Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-09-05 08:54:57 przez Berta Czarniecka
Akapit nr - brak tytułu
Rzecznik konsumentów: Marzena Głowacz
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów, w tym o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone,
- występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
- bieżące przekazywanie delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków wynikających z realizacji zadań,
- sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumenta wymagających podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej,
- prowadzenie edukacji konsumenckiej,
- przedkładanie staroście do zatwierdzenia sprawozdania rocznego ze swojej działalności.