ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: WYDANIE PROFILU KANDYDATA NA KIEROWCĘ (PKK)/WYDANIE PRAWA JAZDY PO EGZAMINIEDrukuj informacjęSprawa: WYDANIE PROFILU KANDYDATA NA KIEROWCĘ (PKK)/WYDANIE PRAWA JAZDY PO EGZAMINIE

Szczegóły informacji

WYDANIE PROFILU KANDYDATA NA KIEROWCĘ (PKK)/WYDANIE PRAWA JAZDY PO EGZAMINIE

Wydział: REFERAT REJESTRACJI POJAZDÓW I KIEROWCÓW W ŻAGANIU Z FILIĄ W SZPROTAWIE

Ogłoszono dnia: 2022-09-20 14:58:54

Termin załatwienia

Po złożeniu wniosku zostaje wygenerowany indywidualny nr PKK niezbędny do rozpoczęcia kursu w wybranym ośrodku szkolenia kierowców oraz zapisania się na termin egzaminu w wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego.

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, Referat Rejestracji Pojazdów i Kierowców pokój nr 14
Filia Referatu Rejestracji Pojazdów i Kierowców w Szprotawie, ul. Kościuszki 30, parter
 
Po złożeniu wniosku zostaje wygenerowany indywidualny nr PKK niezbędny do rozpoczęcia kursu w wybranym ośrodku szkolenia kierowców oraz zapisania się na termin egzaminu w wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego.
PKK wydaje się w przypadku:
  • ubiegania się po raz pierwszy o uprawnienie,
  • rozszerzenia uprawnień,
  •  wymiany prawa jazdy z zagranicy (z wymaganym egzaminem teoretycznym),
  • sprawdzenia kwalifikacji (w przypadku zatrzymanego prawa jazdy lub przywrócenia uprawnień),
  • posiadania uprawnienia do jazdy pojazdami z automatyczną skrzynią biegów i ubiegania się o uprawnienia bez ograniczeń.
Po zdanym egzaminie w WORD, wnieś opłatę za prawo jazdy w wysokości 100,00zł:
  • kartą płatniczą na stanowisku obsługi
  • przelewem lub gotówką w punktach opłat (poza siedzibą urzędu): na konto Starostwa Powiatowego w Żaganiu, nr rachunku: 95 1020 5402 0000 0202 0336 8032, tytuł wpłaty: imię i nazwisko oraz adres zamieszkania i poinformuj nas telefonicznie o dokonaniu wpłaty lub wyślij e-mail z potwierdzeniem wpłaty.
Ważne!
Bez dostarczenia opłaty lub poinformowania nas o jej dokonaniu nie zrealizujemy zamówienia na produkcję prawa jazdy w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie.

Telefon kontaktowy

Żagań tel. 68 477 79 07; Szprotawa tel. 68 376 30 31

Adres e-mail

prawa.jazdy@powiatzaganski.pl (Żagań)
prawa.jazdy.sz@powiatzaganski.pl (Szprotawa)

Sposób załatwienia

 

Miejsce odbioru

Żagań, ul. Dworcowa 39


Szprotawa, ul. Kościuszki 30

Wymagane Dokumenty

Aby otrzymać PKK musisz przyjść do urzędu odpowiedniego dla Twojego miejsca zamieszkania.  
  • wniosek
  • kolorowa i aktualna fotografia o wym. 3,5 x 4,5 cm*
  • prawo jazdy  (w przypadku, gdy posiadasz już prawo jazdy);
  • dowód osobisty lub paszport, (w przypadku osób, które nie ukończyły 18 lat i nie posiadają jeszcze dowodu osobistego wystarczy legitymacja szkolna);
  • orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem wydane przez lekarza uprawnionego do badań kierowców;
  • orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem wydane przez psychologa uprawnionego do badań kierowców - dotyczy prawa jazdy kategorii C1, C, D1, D, C1+E, C+E, D1+E, D+E;
  • pisemna zgoda rodzica albo opiekuna prawnego - jeśli nie ukończyłeś 18 lat. Dotyczy kategorii AM, A1, B1, B, T;
  • zagraniczne prawo jazdy (przy wymianie prawa jazdy nieokreślonego w konwencjach o ruchu drogowym);
  • w przypadku cudzoziemca: karta pobytu, wiza lub inny dokument potwierdzający prawo pobytu w Polsce powyżej 185 dni;
Pamiętaj, że dokumenty muszą być w oryginale.
Dokumenty w języku obcym musi przetłumaczyć tłumacz przysięgły. Tłumaczenie prawa jazdy musi stanowić integralną całość z kopią.

Opłaty

Utworzenie PKK jest bezpłatne.
Opłata za wydanie prawa jazdy wynosi 100,00zł

Tryb odwoławczy

Od decyzji możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Starosty Żagańskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi

*fotografia: wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, ze zm.; osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową zapisanego na zewnętrznym nośniku danych;

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami wraz z przepisami wykonawczymi.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-09-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Izdebska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-09-20 14:43:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Makowski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-09-20 14:58:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Hubert Holwek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-29 11:57:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1694 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony