ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: AO.210.2.2021Drukuj informację Ogłoszenie numer: AO.210.2.2021

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Podinspektor – Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki

Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, Dworcowa 39, 68-100 Żagań

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki

Data udostępnienia: 2021-02-23

Ogłoszono dnia: 2021-02-23

Termin składania dokumentów: 2021-03-08 15:00:00

Nr ogłoszenia: AO.210.2.2021

Id ogłoszenia: AO.210.2.2021

Zlecający: Starosta Żagański

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. wymagania kwalifikacyjne – wykształcenie - średnie 
  2. doświadczenie zawodowe – minimum 15 letni staż pracy
  3. Znajomość ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela, prawa oświatowego, o finansowaniu zadań oświatowych, o samorządzie powiatowym, KPA, o ochronie zabytków i opiece nad nimi, ustawy o sporcie
  4. Znajomość programów: Lex, Word oraz Exel, SIO, Wulcan
  5. obywatelstwo - polskie
  6. zdolność do czynności prawnych i korzystania z praw publicznych - pełna.
  7. niekaralność za przestępstwa popełnione z winy umyślnej ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe
  8. cieszyć się nieposzlakowaną opinią
b. Wymagania dodatkowe:
  1. umiejętności organizacyjne
  2. samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność i zaangażowanie
  3. umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych
  4. umiejętność współpracy w zespole ludzkim

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych – gromadzenie I archiwizowanie dokumentacji szkół niepublicznych, opracowywanie projektów decyzji i zaświadczeń; 
  2. prowadzenie miesięcznej analizy wynagrodzeń pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych dla których organem prowadzącym jest powiat żagański;
  3. monitorowanie i przygotowania sprawozdania w zakresie średniego wynagrodzenia nauczycieli - Art. 30 KN, miesięczna weryfikacja danych;
  4. monitorowanie wydatków szkół publicznych i niepublicznych;
  5. analiza wynagrodzeń nauczycieli na podstawie sprawozdań RB 28, szacowanie braków finansowych w szkołach i placówkach oświatowych tym zakresie;
  6. zastępowanie pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za prowadzenie spraw nieletnich kierowanych przez sąd do MOS i MOW, kompletowanie dokumentacji w tym zakresie i przygotowywanie skierowań w okresie jego nieobecności w pracy;
  7. weryfikowanie danych w Systemie Informacji Oświatowej w zakresie szkół niepublicznych;
  8. zastępowanie pracownika merytorycznego w zakresie SIO oraz wprowadzanie danych, szczególnie w zakresie szkół niepublicznych i awansów zawodowych; 
  9. przygotowywanie danych i analiz finansowych oraz porównawczych w zakresie szkolnictwa ponadgimnazjalnego, kultury, kultury fizycznej i turystyki; 
  10. prowadzenie rejestru wydawanych zaświadczeń oraz aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, wstępna ocena i weryfikacja składanej przez nauczycieli dokumentacji; 
  11. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem, łączeniem i likwidacją szkół;
  12. dokonywanie oceny zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego i wytycznymi Zarządu arkuszy organizacyjnych;
  13. przechowywanie dokumentacji zlikwidowanych szkół; 
  14. ustalenie wysokości należnej dotacji dla szkół i placówek niepublicznych, oraz szkół i placówek niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, przygotowywanie dokumentacji w tym zakresie i rozliczanie przyznanych dotacji;
  15. prowadzenie spraw w zakresie zwrotów nienależnie pobranej dotacji przez szkoły niepubliczne; 
  16. przygotowywanie i weryfikacja dokumentów w zakresie przyznawania nagród dla nauczycieli i dyrektorów szkół;
  17. przygotowanie i weryfikacja dokumentów w zakresie przyznawania stypendiów za wyniki w nauce uczniom; 
  18. przygotowywanie i weryfikacja dokumentów związanych z przyznawaniem Powiatowego Lauru Kultury; 
  19. koordynowanie prac związanych z kierowaniem uczniów na kursy i rozliczanie udzielanych dotacji oraz opłat w tym zakresie;
  20. przygotowywanie rocznych i półrocznych sprawozdań finansowych w zakresie pracy Wydziału oraz projektu budżetu wydziału, prowadzenie rejestru faktur i wydatków;
  21. prowadzenie spraw związanych z realizacja budżetu wydziału, przygotowywanie wniosków o ewentualne zmiany w planie w porozumieniu i za zgodą naczelnika wydziału; 
  22. przygotowywanie i rozliczanie wniosków z PFRON; 
  23. koordynowanie spraw w zakresie ochrony danych osobowych w Wydziale;
  24. wydawanie decyzji zgodnie z zakresem.
W zakresie kultury i turystyki:
  1. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej i turystycznej; 
  2. podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką organizacji kulturalnych i turystycznych;
  3. załatwianie spraw związanych organizacją imprez o zasięgu powiatowym;
  4. załatwianie spraw związanych z zadaniami powiatowych bibliotek publicznych na terenie powiatu;
  5. ustalanie założeń programowo-artystycznych imprez kulturalnych i turystycznych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji;
  6. prowadzenie spraw związanych z rozwojem życia kulturalnego i turystycznego powiatu w sferze organizacyjnoprawnej i finansowej;
  7. przygotowywanie propozycji w zakresie finansowania działalności instytucji kultury oraz kontrolowanie wykorzystania wydatkowanych na te cele środków budżetowych;
  8. prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej;
  9. współdziałanie w organizacji świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych;
  10. prowadzenie listy społecznych opiekunów zabytków, kompletowanie dokumentacji i opracowywanie decyzji z tego zakresu; 
  11. opracowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami, oraz realizacja zadań z tego zakresu;
  12. opracowywanie decyzji o umieszczeniu na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków znaku informacyjnego o ochronie danego zabytku; 
  13. opracowywanie i realizacja powiatowego kalendarza imprez kulturalnych; 
W zakresie sportu: 
  1. opracowywanie i przetwarzanie danych z zakresu kultury fizycznej;
  2. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu kultury fizycznej;
  3. przygotowywanie materiałów związanych z realizacją Lubuskiej Olimpiady Młodzieży; 
  4. przygotowywanie materiałów związanych z realizacją Powiatowej Licealiady Młodzieży; 
  5. współpraca z organizatorami sportu oraz nauczycielami wychowania fizycznego na terenie powiatu żagańskiego; 
  6. organizacja rozgrywek i imprez sportowych, kulturalnych i turystycznych na terenie powiatu żagańskiego;
  7. prowadzenie rejestru i przygotowywanie umów z zakresu oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki oraz innych zadań realizowanych przez Wydział;
  8. przygotowywanie i opracowywanie wniosków do programów pomocowych w zakresie szkolnictwa, kultury, turystyki i sportu;
  9. przygotowywanie materiałów związanych z realizacją porozumień i umów zawieranych przez powiat w zakresie oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki; 
  10. współpraca z pracownikami starostwa w zakresie udzielania odpowiedzi na zapytania i wnioski;
  11. organizacja i przygotowywanie imprez z zakresu sportu, kultury, turystyki oraz innych przedsięwzięć przygotowywanych przez Wydział; 
  12. współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, weryfikacja poprawności składanych przez nie wniosków; 
Ogólne
  1. przygotowywanie danych i analiz finansowych oraz porównawczych w zakresie oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki; 
  2. opracowywanie i prowadzenie zadań związanych z pozyskiwaniem środków finansowych z PFRON oraz w ramach projektów realizowanych z Unii Europejskiej z zakresu oświaty, sportu, kultury i turystyki; 
  3. prowadzenie rejestru i rozliczanie faktur wpływających do Wydziału;
  4. prowadzenie rejestru umów z zakresu oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki oraz innych zadań realizowanych przez Wydział;
  5. przygotowywanie i opracowywanie wniosków do programów pomocowych w zakresie szkolnictwa, kultury, turystyki i sportu;
  6. przygotowywanie materiałów związanych z realizacją porozumień i umów zawieranych przez powiat w zakresie oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki; 
  7. współpraca z pracownikami starostwa w zakresie udzielania odpowiedzi na zapytania i wnioski;
  8. archiwizacja dokumentacji Wydziału zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami; 
  9. archiwizacja dokumentacji prowadzonych przez Wydział projektów ze środków krajowych i unijnych;
  10. zastępowanie poszczególnych pracowników Wydziału w razie nieobecności;
  11. weryfikowanie poprawności wniosków zakładanych przez organizacje pozarządowe, przygotowywanie zestawień i prowadzenie spraw w tym zakresie; 
  12. rozliczanie udzielanych przez Wydział dotacji;
  13. wykonywanie zadań zleconych przez Naczelnika Wydziału.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Praca na stanowisku Podinspektora nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy, jest to praca przy monitorze komputerowym. Pomieszczenie biurowe Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki znajduje się na I piętrze w budynku Starostwa Powiatowego w Żaganiu, ul. Dworcowa 39.
 

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest większy niż 6%

V. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny ( podpisany),
  2. życiorys zawierający oświadczenie ( podpisane) kandydata do zatrudnienia, że ww. dane są zgodne z dowodem  osobistym seria............. nr ..................... wydanym przez ……...... lub innym dowodem tożsamości …………
  3. kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu,
  4. kserokopie dyplomów ( świadectw) potwierdzających wykształcenie,
  5. kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursów lub szkoleń,
  6. podpisane oświadczenie :
    1. zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
    2. niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwa skarbowe,
    3. braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze, 
    4. wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przeprowadzenia naboru,
    5. posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
  7. zaświadczenia o pozytywnym wyniku egzaminu kończącego służbę przygotowawczą, o ile kandydat był wcześniej zatrudniony w jednostkach samorządu terytorialnego i odbył taką służbę.
 

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2021-03-08 15:00:00
b. Sposób:
Termin i miejsce składania dokumentów.
  1. Dokumenty należy składać w terminie do dnia 08.03.2021 r. do godz. 15.00
  2. Wymagane dokumenty można składać:
    1. osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowa 39 pok. nr 18,
    2. elektronicznie z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żaganiu www.bip.powiatzaganski.pl, w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1173 z dnia 02.07.2020 r.).
    3. pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68 - 100 Żagań, z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor – Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki w Starostwie Powiatowym w Żaganiu ".
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
 

VII. Informacje dodatkowe:

Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.powiatzaganski.pl oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowej 39
 
 
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL)
informuję, że:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Żagański tel: 68 68 477 79 01, e-mail: starostwo@powiatzaganski.pl
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Żaganiu możliwy jest pod adresem e-mail: iod@powiatzaganski.pl
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji do pracy w Starostwie Powiatowym w Żaganiu na podstawie:
    • art. 6 ust. 1 lit.,c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. 
    • Kodeks Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.)
  4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wypełnienia zadań wynikających z art. 13 pkt.4 ustawy o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U 2019 poz.1282).
  5. Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
  6. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
  7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-02-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Starosta Żagański
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-02-23 15:16:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Makowski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-02-23 15:18:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Makowski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-03-31 14:59:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
918 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony