Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: AP.210.1.2025Drukuj informację Ogłoszenie numer: AP.210.1.2025Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Inspektor - Wydział Oświaty, Kultury, Promocji i Polityki Społecznej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, Dworcowa 39, 68-100 Żagań
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Oświaty, Kultury, Promocji i Polityki Społecznej
Data udostępnienia: 2025-01-17
Ogłoszono dnia: 2025-01-17
Termin składania dokumentów: 2025-01-31 12:00:00
Nr ogłoszenia: AP.210.1.2025
Id ogłoszenia: AP.210.1.2025
Zlecający: Starosta Żagański
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- wykształcenie wyższe ;
- minimum 3-letni staż pracy;
- znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawa, w szczególności: ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, o ochronie danych osobowych, ustawy Prawo oświatowe, o systemie informacji oświatowej, o finansowaniu zadań oświatowych, Karta Nauczyciela, Kodeks postępowania administracyjnego,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz praw publicznych;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku;
- nieposzlakowana opinia;
b. Wymagania dodatkowe:
- umiejętności praktyczne: - umiejętności obsługi programów komputerowych (WORD, EXEL), - znajomość programu VULCAN,- znajomość programu System Informacji Oświatowej,
- Umiejętność sporządzania decyzji administracyjnych, postanowień, pism urzędowych, formułowania uzasadnień i argumentowania zajmowanego stanowiska w przedmiotowej sprawie,
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
- predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne, organizacyjne, komunikacyjne, odporność na stres,
- dodatkowym atutem przy ocenie kandydata będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej, w tym w oświacie,
- wysoka kultura osobista, komunikatywność,
- dobra organizacja pracy, kreatywność w działaniu, rzetelność.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do zadań Inspektora w Wydziale Oświaty, Kultury, Promocji i Polityki Społecznej, w skrócie OKP, należy:
- Prowadzenie zadań związanych z oświatą, w tym:
- przeprowadzenie analizy arkuszy organizacyjnych i aneksów szkół i placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest powiat,
- prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej,
- prowadzenie spraw dotyczących:
- przeprowadzania konkursów na stanowisko dyrektora szkoły i placówki oświatowej,
- przygotowanie analizy i sprawozdania poniesionych w danym roku wydatków na wynagrodzenie nauczycieli zgodnie z ustawą Karta Nauczyciela,
- dokonywanie kontroli merytorycznej prawidłowości pobrania i wykorzystania przez szkoły dotacji z budżety powiatu,
- organizacja powiatowych konkursów, turniejów, olimpiad o charakterze edukacyjnym,
- przygotowanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny,
- prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli w ramach kompetencji organu prowadzącego,
- prowadzenie spraw związanych z funduszem zdrowotnym dla nauczycieli,
- Do zadań w zakresie zdrowia i polityki społecznej należy w szczególności:
- realizacja zadań w zakresie opieki zdrowotnej
- prowadzenie współpracy z seniorami (Powiatowa Rada Seniorów)
- prowadzenie zadań w zakresie kultury, kultury fizycznej i sportu, w szczególności:
- ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych i sportowych o charakterze ponadgminnym,
- prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,
- organizowanie zawodów i imprez sportowych o charakterze ponadgminnym,
- organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju,
- prowadzenie zadań związanych z promocją powiatu:
- inicjowanie, opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o Powiecie;
- koordynowanie i realizowanie zadań związanych ze współpracą krajową i zagraniczną;
- współorganizowanie imprez artystycznych, rozrywkowych i innych, będących realizacją zadań Powiatu;
- wykonywanie zadań w zakresie ochrony zdrowia:
- wykonywanie zadań z zakresu promocji zdrowia,
- przygotowywanie programów prozdrowotnych ,
- organizowania imprez w ramach promocji zdrowia, profilaktyki i oświaty zdrowotnej,
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Praca na stanowisku Inspektora nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy, jest to praca administracyjno – biurowa w pełnym wymiarze czasu pracy – 8 godzin, w tym przy monitorze komputerowym powyżej 4 godziny dziennie. Oświetlenie w pomieszczeniu biurowym jest naturalne i sztuczne. Pomieszczenie biurowe Wydziału Oświaty, Kultury, Promocji i Polityki Społecznej znajduje się na pierwszym piętrze w budynku Starostwa Powiatowego w Żaganiu, ul. Dworcowa 39. W budynku znajduje się winda.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest większy niż 6%
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny (podpisany),
- życiorys – curriculum vitae:
- kserokopie świadectw pracy oraz zaświadczenie lub oświadczenie o zatrudnieniu, jeżeli kandydat aktualnie pracuje; kserokopie świadectw pracy potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata
- kserokopię dyplomów (świadectw) potwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje lub umiejętności, potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez kandydata
- kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursów lub szkoleń, potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez kandydata
- podpisane oświadczenie:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwa skarbowe,
- braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przeprowadzenia naboru,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2025-01-31 12:00:00
b. Sposób:
Termin i miejsce składania dokumentów.
- Dokumenty należy składać w terminie do dnia 31 stycznia 2025 r. do godz. 12.00
- Wymagane dokumenty można składać:
- osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowa 39 pok. nr 18,
- elektronicznie z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki e-Doręczeń lub podawczej ePUAP, podanych w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żaganiu www.bip.powiatzaganski.pl, w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1797 z dnia 01.10.2021 r.).
- pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68 - 100 Żagań, z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: INSPEKTOR - Wydziału Oświaty, Kultury, Promocji i Polityki Społecznej”
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe:
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.powiatzaganski.pl oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowej 39.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL)
informuję, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Żaganiu z siedzibą przy ul. Dworcowej 39, 68-100 Żagań, reprezentowane przez Starostę Żagańskiego, z którym można się skontaktować pisemnie na adres siedziby, telefonicznie: 68 477 7901
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@powiatzaganski.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji do pracy w Starostwie Powiatowym w Żaganiu na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
• Kodeks Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2023. 1465 z późn. zm.)
4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wypełnienia zadań wynikających z art. 13 pkt.4 ustawy o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U 2024.1135 ).
5. Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
6. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.