Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: AO.210.2.2021Drukuj informację Ogłoszenie numer: AO.210.2.2021Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Podinspektor – Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, Dworcowa 39, 68-100 Żagań
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki
Data udostępnienia: 2021-02-23
Ogłoszono dnia: 2021-02-23
Termin składania dokumentów: 2021-03-08 15:00:00
Nr ogłoszenia: AO.210.2.2021
Id ogłoszenia: AO.210.2.2021
Zlecający: Starosta Żagański
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- wymagania kwalifikacyjne – wykształcenie - średnie
- doświadczenie zawodowe – minimum 15 letni staż pracy
- Znajomość ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela, prawa oświatowego, o finansowaniu zadań oświatowych, o samorządzie powiatowym, KPA, o ochronie zabytków i opiece nad nimi, ustawy o sporcie
- Znajomość programów: Lex, Word oraz Exel, SIO, Wulcan
- obywatelstwo - polskie
- zdolność do czynności prawnych i korzystania z praw publicznych - pełna.
- niekaralność za przestępstwa popełnione z winy umyślnej ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią
b. Wymagania dodatkowe:
- umiejętności organizacyjne
- samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność i zaangażowanie
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- umiejętność współpracy w zespole ludzkim
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych – gromadzenie I archiwizowanie dokumentacji szkół niepublicznych, opracowywanie projektów decyzji i zaświadczeń;
- prowadzenie miesięcznej analizy wynagrodzeń pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych dla których organem prowadzącym jest powiat żagański;
- monitorowanie i przygotowania sprawozdania w zakresie średniego wynagrodzenia nauczycieli - Art. 30 KN, miesięczna weryfikacja danych;
- monitorowanie wydatków szkół publicznych i niepublicznych;
- analiza wynagrodzeń nauczycieli na podstawie sprawozdań RB 28, szacowanie braków finansowych w szkołach i placówkach oświatowych tym zakresie;
- zastępowanie pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za prowadzenie spraw nieletnich kierowanych przez sąd do MOS i MOW, kompletowanie dokumentacji w tym zakresie i przygotowywanie skierowań w okresie jego nieobecności w pracy;
- weryfikowanie danych w Systemie Informacji Oświatowej w zakresie szkół niepublicznych;
- zastępowanie pracownika merytorycznego w zakresie SIO oraz wprowadzanie danych, szczególnie w zakresie szkół niepublicznych i awansów zawodowych;
- przygotowywanie danych i analiz finansowych oraz porównawczych w zakresie szkolnictwa ponadgimnazjalnego, kultury, kultury fizycznej i turystyki;
- prowadzenie rejestru wydawanych zaświadczeń oraz aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, wstępna ocena i weryfikacja składanej przez nauczycieli dokumentacji;
- prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem, łączeniem i likwidacją szkół;
- dokonywanie oceny zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego i wytycznymi Zarządu arkuszy organizacyjnych;
- przechowywanie dokumentacji zlikwidowanych szkół;
- ustalenie wysokości należnej dotacji dla szkół i placówek niepublicznych, oraz szkół i placówek niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, przygotowywanie dokumentacji w tym zakresie i rozliczanie przyznanych dotacji;
- prowadzenie spraw w zakresie zwrotów nienależnie pobranej dotacji przez szkoły niepubliczne;
- przygotowywanie i weryfikacja dokumentów w zakresie przyznawania nagród dla nauczycieli i dyrektorów szkół;
- przygotowanie i weryfikacja dokumentów w zakresie przyznawania stypendiów za wyniki w nauce uczniom;
- przygotowywanie i weryfikacja dokumentów związanych z przyznawaniem Powiatowego Lauru Kultury;
- koordynowanie prac związanych z kierowaniem uczniów na kursy i rozliczanie udzielanych dotacji oraz opłat w tym zakresie;
- przygotowywanie rocznych i półrocznych sprawozdań finansowych w zakresie pracy Wydziału oraz projektu budżetu wydziału, prowadzenie rejestru faktur i wydatków;
- prowadzenie spraw związanych z realizacja budżetu wydziału, przygotowywanie wniosków o ewentualne zmiany w planie w porozumieniu i za zgodą naczelnika wydziału;
- przygotowywanie i rozliczanie wniosków z PFRON;
- koordynowanie spraw w zakresie ochrony danych osobowych w Wydziale;
- wydawanie decyzji zgodnie z zakresem.
W zakresie kultury i turystyki:
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej i turystycznej;
- podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką organizacji kulturalnych i turystycznych;
- załatwianie spraw związanych organizacją imprez o zasięgu powiatowym;
- załatwianie spraw związanych z zadaniami powiatowych bibliotek publicznych na terenie powiatu;
- ustalanie założeń programowo-artystycznych imprez kulturalnych i turystycznych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji;
- prowadzenie spraw związanych z rozwojem życia kulturalnego i turystycznego powiatu w sferze organizacyjnoprawnej i finansowej;
- przygotowywanie propozycji w zakresie finansowania działalności instytucji kultury oraz kontrolowanie wykorzystania wydatkowanych na te cele środków budżetowych;
- prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej;
- współdziałanie w organizacji świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych;
- prowadzenie listy społecznych opiekunów zabytków, kompletowanie dokumentacji i opracowywanie decyzji z tego zakresu;
- opracowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami, oraz realizacja zadań z tego zakresu;
- opracowywanie decyzji o umieszczeniu na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków znaku informacyjnego o ochronie danego zabytku;
- opracowywanie i realizacja powiatowego kalendarza imprez kulturalnych;
W zakresie sportu:
- opracowywanie i przetwarzanie danych z zakresu kultury fizycznej;
- prowadzenie sprawozdawczości z zakresu kultury fizycznej;
- przygotowywanie materiałów związanych z realizacją Lubuskiej Olimpiady Młodzieży;
- przygotowywanie materiałów związanych z realizacją Powiatowej Licealiady Młodzieży;
- współpraca z organizatorami sportu oraz nauczycielami wychowania fizycznego na terenie powiatu żagańskiego;
- organizacja rozgrywek i imprez sportowych, kulturalnych i turystycznych na terenie powiatu żagańskiego;
- prowadzenie rejestru i przygotowywanie umów z zakresu oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki oraz innych zadań realizowanych przez Wydział;
- przygotowywanie i opracowywanie wniosków do programów pomocowych w zakresie szkolnictwa, kultury, turystyki i sportu;
- przygotowywanie materiałów związanych z realizacją porozumień i umów zawieranych przez powiat w zakresie oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki;
- współpraca z pracownikami starostwa w zakresie udzielania odpowiedzi na zapytania i wnioski;
- organizacja i przygotowywanie imprez z zakresu sportu, kultury, turystyki oraz innych przedsięwzięć przygotowywanych przez Wydział;
- współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, weryfikacja poprawności składanych przez nie wniosków;
Ogólne
- przygotowywanie danych i analiz finansowych oraz porównawczych w zakresie oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki;
- opracowywanie i prowadzenie zadań związanych z pozyskiwaniem środków finansowych z PFRON oraz w ramach projektów realizowanych z Unii Europejskiej z zakresu oświaty, sportu, kultury i turystyki;
- prowadzenie rejestru i rozliczanie faktur wpływających do Wydziału;
- prowadzenie rejestru umów z zakresu oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki oraz innych zadań realizowanych przez Wydział;
- przygotowywanie i opracowywanie wniosków do programów pomocowych w zakresie szkolnictwa, kultury, turystyki i sportu;
- przygotowywanie materiałów związanych z realizacją porozumień i umów zawieranych przez powiat w zakresie oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki;
- współpraca z pracownikami starostwa w zakresie udzielania odpowiedzi na zapytania i wnioski;
- archiwizacja dokumentacji Wydziału zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
- archiwizacja dokumentacji prowadzonych przez Wydział projektów ze środków krajowych i unijnych;
- zastępowanie poszczególnych pracowników Wydziału w razie nieobecności;
- weryfikowanie poprawności wniosków zakładanych przez organizacje pozarządowe, przygotowywanie zestawień i prowadzenie spraw w tym zakresie;
- rozliczanie udzielanych przez Wydział dotacji;
- wykonywanie zadań zleconych przez Naczelnika Wydziału.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Praca na stanowisku Podinspektora nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy, jest to praca przy monitorze komputerowym. Pomieszczenie biurowe Wydziału Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki znajduje się na I piętrze w budynku Starostwa Powiatowego w Żaganiu, ul. Dworcowa 39.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest większy niż 6%
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny ( podpisany),
- życiorys zawierający oświadczenie ( podpisane) kandydata do zatrudnienia, że ww. dane są zgodne z dowodem osobistym seria............. nr ..................... wydanym przez ……...... lub innym dowodem tożsamości …………
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu,
- kserokopie dyplomów ( świadectw) potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie zaświadczeń o ukończeniu kursów lub szkoleń,
- podpisane oświadczenie :
- zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwa skarbowe,
- braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przeprowadzenia naboru,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
- zaświadczenia o pozytywnym wyniku egzaminu kończącego służbę przygotowawczą, o ile kandydat był wcześniej zatrudniony w jednostkach samorządu terytorialnego i odbył taką służbę.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2021-03-08 15:00:00
b. Sposób:
Termin i miejsce składania dokumentów.
- Dokumenty należy składać w terminie do dnia 08.03.2021 r. do godz. 15.00
- Wymagane dokumenty można składać:
- osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowa 39 pok. nr 18,
- elektronicznie z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żaganiu www.bip.powiatzaganski.pl, w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1173 z dnia 02.07.2020 r.).
- pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68 - 100 Żagań, z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor – Wydział Oświaty, Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki w Starostwie Powiatowym w Żaganiu ".
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe:
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.powiatzaganski.pl oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Żaganiu przy ul. Dworcowej 39
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL)
informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Żagański tel: 68 68 477 79 01, e-mail: starostwo@powiatzaganski.pl
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Żaganiu możliwy jest pod adresem e-mail: iod@powiatzaganski.pl
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji do pracy w Starostwie Powiatowym w Żaganiu na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit.,c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Kodeks Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.)
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wypełnienia zadań wynikających z art. 13 pkt.4 ustawy o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U 2019 poz.1282).
- Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody.
- Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Żagański |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-02-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Starosta Żagański |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-02-23 15:16:37 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Tomasz Makowski |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-02-23 15:18:13 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Tomasz Makowski |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-03-31 14:59:52 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 918 raz(y) |