Ogłoszenie - szczegóły
Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Podinspektor w Wydziale Finansowo-Budżetowym
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, Dworcowa 39, 68-100 Żagań
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Finansowo-Budżetowy
Data udostępnienia: 2023-05-22
Ogłoszono dnia: 2023-05-22
Termin składania dokumentów: 2023-06-02 12:00:00
Nr ogłoszenia: AO.210.2.2023
Id ogłoszenia: AO.210.2.2023
Zlecający: Starosta Żagański
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- wymagania kwalifikacyjne – wykształcenie: wyższe lub średnie umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku,
- doświadczenie zawodowe – 3 letni staż pracy w przypadku wykształcenia wyższego lub 5 letni w przypadku wykształcenia średniego, preferowany w księgowości,
- obywatelstwo – polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
b. Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów prawa z zakresu finansów publicznych, podatku od towarów i usług;
- bardzo dobra znajomość obsługi pakietu biurowego MS Office, poczty elektronicznej i umiejętność korzystania z Internetu;
- umiejętności interpersonalne, komunikatywność, kreatywność, umiejętność analitycznego myślenia, rzetelność, umiejętność zarządzania czasem.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie spraw związanych z wydanymi decyzjami za nieterminowe przerejestrowanie pojazdów (przypis należności, odsetek, kosztów, rozliczanie wpłat), w szczególności prowadzenie kartotek oraz podejmowanie działań dla zwiększenia stopnia realizacji należności Powiatu z tego tytułu, zwłaszcza wystawianie po upływie terminu płatności zawiadomień (upomnień) oraz czuwanie nad prawidłowym przebiegiem likwidacji zaległości.
- Prowadzenie spraw związanych z wydanymi decyzjami za usunięcie pojazdu (przypis należności, odsetek, kosztów, rozliczanie wpłat), w szczególności prowadzenie kartotek oraz podejmowanie działań dla zwiększenia stopnia realizacji należności Powiatu z tego tytułu, zwłaszcza wystawianie po upływie terminu płatności zawiadomień (upomnień) oraz czuwanie nad prawidłowym przebiegiem likwidacji zaległości.
- Rozliczanie inwentaryzacji, polegające zwłaszcza na:
- wpisywaniu cen ewidencyjnych stosowanych w księgach rachunkowych i inwentarzowych na arkuszach spisu z natury,
- sporządzanie zestawienia różnic inwentaryzacyjnych.
- Potwierdzanie sald wynikających z wykonywanych obowiązków.
- Kompletowanie dowodów księgowych do podpisu oraz do księgowania.
- Prowadzenie kartotek ilościowo – wartościowych materiałów oraz terminowe ich rozliczanie.
- Pomoc w czynnościach kancelaryjnych, polegających m. in. na:
- rejestracji pism,
- kserowaniu dokumentów,
- znakowaniu (nadawanie numerów)
- przygotowywaniu dokumentacji z archiwum zakładowego,
- wysyłaniu pism (korespondencji).
- Zastępstwo pracownika Wydziału FB na czas jego nieobecności (tj. urlop, zwolnienie lekarskie) w zakresie spraw związanych z kompletowaniem dokumentów dotyczących wpłat za opłaty geodezyjne.
- Zastępstwo pracownika Wydziału FB na czas jego nieobecności (tj. urlop, zwolnienie lekarskie) w zakresie prowadzenia spraw związanych z przekazywaniem środków finansowych na wypłaty ekwiwalentów w związku z przeznaczeniem gruntów rolnych do zalesiania.
- Zastępstwo pracownika Wydziału FB na czas jego nieobecności (tj. urlop, zwolnienie lekarskie) w zakresie prowadzenia ewidencji ilości przejechanych kilometrów oraz sporządzania informacji z podróży służbowych krajowych i zagranicznych pracowników Starostwa Powiatowego oraz Radnych Powiatu Żagańskiego.
- Zastępstwo pracownika Wydziału FB na czas jego nieobecności (tj. urlop, zwolnienie lekarskie) w zakresie wystawiania i podpisywania (akceptacja) faktur VAT, FVAT – korekta.
- Zastępstwo pracownika Wydziału FB na czas jego nieobecności (tj. urlop, zwolnienie lekarskie) w zakresie prowadzenia spraw związanych z wydanymi decyzjami za zajęcie pasa drogowego (przypis należności, odsetek, kosztów, rozliczanie wpłat), w szczególności prowadzenie kartotek oraz podejmowanie działań dla zwiększenia stopnia realizacji należności Powiatu z tego tytułu, zwłaszcza wystawianie po upływie terminu płatności zawiadomień (upomnień) oraz czuwanie nad prawidłowym przebiegiem likwidacji zaległości.
- Zastępstwo pracownika Wydziału FB na czas jego nieobecności (tj. urlop, zwolnienie lekarskie) w zakresie prowadzenia ewidencji użytkowników wieczystych na kartach kontowych (przypisy należności – należność główna, odsetki, koszty), księgowanie i rozliczanie wpłat, sporządzenie kwartalnego sprawozdania z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami (Rb 27 ZZ) zgodnie z obowiązującymi terminami i zasadami.
- Archiwizacja dokumentów Wydziału Finansowo – Budżetowego i Skarbnika Powiatu.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Skarbnika Powiatu lub Naczelnika Wydziału
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Praca na stanowisku Podinspektora nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy, jest to praca przy monitorze komputerowym. Pomieszczenie biurowe Wydziału Finansowo – Budżetowego znajduje się na I piętrze w budynku Starostwa Powiatowego w Żaganiu, ul. Dworcowa 39. W budynku znajdują się winda.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest większy niż 6%
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny (podpisany),
- życiorys – curriculum vitae:
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, w tym potwierdzające staż pracy potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez kandydata
- kserokopię dyplomów (świadectw) potwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje lub umiejętności, potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez kandydata
- kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursów lub szkoleń, potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez kandydata
- podpisane oświadczenie:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwa skarbowe,
- braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przeprowadzenia naboru,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
- nie toczy się przeciwko niemu postepowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
- zaświadczenia o pozytywnym wyniku egzaminu kończącego służbę przygotowawczą, o ile kandydat był wcześniej zatrudniony w jednostkach samorządu terytorialnego i odbył taką służbę.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2023-06-02 12:00:00
b. Sposób:
Termin i miejsce składania dokumentów.
- Dokumenty należy składać w terminie do dnia 02.06.2023 r. do godz. 12.00
- Wymagane dokumenty można składać:
- osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowa 39 pok. nr 18,
- elektronicznie z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żaganiu www.bip.powiatzaganski.pl, w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1797 z dnia 01.10.2021 r.).
- pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68 - 100 Żagań, z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor - Wydział Finansowo-Budżetowy”
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe:
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.powiatzaganski.pl oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowej 39
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Żagański tel: 68 68 477 79 01, e-mail: starostwo@powiatzaganski.pl
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Żaganiu możliwy jest pod adresem e-mail: iod@powiatzaganski.pl
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji do pracy w Starostwie Powiatowym w Żaganiu na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Kodeks Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2022. 1510 z późn. zm.)
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wypełnienia zadań wynikających z art. 13 pkt.4 ustawy o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U 2022. 530).
- Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
- Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.