Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Polityki Społecznej i Funduszy Pomocowych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-09-05 08:54:57 przez Berta Czarniecka
Wydział Polityki Społeczno – Gospodarczej
Naczelnik: Aldona Slipaczek Jurek
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Wydziału Polityki Społeczno – Gospodarczej należy:
- z zakresu zamówień publicznych i inwestycji:
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
- prowadzenie całości spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych przy współpracy z naczelnikami wydziałów i biur,
- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego wydziałów i biur starostwa, opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz sprawdzenie ich zgodności z przepisami o zamówieniach publicznych,
- udział w komisjach przetargowych,
- prowadzenie pełnego zakresu przygotowania i realizacji inwestycji zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych,
- udzielanie wsparcia jednostkom organizacyjnym powiatu przy sporządzaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia i realizacji postępowań przetargowych,
- wnioskowanie do zarządu o umieszczenie w budżecie zadań inwestycyjnych,
- sporządzanie sprawozdania o udzielonych zamówieniach,
- planowanie remontów i inwestycji oraz koordynacja ich realizacji,
- współudział w przygotowywaniu decyzji, zarządzeń i uchwał związanych z inwestycjami i remontami,
- sprawdzanie kosztorysów,
- opracowywanie materiałów statystycznych w zakresie remontów i inwestycji;
- z zakresu rozwoju i promocji:
- inicjowanie i koordynowanie spraw związanych z opracowywaniem strategii rozwoju powiatu we wszystkich dziedzinach jego działalności, z uwzględnieniem wyników analiz dokumentów planistycznych otrzymywanych z gmin,
- inicjowanie i koordynowanie działań promocyjnych w kraju i za granicą, w tym przygotowywanie uczestnictwa powiatu w różnego rodzaju wystawach, targach i giełdach,
- opracowywanie oraz przygotowywanie materiałów promocyjnych o powiecie,
- koordynowanie spraw związanych ze współpracą powiatu z zagranicą,
- prowadzenie korespondencji okolicznościowej, kalendarium rocznic i uroczystości związanych z życiem społeczno - gospodarczym powiatu,
- współpraca ze środkami masowego przekazu w tym przygotowywanie pisemnych informacji o ważniejszych wydarzeniach w powiecie dla prasy, radia i telewizji, prowadzenie kroniki wycinków prasowych dotyczących powiatu, w tym wypełnianie zadań rzecznika prasowego starosty i zarządu,
- współredagowanie serwisu internetowego powiatu,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, związkami, fundacjami oraz innymi organizacjami społecznymi, gospodarczymi, zawodowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, w zakresie zadań z ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,
- współpraca z partnerami zagranicznymi;
- nadzór nad realizacją zadań wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w tym opracowywanie strategii rozwiązywania problemów społecznych, współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy oraz przygotowanie powołania i obsługa materialno-techniczna Powiatowej Rady Zatrudnienia,
- z zakresu ochrony zdrowia:
- nadzór i koordynowanie działalności zakładów opieki zdrowotnej dla których organem założycielskim jest powiat,
- prowadzenia spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem, likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej, w tym prowadzenie spraw SP ZOZ w Szprotawie w likwidacji,
- obsługa Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Żaganiu,
- pozyskiwanie i wykorzystywanie informacji o wszelkich dodatkowych źródłach dofinansowania restrukturyzacji służby zdrowia, o możliwych prawnie formach organizacyjnych działalności ZOZ-ów,
- przygotowywanie programów prozdrowotnych przy współpracy z Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną i organizacjami pozarządowymi oraz innych imprez w ramach promocji zdrowia, profilaktyki i oświaty zdrowotnej,
- informowanie mieszkańców powiatu o dostępności do poszczególnych usług medycznych w powiecie
- współpraca z organizacjami społecznymi i gminami w szerzeniu kultury zdrowotnej wśród mieszkańców powiatu;
- nadzór nad realizacją zadań przez jednostki organizacyjne: Powiatowy Dom Dziecka i Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, wynikających z ustaw o pomocy społecznej oraz rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w tym:
- tworzenie warunków działalności Powiatowego Zespołu Orzekającego o Niepełnosprawności,
- przygotowywanie powołania i obsługa materialno-techniczna powiatowej społecznej rady ds. osób niepełnosprawnych,
- przygotowywanie powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
- z zakresu ochrony i opieki nad zabytkami:
- opracowywanie zasad przyznawania dotacji z budżetu powiatu na prace restauratorskie i konserwatorskie przy zabytkach wpisanych do rejestru,
- opiniowanie wniosków o datacje pod względem formalno - prawnym,
- kontrola wykonania prac, w tym rozliczenia rzeczowego udzielonej dotacji.