ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXVIII/2/2009Drukuj informacjęAkt prawny: XXVIII/2/2009

Szczegóły informacji

XXVIII/2/2009

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Nieobowiązujący

Sesja:

Kadencja:

Data wejścia w życie: 14 dni po opudl. w D.U.woj.lub

Data podjęcia/podpisania: 2009-11-19

Tytuł aktu:

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych prowadzonych na terenie powiatu żagańskiego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.

Utracił moc przez:

XXI.15.2013

Treść:

UCHWAŁA Nr XXVIII/2/2009
RADY POWIATU ŻAGAŃSKIEGO
z dnia 19 listopada 2009 r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych prowadzonych na terenie powiatu żagańskiego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Na podstawie art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji dla ponadgimnazjalnych szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dorosłych, o których mowa
w art. 9 ust. 1 pkt 3 ustawy o systemie oświaty.
2. Dotacji udziela się na wniosek osoby prawnej lub fizycznej będącej podmiotem prowadzącym szkołę.
3. Wniosek należy złożyć do Zarządu Powiatu za pośrednictwem Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki, nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
§ 2. 1. Wniosek o udzielenie dotacji dla szkoły powinien zawierać następujące dane:
1) numer i datę zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
2) datę rozpoczęcia działalności szkoły,
3) numer i datę decyzji nadającej uprawnienia szkoły publicznej,
4) planowaną liczbę uczniów w okresie od stycznia do sierpnia oraz od września do grudnia,
5) nazwę i adres banku wraz ze wskazaniem numeru rachunku bankowego, na który ma być przekazywana dotacja.
2. Wzór wniosku stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3. 1. Podstawą obliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych jest kwota przysługująca na każdego ucznia w wysokości 50% ustalonych w budżecie wydatków bieżących ponoszonych w szkołach publicznych tego samego typu i rodzaju, w przeliczeniu na jednego ucznia. W przypadku braku na terenie powiatu szkoły publicznej danego typu i rodzaju podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę lub powiat na prowadzenie szkoły publicznej danego typu lub rodzaju.
2. Dotacje są przekazywane w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy szkoły lub placówki, na podstawie zawartej umowy.
§ 4. 1. Szkoła sporządza i przekazuje do Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej
i Turystyki nie później niż do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło przekazanie raty dotacji, rozliczenie z wykorzystanej dotacji za okres od początku roku kalendarzowego do końca danego miesiąca z uwzględnieniem raty dotacji za dany miesiąc.
2. Przekazanie przez szkołę rozliczenia, o którym mowa w ust. 1, stanowi warunek przekazania szkole kolejnej raty dotacji za dany miesiąc.
3. Kolejna rata dotacji przekazana zostanie w wysokości uwzględniającej aktualną liczbę uczniów podaną przez szkołę w rozliczeniu, o którym mowa w ust. 1.
§ 5. 1. Dotację udzieloną szkole zawiesza się w przypadku zaprzestania przez nią działalności.
2. Dotację dla szkoły zawiesza się w przypadku cofnięcia uprawnień szkoły publicznej.
§ 6. 1. Dotacja udzielona szkole ulega zmniejszeniu w ciągu roku budżetowego w przypadku zmniejszenia się faktycznego stanu liczebnego uczniów w stosunku do liczby przyjętej do obliczenia wysokości dotacji.
2. Stan uczniów w szkole na 4 dzień każdego miesiąca przyjmuje się do obliczenia wysokości dotacji na dany miesiąc. Powyższą informację przekazuje się do Starostwa w terminie do 15 dnia danego miesiąca.
§ 7. 1. Zarząd Powiatu lub osoby przez niego upoważnione mają prawo do przeprowadzania kontroli w dotowanych szkołach.
2. Kontrolę przeprowadza się na podstawie zarządzenia wydanego przez Starostę Żagańskiego.
3. Kontrola jest przeprowadzana w siedzibie kontrolowanego, lub kontrolowany dostarcza określone przez kontrolującego dokumenty do siedziby Starostwa Powiatowego.
4. Kontroli podlega przede wszystkim zgodność ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazanych w rozliczeniu oraz zgodności wydatków środków finansowych, na które została przyznana dotacja.
5. W ramach kontroli upoważnione osoby mogą badać dokumenty i inne nośniki informacji, które maja lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wydatkowania dotacji oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wydatkowanych środków.
6. Dotowany na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty
i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego.
§ 8. Dotacje pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi wraz
z odsetkami jak od zaległości podatkowych. Odsetki nalicza się od dnia stwierdzenia nieprawidłowego naliczenia lub nienależnego pobrania dotacji.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 10. Traci moc uchwała Nr XVII/6/2004 Rady Powiatu Żagańskiego z dnia 28 maja 2004 r.
w sprawie trybu udzielania dotacji dla niepublicznych szkół i placówek oświatowych oraz uchwała Nr XXVII/4/2009 Rady Powiatu Żagańskiego z dnia 15 wrzesnia 2009 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych
i niepublicznych placówek prowadzonych na terenie Powiatu Żagańskiego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z mocą od dnia 1 września 2009 r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-04-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-04-28 14:51:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-04-28 14:52:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-03-28 11:13:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
649 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony