Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- WYDZIAŁ ROLNICTWA, OCHRONY ŚRODOWISKA I BUDOWNICTWA Z FILIĄ W SZPROTAWIE ›
- REFERAT REJESTRACJI POJAZDÓW I KIEROWCÓW W ŻAGANIU Z FILIĄ W SZPROTAWIE ›
- REFERAT TRANSPORTU I DRÓG ›
- WYDZIAŁ GEODEZJI KARTOGRAFII KATASTRU I NIERUCHOMOŚCI Z FILIĄ W SZPROTAWIE ›
- POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO ›
- POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW ›
Rzecznik Praw Konsumenta: Marzena Głowacz
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Żaganiu
Budynek przy ul. Dworcowa 39, pok. 16Zakres spraw i zadań do realizacji:
Wynikające z art.42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2023.1689 t.j.):"Art. 42. [Zadania i uprawnienia rzecznika praw konsumentów]- Do zadań rzecznika konsumentów należy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
- Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
- Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1713 i 1948).
- Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik konsumentów, działając na podstawie ust. 1 pkt 3, jest obowiązany udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.
- Do rzecznika konsumentów stosuje się odpowiednio przepis art. 63 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego."
Telefon kontaktowy:
68 477 58 06Godziny urzędowania:
Godziny przyjmowania interesantów przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów:- poniedziałek od 7:00 do 14:15
- środa od 7:00 do 14:15
- piątek od 7:00 do 14:15
- Do zadań rzecznika konsumentów należy:
- REFERAT ADMINISTRACJI, OBSŁUGI, POLITYKI SPOŁECZNEJ I ROZWOJU ›
- POWIATOWY KONSERWATOR ZABYTKÓW ›
- SPECJALISTA DS. OCHRONY LASU I PRZYRODY ›