ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXVII/4/2009Drukuj informacjęAkt prawny: XXVII/4/2009

Szczegóły informacji

XXVII/4/2009

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja:

Kadencja:

Data wejścia w życie: 14 dni po opubl.

Data podjęcia/podpisania: 2009-09-15

Tytuł aktu:

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych i niepublicznych placówek prowadzonych na terenie powiatu żagańskiego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.

Treść:

UCHWAŁA Nr XXVII/4/2009
RADY POWIATU ŻAGAŃSKIEGO
z dnia 15 września 2009 r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych i niepublicznych placówek prowadzonych na terenie powiatu żagańskiego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Na podstawie art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U.
z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych i niepublicznych placówek udziela się na wniosek osoby prawnej lub fizycznej będącej podmiotem prowadzącym szkołę lub placówkę.
2. Wniosek należy złożyć do Zarządu Powiatu za pośrednictwem Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki, nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
§ 2. Wniosek o udzielenie dotacji dla szkoły powinien zawierać następujące dane:
1) numer i datę zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
2) datę rozpoczęcia działalności szkoły,
3) numer i datę decyzji nadającej uprawnienia szkoły publicznej,
4) planowaną liczbę uczniów w okresie od stycznia do sierpnia oraz od września do grudnia,
5) zobowiązanie do informowania o zmianach zachodzących w liczbie uczniów,
6) nazwę i adres banku wraz ze wskazaniem numeru rachunku bankowego, na który ma być przekazywana dotacja.
§ 3. Wniosek o udzielenie dotacji dla placówek powinien zawierać:
1) numer i datę zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
2) planowaną liczbę wychowanków,
3) nazwę i adres banku wraz ze wskazaniem numeru rachunku bankowego, na który ma być przekazywana dotacja.
§ 4. 1. Podstawą obliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych jest kwota przysługująca na każdego ucznia w wysokości 50% ustalonych
w budżecie wydatków bieżących ponoszonych w szkołach publicznych tego samego typu
i rodzaju, w przeliczeniu na jednego ucznia. W przypadku braku na terenie powiatu szkoły publicznej danego typu i rodzaju podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę lub powiat na prowadzenie szkoły publicznej danego typu lub rodzaju.
2. Dotacje dla placówek niepublicznych są przyznawane w wysokości ustalonej w budżecie powiatu.
3. Dotacje są przekazywane w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy szkoły lub placówki.
§ 5. 1. Rozliczenie dotacji udzielonej szkole następuje do 15 dnia po upływie każdego miesiąca rozliczeniowego, z tym, że rozliczenie dotacji za miesiąc grudzień danego roku powinno nastąpić nie później, niż do 30 grudnia tego roku (decyduje data wpływu w Starostwie).
2. Rozliczenie udzielonej dotacji za dany miesiąc powinno zawierać wyszczególnienie dokonanych wydatków w ramach kwoty udzielonej dotacji zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały. Do rozliczenia należy dołączyć kserokopie faktur potwierdzonych za zgodność
z oryginałem, na których w opisie pojawi się informacja „Płatne ze środków przekazanych przez Starostwo Powiatowe w Żaganiu w wysokości: ………………..”. Kserokopia faktury nie zostanie przyjęta, jeżeli nie będzie:
1) sprawdzona pod względem merytorycznym;
2) sprawdzona pod względem formalnym;
3) nie będzie na niej uwidoczniona klasyfikacja budżetowa – (dział, rozdział i §);
4) nie będzie określenia trybu w jakim dokonano zamówienia publicznego.
3. Sprawozdanie z otrzymania i wykorzystania dotacji za dany rok osoba prowadząca szkołę lub placówkę przekazuje Zarządowi Powiatu za pośrednictwem Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 stycznia następnego roku za rok poprzedni, z wyszczególnieniem kwoty otrzymanej i wykorzystanej dotacji zgodnie
z załącznikiem nr 2 do uchwały.
§ 6. 1. Dotację udzieloną szkole lub placówce cofa się w przypadku zaprzestania przez nie działalności. Dotacja ulega zawieszeniu w przypadku nie dostarczeniu do starostwa w ustalonym w § 5 pkt 1 terminie stosownego rozliczenia.
2. Dotację dla szkoły cofa się także w przypadku cofnięcia uprawnień szkoły publicznej.
§ 7. 1. Dotację udzieloną szkole lub placówce wstrzymuje się w przypadku niedopełnienia warunków rozliczenia określonych w § 5.
2. W ciągu roku budżetowego nie zwiększa się dotacji w przypadku zwiększenia się liczby uczniów lub wychowanków.
3. Dotacja udzielona szkole lub placówce ulega zmniejszeniu w ciągu roku budżetowego
w przypadku zmniejszenia się faktycznego stanu liczebnego uczniów w stosunku do liczby przyjętej do obliczenia wysokości dotacji.
4. Stan uczniów w szkole lub placówce na 4 dzień każdego miesiąca przyjmuje się do obliczenia wysokości dotacji na dany miesiąc. Powyższą informację przekazuje się do Starostwa w terminie do 10 dnia danego miesiąca (decyduje data wpływu pisma do Starostwa).
§ 8. 1. Szkoła lub placówka jest zobowiązana do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo –księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie
z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2004 r. Nr 76, poz. 694 z późń. zm.) w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
2. Szkoła lub placówka zobowiązana jest do składania stosowych sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego w terminie i na zasadach określonych w innych przepisach a kserokopie tych sprawozdań z potwierdzeniem złożenia ich w GUS-ie przekazywać niezwłocznie do Starostwa Powiatowego w Żaganiu oo Wydziału Oświaty.
3. Szkoła lub placówka zobowiązana jest do przedkładania sprawozdania w ramach Systemu Informacji Oświatowej
§ 9. 1. Zarząd Powiatu lub osoby przez niego upoważnione mają prawo do przeprowadzania kontroli w dotowanych placówkach.
2. Kontrolę przeprowadza się na podstawie zarządzenia wydanego przez Starostę Żagańskiego.
3. Kontrola jest przeprowadzana w siedzibie kontrolowanego, lub kontrolowany dostarcza określone przez kontrolującego dokumenty do siedziby Starostwa Żagańskiego.
4. Kontroli podlega przede wszystkim zgodność ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazanych w rozliczeniu oraz zgodności wydatków środków finansowych, na które została przyznana dotacja.
5. W ramach kontroli upoważnione osoby mogą badać dokumenty i inne nośniki informacji, które maja lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wydatkowania dotacji oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wydatkowanych środków.
6. Dotowany na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego.
§ 10. 1. Dotacje pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości, stwierdzone w wyniku kontroli podlegają zwrotowi wraz z odsetkami jak od zaległości podatkowych. Odsetki nalicza się od dnia stwierdzenia nieprawidłowego naliczenia lub nienależnego pobrania dotacji.
2. W przypadku stwierdzenia konieczności zwrotu pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości dotacji wypłacanie należnej dotacji zostanie wstrzymane do chwili zwrotu tych środków.
§ 11. Traci moc uchwała Nr XVII/6/2004 Rady Powiatu Żagańskiego z dnia 28 maja 2004 r. w sprawie trybu udzielania dotacji dla niepublicznych szkół i placówek oświatowych.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego, z mocą od dnia 1 września 2009 r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-09-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-09-25 09:24:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-09-25 09:24:28
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-09-25 09:24:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
401 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony