Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
WPIS DO EWIDENCJI STOWARZYSZENIA ZWYKŁEGO
Wydział: REFERAT ADMINISTRACJI, OBSŁUGI, POLITYKI SPOŁECZNEJ I ROZWOJU
Ogłoszono dnia: 2019-10-30 09:16:10
Termin załatwienia
do 7 dni
Osoba kontaktowa
Beata Galązka
Miejsce załatwienia
Żagań, ul. Dworcowa 39
Telefon kontaktowy
684777916
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Osoby w liczbie co najmniej trzech, zamierzające założyć stowarzyszenie zwykłe uchwalają regulamin, wybierają przedstawiciela lub władze stowarzyszenia i składają następujące dokumenty:
- Wniosek o dokonanie wpisu do Ewidencji
- Protokół Zebrania Założycielskiego
- Uchwały Zebrania Założycielskiego (o utworzeniu stowarzyszenia, o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia, o wyborze przedstawiciela lub władz stowarzyszenia),
- Lista obecności członków na Zebraniu Założycielskim
- Lista członków założycieli Klubu, zawierająca imię i nazwisko, adres zamieszkania członka, data i miejsce urodzenia, własnoręczny podpis
- Oświadczenie właściciela lokalu pod adresem którego będzie znajdował się Klub o zgodzie na korzystanie z lokalu
- Regulamin stowarzyszenia
Niezwłocznie następuje analiza prawna złożonych dokumentów
STOWARZYSZENIE ZWYKŁE MUSI:
- Uzyskać Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)
- Uzyskać Statystyczny Numer Identyfikacyjny (REGON)
- Wypełnić obowiązkowe sprawozdania zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Stowarzyszenie zwykłe ma obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania osób, o których mowa w art. 40 ust. 5 pkt 3 i 4 ustawy prawo o stowarzyszeniach
- Stowarzyszenie zwykłe składa organowi nadzorującemu, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany.
Miejsce odbioru
Żagań, ul. Dworcowa 39
Czas realizacji
W terminie do 7 dni wpis do ewidencji
Opłaty
- wpis do ewidencji zwolniony od opłaty skarbowej
- wydanie zaświadczenia, na wniosek stowarzyszenia, o wpisie do ewidencji lub wypis z ewidencji opłata skarbowa 17,00 zł
Uwagi
- W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 14 dni. Nie usunięcie braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia
- Ewidencja jest jawna i udostępniana na stronie podmiotowej organu nadzorującego w Biuletynie Informacji Publicznej. Każdy ma prawo otrzymania zaświadczeń z ewidencji.
Podstawa prawna
- Ustaw z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. 2020 poz. 2261)
- Ustawa z dn. 25 września 2015 r. o zmianie ustawy - Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 1923)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. z 2016 r., poz. 644),
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Żagański |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-10-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Beata Gałązka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-10-30 09:13:22 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Beata Gałązka |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-10-30 09:16:10 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Beata Gałązka |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-06-04 14:32:32 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2667 raz(y) |