ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: 378/2006Drukuj informacjęAkt prawny: 378/2006

Szczegóły informacji

378/2006

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja:

Kadencja:

Data wejścia w życie:

Data podjęcia/podpisania: 2006-01-24

Tytuł aktu:

w sprawie: opracowania arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Żagański na rok szkolny 2006/07.

Treść:

Uchwała Nr 378/2006
Zarządu Powiatu Żagańskiego
z dnia 24 stycznia 2006 roku

w sprawie: opracowania arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Żagański na rok szkolny 2006/07.
Na podstawie art. 4 ust.1 pkt. 1, art. 32 ust.2 pkt. 2 i 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z 2001 r., - tekst. Jednolity, z późn. zm.) oraz art. 34 a ust. 2 pkt 3, w związku z art. 31 ust 6a i art. 5c pkt. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 1996 r. Nr 67 poz.329 – tekst jednolity, z późn. zm.) oraz §2 pkt.7 i § 6 pkt. 1-7 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowi i Sportu z dnia 12 lutego 2002r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, póz. 142 z 2002r. z późń. zm.) i art. 35 ust. 1 do 4 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. -Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 118, poz. 1112, z 2003 r. – tekst jednolity, z późn. zm.) Zarząd Powiatu Żagańskiego uchwala, co następuje:
§1
Ustala się wytyczne do opracowywania projektów organizacyjnych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Żagański na rok szkolny 2006/2007 stanowiących podstawę do wydatkowania środków finansowych oraz zatrudniana nauczycieli i pracowników stosownie do przyznanych środków finansowych szkole uchwałą budżetową na 2006 i 2007 rok.
§ 2
1. Zobowiązuje się dyrektorów szkół oraz placówek oświatowych do opracowania projektów organizacyjnych szkół na rok szkolny 2006/2007 w terminie do dnia 28 kwietnia 2006 r.
2. Arkusz organizacyjny szkoły w formie elektronicznej Dyrektor szkoły przedkłada w Wydziale Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki w terminie do dnia 28 kwietnia 2006r.
3. Arkusz organizacyjny szkoły w formie papierowej przekłada dyrektor w Wydziale Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki w terminie do dnia 16 maja 2006 r. wraz z pozytywną opinią Kuratorium Oświaty w trzech egzemplarzach.
4. Podstawę tygodniowego wymiaru godzin stanowią ramowe plany nauczania właściwe dla danego typu szkoły zawarte w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. ( Dz. U. Nr 15, poz. 142, z 2002r., z późn. zm.)
5. Kwalifikacje nauczycieli określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudniać nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli. (Dz. U. z 2002 r.. Nr 155 poz. 1288 , z późn. zm.),
6. Podział na grupy oraz liczbę wychowanków w grupach wychowawczych w internatach określa się na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 21 maja 2001r., w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61 poz.624, z 2001r., z późn. zm.)
7. Liczba uczniów w oddziałach klasy pierwszej powinna wynosić odpowiednio:
7. 1 W szkołach młodzieżowych - 24 do 30 uczniów, w szczególnych przypadkach gdy liczba uczniów jest mniejsza od 24, decyzję o utworzeniu oddziału podejmuje Zarząd Powiatu
7. 2 W szkołach dla dorosłych od 28 do 46 słuchaczy.
8. Na podstawie ramowego planu nauczania dyrektor szkoły ustala plan nauczania dla danego etapu edukacyjnego z wyodrębnieniem każdego roku szkolnego.
Plany nauczania dla każdego profilu i zawodu stanowią załączniki do arkusza organizacyjnego i posiadają pozytywną opinię Kuratorium Oświaty.
9. Godziny do dyspozycji dyrektora przeznacza się m. in. na:
 zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
 zajęcia pozalekcyjne z uwzględnieniem potrzeb uczniów,
 realizację dodatkowych zajęć edukacyjnych z języka obcego, nieujętych w ramowym planie nauczania dla danego etapu edukacyjnego, jeśli wymiar godzin umożliwia realizację podstawy programowej albo dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania,
 realizację ścieżek edukacyjnych.
 Zajęcia wychowania do życia w rodzinie
§ 3
1. Jednostka organizacyjna przedkładając arkusz organizacyjny szkoły / placówki w formie elektronicznej zobowiązana jest do naniesienia wszystkich danych uwzględnionych prawidłowe funkcjonowanie szkoły.
2. Dane te obejmują:
• Informację o szkole
• Stanowiska nauczycielskie
• Funkcje nauczycieli
• Stawki wynagrodzenia
• wykaz kadry nauczycielskiej
• Wykaz liczby godzin zajęć pozalekcyjnych obowiązkowych i nadobowiązkowych
• Inne dane dotyczące administracji i obsługi.
3. Jednostki organizacyjne prowadzące warsztaty szkolne dodatkowo przedstawiają do zatwierdzenia arkusz zatrudnienia nauczycieli praktycznej nauki zawodu.
4. Jednostki organizacyjne prowadzące internat dodatkowo przedstawiają do zatwierdzenia arkusz zatrudnienia nauczycieli wychowawców.
5. Poradnie Psychologiczno Pedagogiczne przedkładają arkusz organizacyjny według odrębnego wzoru.
§4
1. Podziału na grupy można dokonywać w ramach środków posiadanych w budżetach szkół na 2006 i 2007r. Szczegółowe zasady podziału na grupy określa przytoczone w § 2 uchwały rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002r. ( Dz. U. Nr 15, poz.142, z 2002 r., z późn. zm.)
2. Na zajęciach praktycznych zgodnie z obowiązującymi zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 113 poz. 988, z 2002r., z późn. zm.), a w szczególności liczba uczniów w grupie powinna:

 umożliwiać realizację programu nauczania dla danego zawodu,
 zapewniać realizację przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów w sprawie prac wzbronionych dla młodocianych,
 warunki techniczne i lokalowe w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu.

Orientacyjne wielkości grup uczniów przypadających na jednego nauczyciela zawodu w poszczególnych działach warsztatów przedstawia poniższa tabela:
Kierunek kształceniaDział warsztatów
Liczba uczniów w grupie
od
do
Wszystkie kierunki kształcenia Metalowy,
elektryczny i inne
Obróbka ręczna1420
Obróbka skrawaniem
- tokarki, frezarki1012
- obrabiarki różne68
- kuźnia69
- obróbka cieplna68
- spawalnia68
-narzędziownia612
- montaż, naprawa610
- kontrola techniczna68
- biuro techniczne610
- instalacje, maszyny, aparaty610
Mechaniczny- obróbka mechaniczna68
Odzieżowy- krawiectwo lekkie i ciężkie 1220
- modelarstwo odzieżowe1012
- krojownia z rozdzielnią68
- punkt usługowy610
Gastronomiczny- wszystkie działy warsztatu1016

3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wynikających z konieczności zapewnienia właściwych warunków bhp za zgodą Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki można dokonywać podziału na grupy przy mniejszej liczebności uczniów.
4. Zajęcia z wychowania fizycznego prowadzi się w grupach liczących od 12 do 26 uczniów, w szkołach ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych odrębnie dla dziewcząt i chłopców. Dopuszcza się tworzenie grup międzyoddziałowych i międzyklasowych. Zajęcia z wychowania fizycznego w oddziałach szkoły specjalnej prowadzi się również w grupach, oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. Jeśli liczba uczniów w grupie jest mniejsza niż 5 należy tworzyć grupy międzyoddziałowe lub w szczególnych przypadkach międzyklasowe.
5. Zajęcia z przysposobienia obronnego mogą być dzielone na grupy w oddziałach liczących powyżej 30 uczniów na prowadzenie ćwiczeń w zakresie udzielania pierwszej pomocy, terenoznawstwa, podstaw planowania i organizowania działań oraz strzelectwa sportowego, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowe i Sportu z dnia 27 czerwca 2002r. (Dz. U. Nr 113, poz. 987 z późn. zm.).
§ 5
1. Arkusz organizacyjny jednostki zatwierdza się w terminie do 31 maja każdego roku poprzedzającego nowy rok szkolny.
2. Po zatwierdzeniu wyników klasyfikacji rocznej oraz dokonaniu naboru dyrektor jednostki organizacyjnej informuje w formie pisemnej w terminie do 11 lipca 2005r. o aktualnych stanach klas i grup wychowawczych.
3. Ostateczne zmiany w arkuszu organizacyjnym zatwierdza się do 31 sierpnia 2005r.
§ 6
Wszystkie zmiany powstałe w jednostce po zatwierdzeniu arkusza organizacji pracy należy na bieżąco zgłaszać w formie pisemnej do akceptacji Naczelnika Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki.
§ 7
1. W projekcie arkusza organizacyjnym szkoły umieszcza się tylko nauczycieli pełnozatrudnionych. Pozostałe godziny umieszcza się na wakacie.
2. Liczba godzin ponadwymiarowych dla nauczyciela w tygodniu rozliczeniowym nie może być większa od 6 godzin. W szczególnych przypadkach Zarząd Powiatu może wyrazić zgodę na zwiększenie liczby godzin ponadwymiorowych ponad wyznaczony limit po zasięgnięciu opinii Naczelnika Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki.
3. Liczba godzin ponadwymiarowych dla dyrektorów oraz osób pełniących funkcje kierownicze w tygodniu rozliczeniowym nie może być większa od 4 godzin.
§ 8
Zatrudnienie nauczycieli w niepełnym wymiarze godzin może nastąpić w pierwszym tygodniu rozpoczęcia zajęć szkolnych.
§9
Wykonanie uchwały powierza się Naczelnikowi Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia


Brak zastrzeżeń
formalno prawnych

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-30 14:31:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-30 14:41:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-30 14:31:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1241 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony