwoli mu określić przejrzystość i sytuację na drogach. Nie będzie podstawą do rozliczenia.

Ad. 6
Odpowiedź została już udzielona w Ad 4.

Ad.7
Odpowiedź została już udzielona w Ad 2.

Ad. 8
Zapis oznacza dojazdy do miejsc objętych przedmiotem usługi.



Żagań, dnia 05 października 2010 r.

PSG-I-343/ZP/U/7/2010


Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013”

Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści:
Pytanie: 1
Jak neleży rozumieć zapisy §5 załącznik nr 4 SIWZ, gdyż w pkt. 1 należy podać wynagrodzenie za sezon zimowego utrzymania dróg natomiast w tym samym punkcie nalezy podać cenę za 1 km jezdni. Czy zamawiający pod pojęciem jezdnia rozumie drogę?

Pytanie: 2
Czy w przypadku wykonania robót ryczałtowych należy przedkładać dokumenty rozliczeniowe §1 pkt e i f załącznik nr 4 do SIWZ.

Pytanie: 3
Proszę określić gdzie i skąd należy dokonać wywozu śniegu §1 pkt g

Pytanie: 4
Czy zapisy §9 załącznik nr 4 SIWZ obejmuje odpowiedzialnośc wynikającą z polisy ubezpieczeniowej złożonej do przetargu.

Pytanie: 5
Specyfikacja nie doprecyzowuje, które odcinki są decydujące o możliwości ruchu, gdyż będzie to stanowiło problem przy kontroli należytego wykonania zamówienia.

Pytanie: 6
Czy w przypadku wystąpienia klęśk żywiołowych w tym gołoledzie i śnieżyce zamawiający przewiduje uwzględnienie powyższych zjawisk przy rozliczaniu zamówienia.

Pytanie: 7
Czy zamawiający uwzględnił, że realizacja zadania nr 3 o długości 136 km jest bardzo trudna do realizacji przez jeden podmiot, gdyż w rzeczywistości obejmuje długość 136 km x 2 w obszarze z przewagą dróg o nawierzchni kostka granitowa, lasy i wzniesienia. Wydaje się, że w celu należytego wykonania zadania nalezy wszystkim podmiotom zamierzającym przystapić do zamówienia dać zbliżone warunki udzielenia zamówienia.
Pytanie: 8
Ponadto w rozdziale – instrukcja dla wykonawców III pkt 3 g zawiera wykonanie prac porządkowych w tym : wykonanie wodościeków w śniegu lub lodzie celem odprowadzenia wody z jezdni. Z uwagi na zawyzone pobocza na znacznych odcinkach drogi podmiot będzie ponosił wieksze koszty, czy należy uwzględnić je w kalkulacji.

Pytanie: 9
Czy zamawiający może doprecyzować miejsca wykonania posypywania dróg solanką w celu należytego egzekwowania zamówienia.

Pytanie: 10
Zwracam się z prośba o sprecyzowanie zapisu zawartego w „Standardy zimowego utrzymania dróg zarządzanym przez Zarząd Powiatu Żagańskiego w sezonie 2010/2013 (jezdnia posypywana na odcinkach decydujących o możliwości ruchu).

Zamawiający udziela nastepujących odpowiedzi:

Ad. 1
W niniejszym postępowaniu przez słowo „jezdnia“ należy rozumieć słowo „droga“ stąd też ofertę należy wycenić z uwzględnieniem „drogi“.

Ad. 2
Wymóg określony w pkt e, f w §1 umowy będzie służył Zamawiającemu, m.in. do przeprowadzania kontroli wykonania jakości usług i na potrzeby ubezpieczenia. Nie stanowi on dokumentacji rozliczeniowej.

Ad. 3
Odpowiedź została już udzielona w piśmie nr PSG-I-343/ZP/U/7/2010 z dnia 29 września 2010 r. w odpowiedzi nr Ad 2., tzn.
„Zamawiający skreśla pkt g w §1 ust. 2 załącznika nr 4 do SIWZ pn. Istotne dla stron postanowienia umowy“.

Ad. 4
TAK, zapis §9 załącznika nr 4 do SIWZ obejmuje także odpowiedzialność wynikającą z polisy.

Ad. 5 i Ad. 10
Określenie „jezdnia posypana na odcinkach decydujących o możliwości truchu“ użyte w SST do ZUD 2010-2013 oznacza doraźne posypywanie miejsc określonych w standardzie III, tj. posypywanie tych miejsc w sytuacjach zaostrzenia zjawiska śliskości pośniegowej przejawiających się trudnościami w poruszaniu się po drodze nawet z zachowaniem przez kierujących pojazdami najwyższej ostrożności.

Ad. 6
W przypadku wystąpienia stanu klęski żywiołowej Zamawiający odstąpi od rozliczenia kar za niedotrzymanie standardów do czasu, w którym możliwe będzie usunięcie skutków klęski. Odstąpienie od skutków przy gołoledzi i śnieżycach określone są w załączniku nr 1 do SST, i w tym czasie zgodnie z logiką SST kary nie będą naliczone.

Ad.7
Zamawiający nie zmienia podziału zadań określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Ad. 8
W miejscach zawyżonych należy usunąć śnieg z pobocza w celu udrożnienia odpływu wody z drogi.


Ad. 9
Sposób określenia i rozumienia miejsc posypywania dróg w standardzie III przyjęty w SST dla ZUD 2010-2013 nie odbiega od określonego w załączniku do zarządzenia nr 46 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25.10.1994r, więc zdaniem Zamawiającego nie wymaga doprecyzowania.


Jednocześnie Zamawiający informuje, że zmienia brzmienie zapisu w rozdziale I SIWZ pkt XXIII tj. na „Zamawiający nie będzie wymagał od Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę, złożenia przed podpisaniem umowy lub najpóźniej w dniu jej podpisania zabezpieczenia należytego wykonania umowy“
W związku z powyższym skleśleniu ulega pkt 6 w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.



Znak sprawy: PSG-I-343/ZP/U/7/2010 Żagań, dnia 14 października 2010 r.


Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą
„Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013”.

Uprzejmie informuję, że w dniu 14 października 2010 r. o godzinie 9:30 nastąpiło otwarcie ofert na zadanie pn. „Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013” z podziałem na 5 zadań:
Część I (zadanie nr 1) – teren miasta Żagań
Część II (zadanie nr 2) – teren gminy Żagań i gminy Brzeźnica
Część III (zadanie nr 3) – teren miasta Szprotawa, gminy Szprotawa, gminy Małomice i gminy Niegosławice
Część IV (zadanie nr 4) – teren miasta, gminy Iłowa i gminy Wymiarki
Część V (zadanie nr 5) – teren miasta Gozdnica – kierunek Wymiarki

Najkorzystniejsza oferta dla Część I (zadanie nr 1) – teren miasta Żagań została złożona na kwotę w wysokości 367.806,63 zł brutto i przewyższa wartość tj. 168.226,00 zł brutto jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację w/w zadania.

Najkorzystniejsza oferta dla Część II (zadanie nr 2) – teren gminy Żagań i gminy Brzeźnica została złożona na kwotę w wysokości 1.033.036,50 zł brutto i przewyższa wartość tj. 660.737,00 zł brutto jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację w/w zadania.

Najkorzystniejsza oferta dla Część III (zadanie nr 3) – teren miasta Szprotawa, gminy Szprotawa, gminy Małomice i gminy Niegosławice została złożona na kwotę w wysokości 1.474.784,67 zł brutto i przewyższa wartość tj. 701.443,00 zł brutto jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację w/w zadania.

Najkorzystniejsza oferta dla Część IV (zadanie nr 4) – teren miasta, gminy Iłowa i gminy Wymiarki została złożona na kwotę w wysokości 636.125,81 zł brutto i przewyższa wartość tj. 4.178,00 zł brutto jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację w/w zadania.

Dla części V (zadanie nr 5) - teren miasta Gozdnica – kierunek Wymiarki – nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu

W związku z powyższym Zamawiający:
1) na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2010 nr 113 poz. 759) unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013” dla części I, II, III, IV oraz
2) na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Zimowe utrzymanie dróg i ulic powiatowych na terenie powiatu żagańskiego w sezonie zimowym 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013” dla części V.


Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Rodenko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-09-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Rodenko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-09-03 15:07:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-09-03 15:14:17
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-09-03 00:00:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1375 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony