Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: AO.210.8.2024Drukuj informację Ogłoszenie numer: AO.210.8.2024Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Naczelnik
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, Dworcowa 39, 68-100 Żagań
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Finansowo-Budżetowy
Data udostępnienia: 2024-10-07
Ogłoszono dnia: 2024-10-07
Termin składania dokumentów: 2024-10-21 12:00:00
Nr ogłoszenia: AO.210.8.2024
Id ogłoszenia: AO.210.8.2024
Zlecający: Starosta Żagański
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- wymagania kwalifikacyjne - wykształcenie wyższe ekonomiczne,
- doświadczenie zawodowe – 5 letni staż pracy w tym min. 2 letni staż pracy w administracji.
- obywatelstwo - polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych
- brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- doświadczenie zawodowe w zakresie wykonywanych zadań.
b. Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów ustaw i rozporządzeń:
- ustawa o rachunkowości
- o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- prawo zamówień publicznych
- o finansach publicznych
- rozporządzenie MF w sprawie sprawozdawczości budżetowej
- rozporządzenie MF w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
- rozporządzenie MF w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego
- rozporządzenie MRiF w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
- doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku samodzielny księgowy, główny księgowy w jednostkach administracji publicznej,
- umiejętność analizy budżetu , księgowanie,
- znajomość finansów powiatu,
- samodzielność, inicjatywa, komunikatywność, odporność na stres, analityczne myślenie, sumienność, umiejętność interpretowania przepisów prawnych,
- biegła umiejętność pracy z wykorzystaniem komputera, programów biurowych, umiejętność obsługi wielofunkcyjnych i wielkoformatowych urządzeń biurowych,
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Kierowanie Wydziałem Finansowo-Budżetowym Starostwa Powiatowego w Żaganiu, czuwanie nad jego prawidłowym funkcjonowaniem i właściwym podziałem obowiązków pomiędzy stanowiska pracy.
- Przestrzeganie porządku i dyscypliny pracy w kierowanej komórce organizacyjnej.
- Sprawowanie nadzoru nad prawidłowym (zgodnym z przepisami prawa) i terminowym wykonywaniem zadań oraz załatwianiem spraw przez poszczególnych pracowników Wydziału.
- Organizowanie narad z pracownikami w sprawach dotyczących działalności Wydziału oraz przekazywanie pracownikom informacji oraz ustaleń od zwierzchników.
- Informowanie podległych pracowników o zmianach w przepisach dotyczących spraw związanych z realizacją zadań Wydziału.
- Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników Wydziału przepisów prawa, w tym przepisów o zabezpieczeniu tajemnicy służbowej i skarbowej.
- Przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie zadań Wydziału.
- Wykonywanie obowiązków Głównego Księgowego Starostwa Powiatowego w Żaganiu:
- prowadzenie rachunkowości Starostwa Powiatowego zgodnie z ustawą o rachunkowości i innymi obowiązującymi przepisami,
- dekretowanie dokumentów finansowo – księgowych,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru i kontroli całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez pracowników Wydziału,
- analizowanie polityki rachunkowości Starostwa Powiatowego oraz inicjowanie i opracowywanie zmian w tym zakresie,
- rozliczanie wyciągów bankowych.
- Opracowywanie liczbowych zestawień z wykonania budżetu dla potrzeb Starosty, Wicestarosty, Skarbnika i Naczelników Wydziałów.
- Opracowywanie projektów procedur wewnętrznych w zakresie realizacji zadań wykonywanych przez Wydział Finansowo – Budżetowy.
- Sprawowanie nadzoru i czuwanie nad prawidłowym prowadzeniem przez wyznaczonych pracowników Wydziału ksiąg pomocniczych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie.
- Sporządzanie przy współudziale pracowników prowadzących księgi rachunkowe wszystkich wymaganych prawem jednostkowych oraz zbiorczych sprawozdań budżetowych oraz finansowych, w tym m.in. bilansów, bilansów skonsolidowanych, rachunków zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej oraz bilansu z wykonania budżetu.
- Sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego w zakresie i terminie wynikającym z ustawy o finansach publicznych, na podstawie danych wynikających z ksiąg rachunkowych, z jednoczesnym wykorzystaniem informacji uzyskanych od merytorycznych Naczelników Starostwa, a także od Dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu.
- Przygotowywanie dla pracownika zajmującego się zamówieniami publicznymi wszystkich niezbędnych danych, wyliczeń i informacji dla potrzeb ogłoszenia przetargu na wybór banku:
- do obsługi rachunków bankowych wszystkich jednostek organizacyjnych Powiatu,
- w którym Powiat zaciągnie kredyt na pokrycie planowanego deficytu budżetu.
- Przygotowywanie programu stażu oraz opieka nad stażystami przyjętymi do Wydziału Finansowo – Budżetowego.
- Terminowe spłacanie rat kapitałowych kredytów, pożyczek i obligacji zaciągniętych przez Powiat oraz odsetek od tych kredytów, pożyczek i obligacji.
- Nadzorowanie sposobu wykorzystania dotacji celowych otrzymywanych z budżetu państwa, funduszy celowych, jednostek samorządu terytorialnego i innych,
- Terminowe dokonywanie zwrotów niewykorzystanych kwot dotacji, o których mowa w pkcie 17.
- Prawidłowe ewidencjonowanie i rozliczanie dochodów budżetu państwa oraz prawidłowe i terminowe przekazywanie tych dochodów na rachunek dochodów Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego.
- Podpisywanie druków Rp-7.
- Sporządzanie kalkulacji tzw.:
- prewspółczynnika na podstawie art. 86 ust. 2a i następnych ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r w sprawie sposobu określenia zakresu wykorzystania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników,
- współczynnika struktury sprzedaży na podstawie art. 90 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.
- Nadzór nad prawidłowością i terminowością sporządzania deklaracji VAT – centralizacja VAT.
- Inicjowanie i nadzorowanie przez Naczelnika Wydziału Finansowo-Budżetowego – Głównego Księgowego Starostwa przewidzianych przepisami obowiązującego prawa czynności, podejmowanych przez podległych mu pracowników, mających na celu wyegzekwowanie opłat i należności cywilnoprawnych stanowiących dochody budżetu powiatu.
- Przygotowywanie oraz aktualizowanie materiałów podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Starostwa w ramach zadań realizowanych przez Wydział Finansowo-Budżetowy.
- Współpraca z organami przeprowadzającymi kontrolę w Starostwie Powiatowym oraz przygotowywanie wyjaśnień dla kontrolujących z zakresu prowadzonych i nadzorowanych spraw.
- Wykonywanie swoich obowiązków bez odrębnych poleceń przełożonego.
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych w terminach wynikających z przepisów obowiązującego prawa.
- Kontrolowanie sposobu przeprowadzania inwentaryzacji drogą potwierdzania stanów aktywów oraz porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami, weryfikacji wartości tych składników oraz zatwierdzania jej wyników.
- Uczestniczenie w procesie kontroli zarządczej m.in. poprzez:
- identyfikację ryzyka mogącego wystąpić w Wydziale Finansowo- Budżetowym,
- opracowywanie na każdy rok celów i zadań,
- sporządzanie sprawozdań z realizacji celów i zadań,
- dokonywanie samooceny kontroli zarządczej,
- zarządzanie ryzykiem w kierowanej komórce.
- Prowadzenie kontroli i sporządzanie okresowych ocen pracowników.
- Załatwianie interesantów w sprawach określonych w niniejszym zakresie czynności.
- Zastępstwo Skarbnika Powiatu w przypadku jego nieobecności (tj. urlop, choroba i inne).
- Udział w planowaniu obronnym, planowaniu operacyjnym oraz wykonywanie zadań obronnych, zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego stosownie do obowiązujących planów w tym zakresie, zgodnie z kompetencjami i merytorycznym zakresie obowiązków wydziału.
- Załatwianie powierzonych spraw zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami KPA.
- Prowadzenie akt zgodnie z instrukcją kancelaryjną i rzeczowym wykazem akt.
- Wykonywanie wszystkich zadań na podstawie kryterium legalności, celowości, rzetelności i gospodarności.
- Wykonywanie innych zadań i czynności zleconych przez Starostę i Skarbnika Powiatu.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Praca na stanowisku Naczelnika nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy, jest to praca administracyjno – biurowa w pełnym wymiarze czasu pracy – 8 godzin , w tym przy monitorze komputerowym powyżej 4 godziny dziennie. Oświetlenie w pomieszczeniu biurowym jest naturalne i sztuczne. Pomieszczenie biurowe Naczelnika Wydziału Finansowo - Budżetowego znajduje się na pierwszym piętrze w budynku Starostwa Powiatowego w Żaganiu, ul. Dworcowa 39. W budynku znajduje się winda.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest większy niż 6%
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny (podpisany),
- życiorys – curriculum vitae:
- kserokopie świadectw pracy oraz zaświadczenie lub oświadczenie o zatrudnieniu, jeżeli kandydat aktualnie pracuje; kserokopie świadectw pracy potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata
- kserokopię dyplomów (świadectw) potwierdzających wykształcenie, posiadane kwalifikacje lub umiejętności, potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez kandydata
- kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursów lub szkoleń, potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez kandydata
- podpisane oświadczenie:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwa skarbowe,
- braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przeprowadzenia naboru,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2024-10-21 12:00:00
b. Sposób:
Termin i miejsce składania dokumentów.
- Dokumenty należy składać w terminie do dnia 21 października 2024 r. do godz. 12.00
- Wymagane dokumenty można składać:
- osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowa 39 pok. nr 18,
- elektronicznie z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żaganiu www.bip.powiatzaganski.pl, w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1797 z dnia 01.10.2021 r.).
- pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68 - 100 Żagań,
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Naczelnik - Wydziału Finansowo- Budżetowego”
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe:
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.powiatzaganski.pl oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowej 39
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Żagański tel: 68 68 477 79 01, e-mail: starostwo@powiatzaganski.pl
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Żaganiu możliwy jest pod adresem e-mail: iod@powiatzaganski.pl
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji do pracy w Starostwie Powiatowym w Żaganiu na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Kodeks Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2023. 1465 z późn. zm.)
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wypełnienia zadań wynikających z art. 13 pkt.4 ustawy o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U 2024.1135 ).
- Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
- Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Żagański |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-10-07 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Starosta Żagański |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-10-07 15:41:17 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Tomasz Makowski |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-10-07 15:43:11 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Tomasz Makowski |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-10-30 15:11:20 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 642 raz(y) |