ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek ZP.272.12.2015Drukuj informację Zamówienie publiczne: Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek ZP.272.12.2015

Szczegóły informacji

Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek ZP.272.12.2015

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: POWIAT ŻAGAŃSKI

Finansowanie: środki własne

Nr UZP: 130855-2015

Termin składania ofert / wniosków: 2015-09-21 09:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2015-09-21 09:30:00

Ogłoszono dnia: 2015-09-03 przez Magdalena Rodenko

Treść:

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Żagań: Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek
Numer ogłoszenia: 130855 - 2015; data zamieszczenia: 03.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
 
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V zamówienia publicznego
  zawarcia umowy ramowej
  ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Żagański , ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4777901.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzaganski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek. 2. Zadanie obejmuje remont drogi powiatowej nr 1082F relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek na długości 2 170 mb. w zakresie: 2.1. Jezdnia: 2.1.1. Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o grubości 5 cm; 2.1.2. Warstwa profilująca z mieszanki mineralno-bitumicznej o zużyciu 75 kg/m2; 2.2. Pobocza z kruszywa łamanego 0/31,5 na szerokości 75 cm o grubości 10 cm; 2.3. Zjazdy: 2.3.1. Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o grubości 5 cm; 2.3.2. Podbudowa z kruszywa łamanego bazaltowego 0/31,5 mm o grubości 15 cm 3. Droga nie zmienia swojego przebiegu w wyniku remontu. Profil podłużny zostanie dopasowany do istniejącego spadku podłużnego jezdni. Nastąpi korekta wysokości niwelety ze względu na ułożenie nowych warstw konstrukcyjnych. 4. Planuje się zachowanie istniejącego przekroju poprzecznego. Po ułożeniu nowych warstw bitumicznych, korekty będą wymagały pobocza drogi. 5. Szczegółowy zakres robót w szczególności określa kosztorys ofertowy, przedmiar oraz PROJEKT BUDOWLANY. 6. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotowego zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w kosztorysie ofertowym, przedmiarze (Kosztorys ofertowy, przedmiar należy traktować, jako element pomocniczy). 7. Projekt budowlany, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorys ofertowy, przedmiar oraz projekt czasowej organizacji ruchu na nośniku CD stanowi - Rozdział II specyfikacji. 8. Wersja papierowa do wglądu w siedzibie Zamawiającego, ul. Dworcowa 39 w Żaganiu w godzinach od 7.30 - 15.00 pok. 5 9. Jakość dostarczonych na budowę materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z wymaganiami normowymi, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektu technicznego oraz wymaganiami zawartymi w SIWZ. 10. Podane w SIWZ oraz we wszystkich dokumentach stanowiących załączniki do SIWZ wskazane znaki towarowe patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i dopuszcza się możliwość zastosowania urządzeń (materiałów) równoważnych wyłącznie w takim zakresie i w taki sposób, aby łącznie: a) gwarantowały wykonanie robót w zgodzie ze sztuką budowlaną, b) zapewniały zamontowanie urządzeń i materiałów o parametrach technicznych nie gorszych od zaprojektowanych (wskazanych) pierwotnie. 11. Wykonawca ma obowiązek przedstawienia wszelkich dowodów na potwierdzenie równoważności oferty z oznaczeniem oferowanych produktów. 12. Zamawiający zaleca Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej na terenie, gdzie będą prowadzone roboty budowlane na podstawie załączonej do specyfikacji dokumentacji projektowej. 13. Zamawiający będzie posiadał zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu na czas budowy..
II.1.5)
  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  •  
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 1.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda zabezpieczenia składanej oferty wadium. 1. Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości 12.000,00 złotych (słownie: dwanaście tysięcy złotych), zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy w jednej lub kilku następujących formach: 1.1. pieniądzu; 1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze pieniężnym; 1.3. gwarancjach bankowych; 1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późń. zm.); 2. Wadium zgodnie z art. 45. ust. 3 ustawy musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 21 września 2015r. do godz. 09:00 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 3.1. nazwa dającego zlecenia udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 3.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; 3.3. kwotę gwarancji lub poręczenia; 3.4. termin ważności gwarancji lub poręczenia; 3.5. zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, b) Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, c) Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu zostanie ono zdeponowane w pokoju nr 18 w siedzibie Zamawiającego najlepiej w odrębnej kopercie z dopiskiem Wadium - Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Żaganiu PKO BP S.A. nr 96 1020 5402 0000 0602 0336 8206 z dopiskiem Wadium - Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; c) niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego; 10. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie później niż 7 dni przed upływem ważności wadium wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skierowane zostanie jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie
    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
    • Zamawiający żąda, aby Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykazał się wykonaniem minimum jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania - potwierdzonych dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określających, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Przez robotę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia rozumie się robotę polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie drogi o nawierzchni bitumiczne. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony przez, wykonawców łącznie (wspólnie). Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt IX specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki są przez Wykonawcę spełnione
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Harmonogram rzeczowo - finansowy obejmujący wszystkie roboty niezbędne do realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia - wg załącznika nr 5 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwo o którym mowa w pkt XVI ppkt 8 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy lub pełnomocnik reprezentujący Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału bądź notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres gwarancji - 10
IV.2.2)
  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień zawartej umowy oraz warunki dokonania zmian 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1.1 ZMIANY OGÓLNE Możliwa jest: a) zmiana adresu/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy; b) zmiana formy prawnej Wykonawcy w przypadku przekształcenia; c) zmiana podwykonawcy, d) zmiana powierzenia części zakresu podwykonawcy lub zmiana zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę . 1.2 ZMIANY RZUTUJĄCE NA TERMIN WYKONANIA UMOWY 1.2.1. Możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeśli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: a) przekazanie terenu budowy; b) przekazanie dokumentów budowy. 1.2.2. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualnie wstrzymanie/wznowienie robót, ze względu na: a) istotne braki lub błędy w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa; b) uzasadnione zmiany w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; c) oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje; d) przedłużenie procedury przetargowej; e) uwarunkowania społeczne (protesty, listy, petycje, itp.); f) konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości; g) technologię wykonywania robót; h) zmiany stanu prawnego; i) warunki geotechniczne, których nie można było przewidzieć; j) niesprzyjające warunki atmosferyczne; k) wykopaliska uniemożliwiające wykonywanie robót; l) działania sił natury, uznanych za stan klęski żywiołowej; m) działania osób trzecich uniemożliwiające wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. 1.2.3. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy, jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 1.3 ZMIANY RZUTUJĄCE NA WYNAGRODZENIE 1.3.1. Możliwa jest zmiana postanowień umowy w związku ze zmianą stawki podatku od towarów i usług (VAT). 2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 2.1 Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. 2.2 Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia powyższych okoliczności. 2.4 Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatzaganski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.09.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 18.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
Żagań, dnia 14 września 2015 r.
ZP.272.12.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek
 
Informujemy, że wpłynęło do Zamawiającego pytanie o następującej treści i Zamawiajacy udziela na nie poniższej odpowiedzi:
 
Zapytanie :
Prosimy o załączenie SST dotyczące warstwy wyrównawczej oraz ścieralnej
z mieszanek mineralno – bitumicznej opartej na nowych normach dotyczących mieszanek bitumicznych.
 
Odpowiedź :
Zamawiający zamieszcza SST dotyczące warstwy wyrównawczej i ścieralnej opartej na nowych normach dotyczących mieszanek bitumicznych w formie załącznika
o nazwie „SST-warstwa wyrównawcza i ścieralna”.
 
Żagań, dnia 15 września 2015 r.
ZP.272.12.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Odnowa nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1082F od km 8+726 do km 10+896 relacji Iłowa Żagańska - Czyżówek
 
Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści i Zamawiajacy udziela na nie poniższych odpowiedzi:
 
Zapytanie 1:
Dotyczy Projektu Umowy – § 16 ust. 1 punkt 1
Odpowiednią zmianę wyżej wskazanej jednostki redakcyjnej poprzez przyjęcie jako podstawy do naliczenia kary umownej okoliczności, za którą Wykonawca ponosi winę, tj. „zwłoki” w miejsce „opóźnienia”. Dotychczasowe sformułowanie skutkuje bowiem obciążeniem Wykonawcy karami umownymi w sytuacji, w której nieterminowa realizacja prac jest skutkiem okoliczności, za które nie ponosi on winy lub potwierdzenie znaczenia ww. jednostki redakcyjnej, zgodnie z którym, Wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za opóźnienia, które powstały z przyczyn całkowicie od niego niezależnych. Za przedmiotową zmianą przemawia również fakt, iż kary umowne przewidziane w stosunku do Zamawiającego nakładane są na niego w przypadku opóźnienia w  wykonania określonych obowiązków, a nie w przypadku zwłoki. Pozostawienie wskazanej jednostki redakcyjnej  w dotychczasowym brzmieniu stanowić będzie nadużycie pozycji dominującego przez Zamawiającego, a ponadto będzie wyrazem naruszenia zasady równowagi stron projektowanego stosunku prawnego.
Odpowiedź 1:
Zamawiający zmienia zapis § 16 ust. 1 punkt 1 „Istotnych dla stron postanowień umowy” (załącznik nr 7 do SIWZ), który otrzymuje nowe brzmienie
„1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:
  1. Za każdy dzień opóźnienia z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
    w stosunku do ustalonego w § 2 terminu realizacji prac, w wysokości 0,2 % wartości umowy brutto określonej w  § 9. …”
Zapytanie 2:
Dotyczy Projektu Umowy - § 16 ust. 1 punkt 2
Odpowiednią zmianę wyżej wskazanej jednostki redakcyjnej poprzez przyjęcie jako podstawy do naliczenia kary umownej okoliczności, za którą Wykonawca ponosi winę, tj. „zwłoki” w miejsce „opóźnienia”. Dotychczasowe sformułowanie skutkuje bowiem obciążeniem Wykonawcy karami umownymi w sytuacji, w której nieterminowe usunięcie wad w stosunku do terminu wskazanego  w protokole odbioru jest skutkiem okoliczności, za które nie ponosi on winy lub potwierdzenie znaczenia ww. jednostki redakcyjne, zgodnie z którym, wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za opóźnienia które powstały z przyczyn całkowicie od niego niezależnych. Za przedmiotową zmianą przemawia również fakt, iż kary umowne przewidziane w stosunku do Zamawiającego nakładane są na niego w przypadku opóźnienia w wykonania określonych obowiązków, a nie w przypadku zwłoki. Pozostawienie wskazanej jednostki redakcyjnej w dotychczasowym brzmieniu stanowić będzie nadużycie pozycji dominującego przez Zamawiającego, a ponadto będzie wyrazem naruszenia zasady równowagi stron projektowanego stosunku prawnego.
Odpowiedź 2:
Zamawiający zmienia zapis § 16 ust. 1 punkt 2 „Istotnych dla stron postanowień umowy” (załącznik nr 7 do SIWZ), który otrzymuje nowe brzmienie
„1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:
… 2) za każdy dzień opóźnienia w stosunku do ustalonego terminu usunięcia wad stwierdzonych w protokole odbioru przy odbiorze, w wysokości 0,1 % wartości umowy brutto określonej w § 9, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;…”
 
Zapytanie 3:
Dotyczy Projektu Umowy - § 16 ust. 2
Prosimy Zamawiającego o zmianę ust. 2 powyższej jednostki redakcyjnej poprzez przyznanie prawa do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych w wysokości analogicznej jak zastrzeżonej na tą okoliczność dla Zamawiającego uzupełniającego również po stronie Wykonawcy. Dotychczasowe brzmienie przedmiotowej jednostki redakcyjnej uprawniającej do odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych wyłącznie dla Zamawiającego uznać należy za jednostronne i istotnie godzące w zasadę równowagi stron projektowanego stosunku prawnego i faktycznie stanowiące nadużycie pozycji Zamawiającego względem Wykonawcy, które nie ma żadnego celu w ochronie interesu Zamawiającego, do którego powołane zostały normy prawa zamówień publicznych
Odpowiedź 3:
Zamawiający zmienia zapis § 16 ust. 2 „Istotnych dla stron postanowień umowy” (załącznik nr 7 do SIWZ), który otrzymuje nowe brzmienie
„2. Strony zastrzegają sobie prawo do dochodzenia odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonych kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.”
 
Zapytanie 4:
Dotyczy Projektu Umowy - § 16 ust.3
Prosimy Zamawiającego o wykreślenie powyższej jednostki redakcyjnej bądź jej odpowiednią modyfikacje poprzez nałożenie na Zamawiającego analogicznego obowiązku niezbywania na rzecz osób trzecich wierzytelności powstałych w wyniku realizacji projektowanego stosunku prawnego. W ocenie Wykonawcy pozostawienie wskazanej jednostki redakcyjnej w dotychczasowym brzmieniu stanowić będzie nadużycie pozycji dominującej Zamawiającego i godzić będzie w równowagę stron projektowanego stosunku prawnego.
Odpowiedź 4:
Zamawiający zmienia zapis § 16 ust. 3 „Istotnych dla stron postanowień umowy” (załącznik nr 7 do SIWZ), który otrzymuje nowe brzmienie
„2 Zamawiający zmienia zapis § 16 ust. 2 „Istotnych dla stron postanowień umowy” (załącznik nr 7 do SIWZ), który otrzymuje nowe brzmienie
„3. Strony nie mogą zbywać na rzecz osób trzecich wierzytelności powstałych w wyniku realizacji niniejszej umowy, bez zgody drugiej strony.”
 
Zapytanie 5:
Dotyczy projektu umowy - § 18 ust. 2 litera d
Prosimy Zamawiającego o usunięcie jednostki redakcyjnej uprawniającej Zamawiającego do odstąpienia od Umowy w przypadku przerwy w realizacji robót. Określenie powyższych podstaw odstąpienie nie znajduje bowiem żadnego uzasadniania zarówno w interesie publicznym, do którego ochrony powołane są normy prawa zamówień publicznych, jak i w charakterze projektowanej inwestycji. Wykonawca bowiem zobowiązuje się do wykonania określonego obiektu w ściśle określonym terminie. W toku realizacji inwestycji może natomiast dość do uzasadnionego przestoju w pracach – np. awarii sprzętu, która skutkować będzie wstrzymaniem robót na określony czas bez jednak wpływu na możliwość dotrzymania ostatecznego określonego przez Zamawiającego terminu. W przypadku natomiast jego nie dotrzymania Zamawiający stosowną  przewidział kare umowną. Brak jest przez to uzasadnienia do rozwiązania umowy w przypadku przerwy w realizacji prac – która można rozumieć bardzo szeroko
Odpowiedź 5:
Zamawiający zmienia zapis § 18 ust. 2 lit. d „Istotnych dla stron postanowień umowy” (załącznik nr 7 do SIWZ), który otrzymuje nowe brzmienie
„2. Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dowiedzenia się o okolicznościach uzasadniających odstąpienie, tj.
…d) jeżeli Wykonawca przerwał realizację robot na okres dłuższy niż jeden miesiąc – z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,…”
 
Zapytanie 6:
Przedstawione w SST wymagania dla mieszanki mineralno-asfaltowej na warstwę ścieralną i wiążącą oparte są o normę PN-S-96025:2000. Jest to norma już nieaktualna. W ramach tego prosimy o zmianę wymagań na mieszanki mineralno-asfaltowe do warstw bitumicznych zgodnie z obowiązującym dokumentem WT-2 2010 „Nawierzchnie asfaltowe”, opartym na normach europejskich z serii PN-EN.
Odpowiedź 6:
Zamawiający zamieścił w dniu 14 września 2015 r. SST dotyczące warstwy wyrównawczej i ścieralnej opartej na nowych normach dotyczących mieszanek bitumicznych w formie załącznika o nazwie „SST-warstwa wyrównawcza i ścieralna”

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Rodenko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-09-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Rodenko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-09-03 11:43:48
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-09-03 15:28:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-11-07 10:21:35
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1892 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony