ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI 1064F Z DROGĄ 1063F W MIEJSCOWOŚCI RUDAWICA - ETAP II ZP.272.20.2012Drukuj informację Zamówienie publiczne: PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI 1064F Z DROGĄ 1063F W MIEJSCOWOŚCI RUDAWICA - ETAP II ZP.272.20.2012

Szczegóły informacji

PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI 1064F Z DROGĄ 1063F W MIEJSCOWOŚCI RUDAWICA - ETAP II ZP.272.20.2012

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: ROBOTY BUDOWLANE

Zamawiający: ZARZĄD POWIATU ŻAGAŃSKIEGO

Finansowanie: ROBOTY BUDOWLANE

Nr UZP: nie dotyczy

Ogłoszono dnia: 2012-07-06 przez Magdalena Rodenko

Treść:

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.bip.powiatzaganski.pl

Żagań: PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI 1064F Z DROGĄ 1063F W MIEJSCOWOŚCI RUDAWICA - ETAP II
Numer ogłoszenia: 148373 - 2012; data zamieszczenia: 06.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Żagański , ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4777901.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzaganski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI 1064F Z DROGĄ 1063F W MIEJSCOWOŚCI RUDAWICA - ETAP II.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Przebudowa skrzyżowania drogi 1064Fz drogą 1063F w miejscowości Rudawica - ETAP II, która obejmuje przebudowę drogi nr 1063F przez miejscowość Pruszków, na długości 1550 mb - od km 0+750 do km 2+300. UWAGA Projekt budowlany jak również SST na przebudowę w/w drogi opracowane zostały w km 0+000 do 2+777, natomiast przebudową drogi 1063F II etap objęty jest odcinek w km 0+750 do 2+300 i na ten odcinek opracowany jest kosztorys ofertowy 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotowego zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w projekcie budowlano-wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w tabeli elementów rozliczeniowych. (Tabelę elementów rozliczeniowych należy traktować, jako element pomocniczy). 3. Projekty budowlane, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorys ślepy oraz projekt czasowej organizacji ruchu na nośniku CD stanowi - Rozdział II specyfikacji. 4. Wersja papierowa do wglądu w siedzibie Zamawiającego, ul. Dworcowa 39 w Żaganiu w godzinach od 7.30 - 15.00 pok. 5 5. Jakość dostarczonych na budowę materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z wymaganiami normowymi, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektu technicznego oraz wymaganiami zawartymi w SIWZ. 6. Zamawiający zaleca Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej na terenie, gdzie będą prowadzone roboty budowlane na podstawie załączonej do specyfikacji dokumentacji projektowej. 7. Zamawiający posiada projekt czasowej organizacji ruchu na czas budowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.23-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda zabezpieczenia składanej oferty wadium. 1. Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości 28.000,00 złotych (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy złotych), zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późń. zm.); 2. Wadium zgodnie z art. 45. ust. 3 ustawy musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 25 lipca 2012r. do godz. 09:00 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a. nazwa dającego zlecenia udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; b. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; c. kwotę gwarancji lub poręczenia; d. termin ważności gwarancji lub poręczenia; e. zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, 2) wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 3) Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 4) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu zostanie ono zdeponowane w pokoju nr 18 w siedzibie Zamawiającego w odrębnej kopercie z dopiskiem Wadium - Przebudowa skrzyżowania drogi 1064F z drogą 1063F w miejscu Rudawica - ETAP II. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Żaganiu BZ WBK nr 81 1090 2558 0000 0001 0335 4896 z dopiskiem Wadium - Przebudowa skrzyżowania drogi 1064F z drogą 1063F w miejscu Rudawica - ETAP II. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium: a. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy; b. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; c. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego; 10. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie później niż 7 dni przed upływem ważności wadium wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skierowane zostanie jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wykonawca musi wykazać się zrealizowaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania - minimum 1 robotę budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia i o wartości nie mniejszej niż 1.400.000,00 zł brutto oraz załączyć dokument potwierdzający, że robota została wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Przez robotę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia rozumie się budowę, przebudowę, rozbudowę, drogi o nawierzchni bitumicznej. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt IX specyfikacji.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

-Harmonogram rzeczowo - finansowy obejmujący wszystkie roboty niezbędne do realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. -Pełnomocnictwo o którym mowa w pkt XVI ppkt 7 i 8 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy lub pełnomocnik reprezentujący Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1.1 ZMIANY OGÓLNE Możliwa jest: a) zmiana adresu/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy; b) zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego/Wykonawcy. 1.2 ZMIANY RZUTUJĄCE NA TERMIN WYKONANIA UMOWY 1.2.1. Możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeśli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: a) przekazanie terenu budowy; b) przekazanie dokumentów budowy. 1.2.2. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualnie wstrzymanie/wznowienie robót, ze względu na: a) istotne braki lub błędy w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa; b) uzasadnione zmiany w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; c) oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje; d) przedłużenie procedury przetargowej; e) uwarunkowania społeczne (protesty, listy, petycje, itp.); f) konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości; g) technologię wykonywania robót; h) zmiany stanu prawnego; i) warunki geotechniczne, których nie można było przewidzieć; j) niesprzyjające warunki atmosferyczne; k) wykopaliska uniemożliwiające wykonywanie robót; l) działania sił natury, uznanych za stan klęski żywiołowej; m) działania osób trzecich uniemożliwiające wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. 1.2.3. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 1.3 ZMIANY RZUTUJĄCE NA WYNAGRODZENIE Możliwa jest zmiana postanowień umowy w związku ze zmianą stawki podatku od towarów i usług (VAT). 2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 2.1 Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. 2.2 Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia powyższych okoliczności. 2.3 Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatzaganski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 5.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.07.2012 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 18.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 


_______________PYTANIA I ODPOWIEDZI_______________


Żagań, dnia 11 lipca 2012 r.
ZP.272.20.2012
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadania pn. „Przebudowa skrzyżowania drogi 1064F z drogą 1063F w miejscowościach Rudawica – Etap II”.
Pytanie:
W § 9 umowy pkt.1 Zamawiający wprowadził zapis, że wynagrodzenie będzie płatne na podstawie faktury końcowej po dokonaniu niezbędnych odbiorów bez zastrzeżeń Zamawiającego. Z uwagi na duży zakres prac i długi termin realizacji prosimy o dopuszczenie rozliczenia częściowego przedmiotu umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie płatności częściowych.

 
Żagań, dnia 12 lipca 2012 r.
ZP.272.20.2012
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadania pn. „Przebudowa skrzyżowania drogi 1064F z drogą 1063F w miejscowościach Rudawica – Etap II”.
Do zamawiającego wpłynęło zapytanie o następującej treści :
Pytanie:
W załączniku nr 7 do SIWZ dotyczący zamówienia publicznego pn. „Przebudowa skrzyżowania drogi 1064 F z drogą 1063 F w miejscowości Rudawica – Etap II” w § 9 „Warunki płatności” przyjęto, że wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie płatne jednorazowo po końcowym odbiorze robót tj. w okresie około 4,5 m-ca od daty podpisania umowy (05.08 – 20.12.2012 r.).
Wnioskujemy, aby płatność za wykonane prace fakturowana była częściowo w okresach na koniec każdego miesiąca po protokólarnym komisyjnym odbiorze robót.
Wartość fakturowanych robót częściowych nie może przekroczyć 80% wartości umownej całości robót. Natomiast faktura końcowa nie może być niższa od 20% wartości umownej całości robót.
Jako uzasadnienie prosimy przyjąć:
Cykl umowy trwania robót wynosi około 3,5 miesiąca (15.08 – 30.11.2012 r.). Zakładając siedmiodniowy czas odbioru robót i czternastodniowy termin płatności, faktyczny czas oczekiwania na zapłatę za wykonanie całości robót wyniesie około 4,5 miesiąca.
W tym okresie Wykonawca musi ponosić niemal w 100% wszystkie koszty budowy tj. wynagrodzenia pracownicze, podatki, koszty materiałowe itp.
Są to wydatki kilkuset tysięczne, co oznacza konieczność korzystania z kredytu bankowego. Korzystanie z kredytu bankowego pociąga za sobą wzrost kosztów Wykonawcy, co zostanie wliczone do ceny ofertowej, a tym samym spowoduje podwyższenie oferowanej ceny za wykonanie przedmiotu umowy.
W tej sytuacji uwzględnienie przez Zamawiającego naszej propozycji zmiany warunków płatności jest dla obu stron korzystne, powodując tylko niewielki wzrost nakładu pracy administracyjnej.
A zatem prosimy o uwzględnienie naszej propozycji zmiany zasad zapłaty wynagrodzenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie płatności częściowych.

Żagań, dnia 17 lipca 2012 r.
ZP.272.20.2012

Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Przebudowa skrzyżowania drogi 1064F z drogą 1063F w miejscowości Rudawica- Etap II”.

Zamawiający informuje, że wpłynęły pytania o następującej treści:
Pytanie 1:
Prosimy o dopisanie w §3 umowy „Wykonawca oświadcza, iż przyjmuje do wiadomości, że ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytułu ewentualnego uszkodzenia istniejących- zinwentaryzowanych instalacji podziemnych”.
Pytanie 2:
Prosimy o dopisanie do § 15 umowy kar również dla Zamawiającego- 0,1 % wartości umowy brutto za każdy dzień zwłoki w przekazaniu placu budowy oraz dokumentacji technicznej oraz 0,2 % wartości umowy brutto za każdy dzień zwłoki w przeprowadzeniu odbioru przedmiotu zamówienia.
Pytanie 3:
Prosimy o dopisanie w § 15 ust. 2 umowy sformułowania „Strony zastrzegają sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody”.

Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:
Odpowiedź 1:
§ 3 ust b) istotnych do stron postanowień umowy otrzymuje brzmienie „Wykonawca oświadcza, iż przyjmuje do wiadomości, że ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytułu ewentualnego uszkodzenia istniejących- zinwentaryzowanych instalacji podziemnych”.
Odpowiedź 2:
Zamawiający nie wyraża zgody na dopisanie kar.
Odpowiedź 3:
W § 15 istotnych dla stron postanowień umowy dopisuje się ust 3 o następującej treści: „Strony zastrzegają sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody”.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Rodenko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-07-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Rodenko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-07-06 16:19:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-07-06 16:36:11
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-08-03 14:40:09
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2548 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony