ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa z filią w Szprotawie

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-09-05 08:54:57 przez Berta Czarniecka

Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa z filią w Szprotawie

Naczelnik: Barbara Hyjek

Akapit nr - brak tytułu

Do zadań Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa z filią w Szprotawie należy:
  1. z zakresu prawa budowlanego:
  1. nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego,
  2. kontrola posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
  3. wydawanie postanowień o udzieleniu bądź odmowie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno - budowlanych,
  4. przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze rozpoczęcia budowy lub robót budowlanych oraz rozbiórek, dla których niewymagane jest uzyskanie pozwolenia,
  5. wydawanie decyzji sprzeciwiających się zgłoszeniom z pkt 4,
  6. wydawanie decyzji udzielających pozwolenia na budowę lub rozbiórkę,
  7. wydawanie decyzji zmieniających decyzje z pkt 6,
  8. wydawanie decyzji zatwierdzających projekt budowlany,
  9. prowadzenie rejestrów wniosków oraz wydanych pozwoleń na budowę,
  10. przekazywanie kopii rejestrów z pkt 9 Wojewodzie,
  11. przechowywanie zatwierdzonych projektów budowlanych,
  12. wydawanie decyzji przenoszących pozwolenie na budowę na rzecz innych podmiotów,
  13. wydawanie dzienników budowy,
  14. wydawanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,
  15. przyjmowanie zgłoszeń o zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
  16. wydawanie decyzji sprzeciwiających się zgłoszeniom z pkt 15,
  17. prowadzenie rejestru wniosków i decyzji pozwolenia na budowę i przekazywanie kopii rejestrów do Wojewody,
  18. przekazywanie organom podatkowym właściwym w sprawach podatku od nieruchomości kopi decyzji udzielonych pozwoleń na budowę i pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
  19. przekazywanie organowi nadzoru budowlanego:
  1. kopii ostatecznych decyzji pozwolenia na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym,
  2. kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem,
  3. kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego,
  1. uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami,
  2. przygotowanie poleceń starosty dla powiatowego inspektora nadzoru budowlanego o podjęcie działań zmierzających do usunięcia zagrożeń życia lub zdrowia ludzi związanych z budową, utrzymaniem lub rozbiórką obiektów budowlanych;
  1. w zakresie szczególnych zasad przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych:
  1. wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
  2. wydawanie decyzji o odszkodowaniu za nieruchomość zajętą decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  1. w zakresie własności lokali i dodatków mieszkaniowych:
  1. wydawanie zaświadczeń stwierdzających samodzielność lokalu mieszkalnego lub samodzielność lokalu o przeznaczeniu na cele inne niż mieszkalne,
  2. wydawanie zaświadczeń stwierdzających powierzchnię użytkową domu, w tym łączną powierzchnię pokoi i kuchni, oraz wyposażenie techniczne domu osoby starającej się o dodatek mieszkaniowy;
  1. w zakresie ochrony środowiska:
  1. przygotowanie projektów:
  1. powiatowego programu ochrony środowiska,
  2. powiatowego programu ochrony środowiska przed hałasem;
  1. przygotowanie opinii zarządu o projektach gminnych programów ochrony środowiska,
  2. sporządzanie raportów zarządu z wykonania programów i przedstawianie radzie,
  3. wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia w przypadku scalania, wymiany lub podziału gruntów,
  4. opiniowanie projektu uchwały sejmiku województwa w sprawie programu ochrony powietrza,
  5. opiniowanie planów działań krótkoterminowych w ochronie powietrza ustalanych przez wojewodę,
  6. prowadzenie okresowych badań jakości gleby i ziemi,
  7. prowadzenie rejestru informacji o terenach zagrożonych ruchami masowymi ziemi,
  8. wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu z zakładu, po stwierdzeniu przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu poza zakładem w wyniku jego działalności,
  9. przygotowanie projektów ograniczeń lub zakazów używania jednostek pływających lub niektórych ich rodzajów na terenach rekreacyjno-wypoczynkowych,
  10. przygotowanie projektów wyznaczających obszary ciche,
  11. sporządzanie map akustycznych środowiska i przekazywanie ich innym organom oraz przyjmowanie map sporządzonych przez zarządzających drogami, liniami kolejowymi,
  12. przekazywanie wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska uchwalonego w powiecie programu ochrony środowiska przed hałasem,
  13. wydawanie decyzji ustalających odszkodowanie z tytułu ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w związku z ochroną zasobów środowiska,
  14. przygotowanie projektu utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania dla zakładów lub innych obiektów, niekwalifikowanych jako przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko,
  15. przyjmowanie wyników okresowych pomiarów emisji substancji lub energii wprowadzanej do środowiska z instalacji,
  16. wydawanie decyzji nakładającej obowiązek prowadzenia pomiarów emisji substancji lub energii wprowadzanej do środowiska z instalacji, w przypadku stwierdzenia przekroczenia standardów emisyjnych,
  17. przyjmowanie zgłoszeń od prowadzących instalacje mogące negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymagała pozwolenia,
  18. wydawanie decyzji sprzeciwiających się zgłoszeniom z pkt 18,
  19. wydawanie decyzji ustalających wymagania w zakresie ochrony środowiska dotyczące eksploatacji instalacji, o których mowa w pkt 18,
  20. wydawanie decyzji nakładających na zarządzających drogami, liniami kolejowymi, portami, lotniskami obowiązek przeprowadzenia pomiarów poziomów substancji lub energii wprowadzanych do środowiska w związku z eksploatacją tych obiektów, po przekroczeniu standardów jakości środowiska,
  21. udzielenie lub odmowa udzielenia pozwoleń:
a) zintegrowanego,
b) na wprowadzenie gazów lub pyłów do powietrza,
c) wodnoprawnego na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi,
d) na wytwarzanie odpadów,
  1. orzekanie o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwoleń, o których mowa w pkt 22,
  2. wydawanie zainteresowanym nabyciem tytułu prawnego do instalacji decyzji przenoszących prawa i obowiązki, wynikające z pozwoleń z pkt 22, lub odmawiających przeniesienia praw i obowiązków wynikających z pozwoleń dotyczących tej instalacji,
  3. orzekanie na wniosek prowadzącego instalację o zwrocie ustanowionego w pozwoleniu zabezpieczenia lub o przeznaczeniu zabezpieczenia na usunięcie negatywnych skutków w środowisku,
  4. przekazywanie organowi ewidencyjnemu wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego, kopii wydanego pozwolenia w formie określonej przepisami oraz oceny ich zgodności z minimalnymi wymaganiami, wynikającymi z najlepszej dostępnej techniki,
  5. analizowanie, co najmniej raz na 5 lat, wydanych pozwoleń zintegrowanych,
  6. zobowiązywanie prowadzącego instalację do złożenia wniosku o zmianę pozwolenia w uzasadnionych przypadkach,
  7. wydawanie decyzji nakładającej na prowadzącego instalację obowiązek sporządzenia i przedłożenia przeglądu ekologicznego,
  8. wydawanie decyzji nakładającej na podmiot korzystający ze środowiska:
  1. ograniczenie oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia,
  2. przywrócenie środowiska do stanu właściwego;
  1. zobowiązywanie podmiotu korzystającego ze środowiska do uiszczenia na rzecz właściwego gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkód wynikłych z naruszenia stanu środowiska, w przypadku braku możliwości wydania decyzji z pkt 30,
  2. kontrola przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie właściwym staroście jako organowi ochrony środowiska, na podstawie upoważnienia starosty,
  3. występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska,
  4. występowanie, po stwierdzeniu nieprawidłowości podczas kontroli podmiotu, do WIOŚ-u o podjęcie działań lezących w jego kompetencji o ustalenie zakresu korzystania ze środowiska, wykraczające poza ramy korzystania powszechnego,
  5. podawanie do wiadomości publicznej zatwierdzonych zestawień przychodów i wydatków PFOŚiGW,
  6. uczestnictwo w komisjach do prowadzenia negocjacji o ustalenie treści programu dostosowawczego realizowanego przez prowadzącego instalację,
  7. udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie na zasadach określonych w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227),
  8. zamieszczanie w publicznych wykazach danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
  9. wnioskowanie do regionalnego dyrektora ochrony środowiska o zwrócenie się do regionalnej komisji o wydanie opinii w sprawach należących do kompetencji starosty w zakresie ocen oddziaływania na środowisko.
  1. w zakresie handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych i innych substancji:
  1. wydawanie zezwoleń na prowadzenie instalacji objętej systemem uprawnień do emisji,
  2. wydawanie decyzji o czasowym wykluczeniu instalacji objętej krajowym systemem handlu uprawnieniami do emisji,
  3. wydawanie zgody na zakup, przez prowadzącego instalację objętą systemem, dodatkowych uprawnień do emisji z rezerwy, w przypadku nabycia tytułu prawnego do instalacji nieobjętej systemem, która zostanie zlikwidowana, a jej produkcja przejęta przez instalację objętą systemem,
  4. wydawanie decyzji o wyrażenie zgody na pokrycie przekroczenia rocznej wielkości posiadanych uprawnień do emisji, uprawnieniami następnego roku rozliczeniowego;
  1. w zakresie gospodarki wodnej:
  1. wydawanie decyzji o podziale kosztów utrzymania budowli i murów niebędących urządzeniami wodnymi, między właścicieli wód proporcjonalnie do odnoszonych przez nich korzyści,
  2. wydawanie decyzji o podziale kosztów utrzymania wód, o ile wzrosły one przez wprowadzanie przez zakład ścieków do wód lub w inny sposób,
  3. wydawanie decyzji nakazujących właścicielom gruntów położonych na terenie ochrony pośredniej ujęcia wody zlikwidowanie nieczynnych studni,
  4. wydawanie decyzji nakazujących właścicielom gruntów położonych na terenie ochrony pośredniej ujęcia wody zlikwidowanie na ich koszt ognisk zanieczyszczenia wody,
  5. wydawanie decyzji ustanawiających strefę ochronną ujęcia wody obejmującą wyłącznie teren ochrony bezpośredniej,
  6. wydawanie decyzji legalizujących urządzenia wodne,
  7. wydawanie decyzji nakazujących usunięcie drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych,
  8. wydawanie decyzji ustalających strefy ochronne urządzeń pomiarowych służb państwowych, w tym do usunięcia drzew ze stref,
  9. wydawanie decyzji nakazującej utrzymanie urządzeń melioracji wodnych szczegółowych przez zainteresowanych właścicieli gruntów,
  10. wydawanie pozwoleń wodnoprawnych,
  11. wydawanie decyzji o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia wodnoprawnego,
  12. wydawanie decyzji ustalających linię brzegu w związku z wykonaniem urządzeń wodnych lub kształtowaniem nowych koryt cieków naturalnych
  13. wydawanie decyzji o odszkodowaniu z tytułu cofnięcia lub ograniczenia pozwolenia wodnoprawnego,
  14. dokonywanie przeglądu raz na 4 lata ustaleń pozwoleń wodnoprawnych na pobór wody lub wprowadzenie ścieków do wód, do ziemi lub urządzeń kanalizacyjnych, a także realizacji tych pozwoleń,
  15. wydawanie decyzji nakazującej zakładowi wykonanie ekspertyz, opracowania lub aktualizacji instrukcji gospodarowania wodą,
  16. wydawanie decyzji o unieruchomieniu zakładu lub jego części – jeżeli po wezwaniu zaniedbania zakładu zagrażające życiu lub zdrowiu ludzi albo zwierząt bądź środowisku, nie zostaną usunięte w określonym terminie,
  17. wydawanie decyzji o wyrażeniu zgody na podjęcie przez zakład wstrzymanej działalności w porozumieniu z właściwym dyrektorem regionalnego zarządu, po stwierdzeniu, że usunięto zaniedbania,
  18. wydawanie decyzji o przeniesieniu prawa własności urządzenia wodnego na własność właściciela wody,
  19. wydawanie decyzji zatwierdzającej statut spółki wodnej,
  20. wydawanie decyzji o włączeniu zakładu do spółki wodnej,
  21. wydawanie decyzji o podwyższeniu składek i innych świadczeń na utrzymanie melioracji szczegółowych w danym, o ile organy spółki wodnej, mimo wystąpienia starosty, nie podejmą uchwały o ich podwyższeniu,
  22. wydawanie decyzji dla osób fizycznych i prawnych niebędących członkami spółki wodnej a zobowiązanych do ponoszenia świadczeń na rzecz spółki, o wysokości i rodzajach świadczeń,
  23. badanie uchwał organów spółki wodnej pod kątem zgodności z prawem, w tym orzekanie o nieważności uchwał w drodze decyzji,
  24. wstrzymywanie wykonania uchwał spółki wodnej po wszczęciu postępowania o stwierdzenie ich nieważności,
  25. wydawanie decyzji o rozwiązaniu zarządu spółki wodnej, o ustanowieniu zarządu komisarycznego,
  26. wydawanie decyzji o rozwiązaniu spółki wodnej, wyznaczeniu likwidatora i ustaleniu jego wynagrodzenia,
  27. występowanie z wnioskiem o wykreślenie spółki wodnej z katastru wodnego,
  1. w zakresie gospodarki odpadami:
  1. opracowywanie projektów powiatowego planu gospodarki odpadami, ich aktualizacja i składanie sprawozdań z realizacji,
  2. opracowywanie opinii do projektów gminnych planów gospodarki odpadami,
  3. opracowywanie sprawozdań z realizacji powiatowego planu gospodarki odpadami,
  4. przyjmowanie informacji o wytworzonych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami w wyniku poważnej awarii przemysłowej,
  5. wydawanie decyzji nakładającej obowiązek przekazania odpadów, przez wytwórcę odpadów z wypadków, wskazanemu posiadaczowi odpadów,
  6. gospodarowanie odpadami z wypadków,
  7. wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów i przekazywanie kopii pozwoleń innym organom,
  8. odmawianie wydania pozwoleń z pkt 7 w przypadkach przewidzianych przepisami prawa,
  9. wydawanie decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi i przekazywanie kopii decyzji innym organom,
  10. wydawanie decyzji odmawiającej zatwierdzenia programu odpadami niebezpiecznym i przekazywanie kopii decyzji innym organom,
  11. wydawanie decyzji wstrzymującej działalność wytwórcy odpadów niebezpiecznych po bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania naruszania przepisów ustawy o odpadach lub działalności niezgodnej z zatwierdzonym programem odpadami niebezpiecznymi,
  12. przyjmowanie składanych informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami,
  13. wydawanie decyzji sprzeciwiającej się rozpoczęciu działalności powodującej powstawanie odpadów po przyjęciu informacji z pkt 12,
  14. wydawanie decyzji zobowiązującej wytwórcę odpadów, składającego informację z pkt 12, do złożenia wniosku o zatwierdzenia programu odpadami niebezpiecznymi,
  15. wydawanie decyzji wstrzymującej działalność powodującą wytwarzanie odpadów gdy wytwórca odpadów po bezskutecznym wezwaniu nadal narusza ustawę lub działa niezgodnie z informacją z pkt 12,
  16. przekazywanie informacji z pkt 12 oraz kopii decyzji z pkt 13, 14 i 15 innym organom,
  17. wydawanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów i przekazywanie kopii decyzji innym organom,
  18. wydawanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów i przekazywanie kopii decyzji innym organom,
  19. wydawanie decyzji odmawiających wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania odpadów, zbierania lub transportu odpadów i przekazywanie kopii decyzji innym organom,
  20. wydawanie decyzji cofających wydane zezwolenia w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania odpadów, lub prowadzący działalność w zakresie transportu odpadów i przekazywanie kopii decyzji innym organom,
  21. prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów lub prowadzących działalność w zakresie transportu odpadów, zwolnionych z obowiązku uzyskiwania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
  22. wydawanie decyzji o skreśleniu z rejestru w przypadkach przewidzianych ustawą i przekazywanie kopii decyzji marszałkowi województwa,
  23. wydawanie decyzji zatwierdzających instrukcje eksploatacji składowisk odpadów,
  24. wydawanie zgody na zamknięcie składowiska odpadów lub jego części,
  25. określanie miejsc i sposobu magazynowania odpadów w ww. decyzjach, zezwoleniach wydanych na podstawie przepisów ustawy o odpadach;
  1. w zakresie recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji:
  1. wydawanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów przedsiębiorcy prowadzącemu punkt zbierania pojazdów,
  2. wydawanie decyzji o cofnięciu zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów przedsiębiorcy prowadzącemu punkt zbierania pojazdów, po stwierdzeniu poświadczania nieprawdy w dokumentach,
  3. przekazywanie wojewodzie kopii decyzji z pkt 1 i 2,
  4. przyjmowanie zawiadomień od prowadzących działalność w zakresie zbierania odpadów o zakończeniu działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji lub o rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu pojazdów,
  1. w zakresie rybactwa śródlądowego:
  1. wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
  2. wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej nie zaliczanej do śródlądowych wód żeglownych,
  3. wydawanie zezwoleń na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim sąsiedztwie,
  4. prowadzenie rejestru sprzętu pływającego, służącego do połowu ryb,
  5. przygotowywanie wniosku starosty do rady o powołanie Społecznej Straży Rybackiej,
  6. wystawianie legitymacji strażnikom Społecznej Straży Rybackiej;
  1. w zakresie gospodarki leśnej:
  1. przygotowanie porozumień z nadleśniczymi Lasów Państwowych o powierzanie nadzoru nad lasami niestanowiącymi własności Skarbu Państwa oraz prowadzenia w imieniu starosty spraw z zakresu nadzoru, w tym wydawania decyzji administracyjnych w pierwszej instancji,
  2. przygotowywanie zarządzeń o wykonaniu na koszt nadleśnictw, zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa, gdy wystąpią w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożącym trwałości tych lasów,
  3. wydawanie decyzji przyznających środki z budżetu Państwa na finansowanie kosztów zagospodarowania i ochrony związanych z odnowieniem lub przebudową drzewostanu niestanowiącgo własności Skarbu Państwa, w którym wystąpiły szkody spowodowane oddziaływaniem pyłów i gazów przemysłowych względnie szkody spowodowane pożarami, klęskami żywiołowymi spowodowanymi czynnikami biotycznymi albo abiotycznymi, zagrażającymi trwałości lasów, w sytuacji gdy nie było możliwości ustalenia winnego ich powstania,
  4. wydawanie decyzji w sprawie przyznania środków na pokrycie na całkowite lub częściowe pokrycie kosztów zalesienia gruntów przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
  5. przygotowanie porozumień z nadleśniczymi Lasów Państwowych o dokonanie oceny udatności upraw,
  6. przygotowanie porozumień z nadleśniczymi Lasów Państwowych o cechowanie drewna pozyskanego w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa,
  7. wydawanie decyzji w sprawie uznania lasu, niestanowiącgo własności Skarbu Państwa, za ochronny,
  8. zlecanie inwentaryzacji stanu lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha, niestanowiących własności Skarbu Państwa,
  9. wydawanie decyzji w sprawie określania zadań z zakresu gospodarki leśnej dla lasów, o których mowa w pkt 8,
  10. zlecanie sporządzenia planów urządzania lasów lub uproszczonych planów urządzania lasów należących do osób fizycznychi wspólnot gruntowych,
  11. wydawanie decyzji w sprawie uznania lub nieuznania zastrzeżeń lub wniosków do projektu uproszczonego planu urządzenia lasu,
  12. zatwierdzanie uproszczonych planów urządzania lasów, o których mowa w pkt 10,
  1.  w zakresie prawa łowieckiego:
  1. wyrażanie zgody na przetrzymywanie zwierzyny, osobie, która weszła w jej posiadanie w wyniku osierocenia, wypadku lub innego uszkodzenia ciała zwierzyny,
  2. wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców,
  3. wydzierżawianie polnych obwodów łowieckich,
  4. wydawanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach szczególnego zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej;
  1. w zakresie ochrony przyrody:
  1. prowadzenie rejestru zwierząt należących do gatunków podlegających ograniczeniom przewozowym na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej,
  2. wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnością j.s.t.,
  3. naliczanie opłat za usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości będących własnością j.s.t.,
  4. wymierzanie administracyjnych kar pieniężnych za działania, o których mowa w ustawie o ochronie przyrody, na terenach nieruchomości będących własnością j.s.t.;
  1. w zakresie prawa geologicznego i górniczego:
  1. wydawanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych,
  2. przenoszenie koncesji na rzecz innego podmiotu spełniającego ustawowe warunki,
  3. wydawanie decyzji cofającej koncesję bez odszkodowania w przypadku ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy,
  4. wydawanie decyzji stwierdzającej wygaśnięcie koncesji,
  5. przesyłanie do wiadomości kopii decyzji z pkt 1, 2, 3 i 4 właściwym organom administracji geologicznej i nadzoru górniczego oraz wójtom o ile dotyczą zagospodarowania terenu,
  6. przyjmowanie od przedsiębiorcy kwartalnych informacji o wniesionych opłatach eksploatacyjnych,
  7. ustalanie opłat za wydobywanie kopalin pospolitych, wydobywanie kopalin bez wymaganej koncesji lub z rażącym naruszeniem jej warunków,
  8. sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie wykonywania przez przedsiębiorcę uprawnień z tytułu koncesji,
  9. coroczne przyjmowanie części tekstowej operatu ewidencyjnego zmian zasobów złoża,
  10. wydawanie decyzji zobowiązujących przedsiębiorcę do wykonania obmiarów wyrobiska, w innym terminie niż co 3 lata, w przypadkach przewidzianych ustawą,
  11. wstrzymywanie działalności prowadzącego działalność gospodarczą bez wymaganej koncesji,
  12. wydawanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, które nie wymagają uzyskania koncesji,
  13. wydawanie decyzji sprzeciwiających się projektom z pkt 12,
  14. przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do wykonywania robót geologicznych,
  15. wydawanie decyzji nakazujących wykonawcy robót geologicznych wykonanie dodatkowych prac geologicznych za wynagrodzeniem,
  16. nadzór nad projektowaniem i wykonywaniem prac geologicznych oraz prawidłowości sporządzania dokumentacji geologicznych,
  17. dokonywanie oceny i przyjęcia dokumentacji geologicznej,
  18. gromadzenie, archiwizowanie i przetwarzanie danych geologicznych,
  1. w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:
  1. wydawanie decyzji nakazujących, na gruntach stanowiących użytki rolne oraz gruntach zrekultywowanych na cele rolne, zalesienie, zadrzewienie i zakrzewienie gruntów lub założenie na nich trwałych użytków zielonych,
  2. prowadzenie co 3 lata okresowych badań poziomu skażenia gleb i roślinna na gruntach położonych na obszarach ograniczonego użytkowania, istniejących wokół zakładów przemysłowych,
  3. przeprowadzanie rekultywacji na cele rolnicze gruntów położonych, w rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, na obszarach rolniczej przestrzeni produkcyjnej, zdewastowanych lub zdegradowanych przez nieustalone osoby, w wyniku klęsk żywiołowych lub ruchów masowych ziemi,
  4. przeprowadzanie rekultywacji na cele niż wymienione w pkt 23 pozostałych gruntów zdewastowanych lub zdegradowanych przez nieustalone osoby, w wyniku klęsk żywiołowych lub ruchów masowych ziemi,
  5. wydawanie decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów osobom powodującym utratę albo ograniczenie wartości użytkowej gruntów,
  6. wydawanie decyzji przenoszących prawa i obowiązki z wcześniej wydanych decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów na inne osoby,
  7. przyjmowanie zawiadomień od osób zobowiązanych do rekultywacji i zagospodarowania gruntów o powstałych w ubiegłym roku zmianach w zakresie gruntów podlegających rekultywacji;
  1. w zakresie obowiązkowych ubezpieczeń rolników:
  1. przeprowadzanie kontroli spełniania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej rolników,
  2. przeprowadzanie kontroli spełniania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia budynków rolniczych,
  3. zawiadamianie właściwego miejscowo wójta dla położenia gospodarstwa rolnego o negatywnych wynikach kontroli;
  1. w zakresie ochrony zwierząt - opiniowanie warunków i sposobu pozyskiwania zwierząt wolnożyjących w celu preparowania ich zwłok;
  1. w zakresie przeznaczenia gruntów rolnych do zalesienia - wydawanie decyzji o wstrzymaniu wypłaty ekwiwalentu za wyłączenie gruntu z upraw rolnych i prowadzenie uprawy leśnej.
« powrót do poprzedniej strony